StoryEditor
Opakowania
14.03.2022 00:00

Opakowanie wpływa na lojalność konsumentów wobec marki i produktu

Konsumenci zaczęli kupować kosmetyki online, aby zapewnić sobie wygodę, ale też pozytywne wrażenia, jakie zapewniają regularne, powtarzające się dostawy. Analiza Ordergroove (firma technologiczna, która buduje cykliczne relacje z klientami poprzez subskrypcje) na koniec roku 2021 wykazała, że liczba subskrybentów produktów do pielęgnacji urody i higieny osobistej wzrosła o 97 proc. rok do roku. W związku z tym na znaczeniu rośnie sposób dostawy produktów oraz samo opakowanie przesyłki.

Ponieważ coraz więcej konsumentów przyzwyczaja się do subskrybowania produktów online, sprzedawcy muszą zapakować swoje produkty w taki sposób, aby pomóc opowiedzieć historię swojej marki i wzmocnić lojalność klientów. Max Markowitz, który jest dyrektorem ds. urody w Ordergroove i współpracuje z wiodącymi markami kosmetycznymi, w tym L'Oréal, przedstawia trzy sposoby, dzięki którym sprzedawcy mogą ulepszyć swoje opakowania – czytamy na portalu Beauty Packaging.

1.Opakowanie może być wyróżnikiem marki. Poza wygodą klienci powinni być podekscytowani otrzymaniem i otwarciem swojej paczki. W dobie influencer marketingu i mediów społecznościowych 30 proc. sprzedawców twierdzi, że abonenci częściej polecają nowych klientów niż osoby bez subskrypcji. Pouczające i angażujące opakowanie może dać subskrybentom coś, o czym mogą porozmawiać i podzielić się ze znajomymi i obserwatorami.

2. Ponadto marki kosmetyczne i detaliści powinni wykorzystywać wolne miejsca na opakowaniu, aby edukować swoich klientów. Działanie produktów kosmetycznych jest weryfikowalne, ale efekt, rezultaty  wymagają czasu. Wykorzystując „białą przestrzeń” na opakowaniu można edukować subskrybentów i wyjaśnić, jak korzystać z produktu lub produktów kompatybilnych, a także, kiedy spodziewać się wyników przy prawidłowym użyciu.

3. W przypadku dwóch trzecich Amerykanów ich nawyki zakupowe są kształtowane poprzez wyznawane wartości społeczne. Konsumenci stają się coraz bardziej świadomi ekologicznie, więc biodegradowalne opakowania mogą pomóc firmom dostosować się do tych trendów. Ponadto, zapewnienie klientom opcji grupowania wszystkich produktów objętych subskrypcją i nieobjętych subskrypcją w jedną wysyłkę może zmniejszyć ślad węglowy.

Podsumowując. Opakowanie to ostatni moment kontaktu, zanim klient wejdzie w bezpośrednią interakcję z produktem. Sposób zapakowania przesyłki powinien być dostosowany do wizerunku marki w zakresie zrównoważonego rozwoju, korzyści, łatwości użytkowania i nie tylko. Dzięki efektownemu opakowaniu zakup kosmetyków może stać się atrakcyjnym i angażującym doświadczeniem, a to bardzo sprzyja lojalności konsumentów.

Przeczytaj również: Zwrotne opakowania w e-commerce to istotne zagadnienie. Klienci oczekują ekologicznych rozwiązań.

Przegląd prasy
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
19.12.2024 10:12
Notino wysłało w tym roku klientom 25 mln zamówień – to stan na początek grudnia
Największe zapotrzebowanie na usługę elegackiego opakowania zakupu w Notino jest właśnie teraz, w okolicach świąt Bożego Narodzeniafot. Notino IG

Mimo że Święta Bożego Narodzenia jeszcze przed nami i wiele prezentów zostanie jeszcze wysłanych, Notino przedstawiło już w pierwszej połowie grudnia swoj podsumowanie mijającego roku z perspektywy działu logistyki i opakowań.

Notino w swoim komunikacie, podsumowującym tegoroczne osiągnięcia działu logistyki i opakowań, opublikowanym na platformie LinkedIn, podkreśla, że rok 2023 był dla firmy niezwykle udany.  

