Firma Olaplex, w ciągu sześciu miesięcy zakończonych w czerwcu 2021 r., odnotowała sprzedaż w wysokości 270 mln USD. W tym samym okresie w 2020 r. było to 100 mln USD. Zysk wyniósł 95 mln USD, w porównaniu do strat 22 mln USD rok temu.
Podczas pandemii firma pozostawała mocno zaangażowana w kanał profesjonalny, ale równocześnie rozwinęła specjalistyczną sprzedaż detaliczną i e-commerce skierowany bezpośrednio do ostatecznego konsumenta.
– Nawet po ponownym otwarciu salonów fryzjerskich nie zaobserwowaliśmy spadku popytu na nasze produkty w naszym kanale e-commerce i nie spodziewamy się tego – podała firma w komunikacie.
Równocześnie poinformowała, że rozwija stworzony w zeszłym roku program partnerski dla fryzjerów, którego ideą jest sprzedaż produktów Olaplex do użytku domowego.
Czytaj też: Olaplex został najpopularniejszą marką do pielęgnacji włosów podczas pandemii
Właścicielem Olaplex jest Advent International, globalny inwestor, który przejął firmę w 2019 r. za nieujawnioną kwotę. Według szacunków Bloomberg News spółka jest warta co najmniej 1,5 miliarda dolarów.
Olaplex będzie notowany na giełdzie Nasdaq pod symbolem OLPX. Obecni inwestorzy w zaplanowanej ofercie publicznej sprzedadzą wszystkie udziały w spółce. Kontrolę nad firmą utrzyma Advent International.
Advent International w ciągu ostatnich 30 lat zainwestował 13,6 miliarda dolarów w ponad 80 firm zajmujących się sprzedażą detaliczną, konsumencką i rekreacyjną na całym świecie. W kosmetycznym portfolio inwestora, poza firmą Olaplex, od 25 sierpnia 2021 są jeszcze trzy marki, które Advent kupił od Shiseido: bareMinerals, BUXOM i Laura Mercier.