Ponieważ coraz więcej konsumentów przyzwyczaja się do subskrybowania produktów online, sprzedawcy muszą zapakować swoje produkty w taki sposób, aby pomóc opowiedzieć historię swojej marki i wzmocnić lojalność klientów. Max Markowitz, który jest dyrektorem ds. urody w Ordergroove i współpracuje z wiodącymi markami kosmetycznymi, w tym L'Oréal, przedstawia trzy sposoby, dzięki którym sprzedawcy mogą ulepszyć swoje opakowania – czytamy na portalu Beauty Packaging.
1.Opakowanie może być wyróżnikiem marki. Poza wygodą klienci powinni być podekscytowani otrzymaniem i otwarciem swojej paczki. W dobie influencer marketingu i mediów społecznościowych 30 proc. sprzedawców twierdzi, że abonenci częściej polecają nowych klientów niż osoby bez subskrypcji. Pouczające i angażujące opakowanie może dać subskrybentom coś, o czym mogą porozmawiać i podzielić się ze znajomymi i obserwatorami.
2. Ponadto marki kosmetyczne i detaliści powinni wykorzystywać wolne miejsca na opakowaniu, aby edukować swoich klientów. Działanie produktów kosmetycznych jest weryfikowalne, ale efekt, rezultaty wymagają czasu. Wykorzystując „białą przestrzeń” na opakowaniu można edukować subskrybentów i wyjaśnić, jak korzystać z produktu lub produktów kompatybilnych, a także, kiedy spodziewać się wyników przy prawidłowym użyciu.
3. W przypadku dwóch trzecich Amerykanów ich nawyki zakupowe są kształtowane poprzez wyznawane wartości społeczne. Konsumenci stają się coraz bardziej świadomi ekologicznie, więc biodegradowalne opakowania mogą pomóc firmom dostosować się do tych trendów. Ponadto, zapewnienie klientom opcji grupowania wszystkich produktów objętych subskrypcją i nieobjętych subskrypcją w jedną wysyłkę może zmniejszyć ślad węglowy.
Podsumowując. Opakowanie to ostatni moment kontaktu, zanim klient wejdzie w bezpośrednią interakcję z produktem. Sposób zapakowania przesyłki powinien być dostosowany do wizerunku marki w zakresie zrównoważonego rozwoju, korzyści, łatwości użytkowania i nie tylko. Dzięki efektownemu opakowaniu zakup kosmetyków może stać się atrakcyjnym i angażującym doświadczeniem, a to bardzo sprzyja lojalności konsumentów.
Przeczytaj również: Zwrotne opakowania w e-commerce to istotne zagadnienie. Klienci oczekują ekologicznych rozwiązań.