Nivea (Beiersdorf) i Dove (Unilever) to marki z największym odsetkiem wskazań w badaniu 2022 FMCG Brands We Shop Blix & Kantar. Na dwóch pierwszych pozycjach nastąpiła zamiana miejsc. Wobec ubiegłego roku Nivea odnotowała mniejszą stratę, bo -4 p.p., (stąd pierwsze miejsce w zestawieniu), a Dove -6 p.p. Natomiast więcej wskazań niż rok wcześniej uzyskała marka Palmolive (Colgate-Palmolive).
Zaraz za koncernowymi brandami znalazła się polska Ziaja. W pierwszej dziesiątce kosmetyków do kąpieli i pod prysznic jest też marka własna sieci Lid – Cien, która uplasowała się na siódmym miejscu. Natomiast Linda dostępna w Biedronce zajęła dopiero 15. miejsce.
Najwięcej kupujących żele pod prysznic marki Nivea to tzw. shopperowi domatorzy. To, według twórców raportu 2022 FMCG Brands We Shop, osoby poszukujące promocji. Nie przejmują się markami, nie podążają za trendami konsumenckimi i nie szukają nowości, jednak chętnie wspierają gospodarkę wybierając polskie produkty (a za taka uważają Niveę).
Czytaj też: Rexona, Nivea i Dove to najczęściej kupowane marki antyperspirantów i dezodorantów [RAPORT]
Po markę Dove najczęściej sięgają cenoholicy. Ich celem są okazje i dobra cena, nie zwracają uwagi na etykiety czy ekologie. Lubią raczej sprawdzone produkty, niechętnie podchodzą do nowości.
Czytaj też: Najwięcej konsumentów szuka tanich markowych produktów [BADANIE]
Natomiast wśród kupujących produkty do mycia i kąpieli marki Palmolive najwięcej jest zakupowych entuzjastów, którzy mają swoje ulubione marki, a zakupy sprawiają im przyjemność. Podążają za wszystkimi trendami. Są podatni na reklamy w mediach społecznościowych i opinie influencerów.
Czytaj też: Nivea, Garnier i OnlyBio to najczęściej wybierane marki pielęgnacji włosów [RAPORT]