“Z dumą informujemy, że w 2023 roku zrealizowaliśmy prawie 25 milionów zamówień we wszystkich naszych centrach dystrybucyjnych” – podało Notino. Z tej liczby większość zamówień (prawie 20 mln) spakowano i wysłano z magazynu Notino w czeskim Rajhradzie.

Jakie usługi pakowania cieszyły się największym zainteresowaniem klientów Notino w 2024 roku?

image
Prawie co czwarta paczka w magazynach Notino została przygotowana na automatycznych liniach pakujących
fot. Notino LinkedIn

Najwięcej, bo prawie dwie trzecie zamówień (16,7 mln paczek) było zapakowane w standardową folię bąbelkową. Automatycznie zapakowano ponad 6 mln zamówień – czyli prawie co czwarta paczka została przygotowana na automatycznych liniach pakujących. Jak zaznacza Notino, w nadchodzących latach ta proporcja powinna wzrastać.

1,7 mln paczek (7 proc. z ogółu zamówień) zostało opakowanych w sposób ekologiczny, czyli w materiały pochodzące z recyklingu, nie zawierające plastiku. Obecnie klienci sklepu internetowego Notino przy wyborze przesyłki eko dopłacają 4,90 zł.

Natomiast ponad 420 tys. zamówień (1,7 proc.) zostało na życzenie klientów opakowane w wersji prezentowej. W przypadku tej usługi dodatkowy koszt dla klienta to 24 zł. Jak zdradza Notino, największe zapotrzebowanie na taką usługę jest właśnie teraz, w okolicach świąt Bożego Narodzenia, a także w lutym przy okazji Walentynek.

Jak podsumowuje Notino, do końca roku pozostały jeszcze dwa gorące, obfitujące w zamówienia tygodnie, które wpłyną na końcowe wyniki.

Czytaj też: Bartosz Kliś, Notino: Dla nas nie ma granicy między online a offline

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
17.12.2024 12:42
Nowy właściciel Cosmogen: Weinberg Capital Partners przejmuje producenta opakowań kosmetycznych
Cosmogen ma w ofercie między innymi aplikatory i pędzle.Cosmogen

Cosmogen, francuska firma specjalizująca się w produkcji aplikatorów, pędzli i opakowań dla marek kosmetycznych, znalazła się pod nowym zarządem. Inwestorem została firma Weinberg Capital Partners, a transakcja wpisuje się w strategię ich funduszu LBO WCP#4.

Francuska firma Cosmogen, istniejąca od 1982 roku, to uznany producent opakowań o wysokiej wartości dodanej dla branży kosmetycznej. W ostatnich latach firma rozszerzyła swoją działalność o sektor farmaceutyczny, wprowadzając rozwiązania dedykowane produktom OTC. Przejęcie Cosmogen przez Weinberg Capital Partners stanowi trzecią transakcję funduszu LBO WCP#4, który wspierany jest przez WCP Co-Invest, uruchomiony we wrześniu, oraz BNP Paribas Développement.

Nowy etap w rozwoju Cosmogen jest wynikiem wizji i strategii realizowanej przez CEO firmy, Priscille Allais. W swoim komentarzu podkreśliła zaangażowanie zespołu oraz determinację w dalszym rozwoju pod skrzydłami nowego inwestora. Weinberg Capital Partners planuje przyspieszenie wzrostu Cosmogen poprzez inwestycje w innowacje i ekspansję międzynarodową. Jak zaznaczył Paul Cordahi, Dyrektor WCP, reputacja Allais oraz silne relacje z głównymi markami kosmetycznymi będą kluczowe dla utrzymania pozycji Cosmogen na dynamicznie rozwijającym się rynku.

Do tej pory Cosmogen należało do MBO+, wcześniej znanego jako MBO Partenaires, od 2016 roku. Dzięki nowemu właścicielowi firma ma szansę nie tylko umocnić swoją pozycję w sektorze opakowań kosmetycznych i farmaceutycznych, ale także realizować strategię wzrostu poprzez potencjalne akwizycje na rynkach międzynarodowych.

Czytaj także: Nowe biblioteki kolorów Pantone ułatwią produkcję aluminiowych opakowań

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. grudzień 2024 17:02