Natura&Co, właściciel marek The Body Shop i Aēsop, a także Avon, planuje wzmocnić zwiększyć swoją obecność w Chinach. W tym roku mają tam powstać stacjonarne sklepy The Body Shop i Aēsop. Jednocześnie Natura & Co rozważa wyjście z mniej dochodowych rynków.
Wcześniej marka The Body Shop była dostępna w sklepach wolnocłowych na lotniskach, ale wycofała się z chińskiego rynku w 2014 r. ze względu na przepisy dotyczące testowania kosmetyków na zwierzętach. Obecnie obie marki The Body Shop i Aēsop sprzedają swoje kosmetyki na platformach transgranicznych, które umożliwiają wysyłanie produktów z zagranicy, zamiast importowania ich do Chin.
Po tym jak Chiny zniosły wymóg, aby większość produktów importowanych na zwierzętach była poddawana testom, firmy oferujące kosmetyki cruelty free zapowiedziały, że będą chciały szybko wejść na ten potężny rynek.
Natura&Co w 2021 r. przeprowadziła proces rejestracji kosmetyków The Body Shop i Aēsop w Chinach. Pierwszy sklep Aēsop miał powstać w 4 kwartale 2021 r. w Szanghaju, a otwarcie stacjonarnego sklepu The Body Shop planowane było na 2022 r.
Czytaj także: Natura&Co, właściciel Avon i The Body Shop, inwestuje w technologie przyszłości