Nastolatki w USA wydają na kosmetyki pielęgnacyjne, makijażowe i perfumy 264 dol. na rok, co oznacza wzrost o 10 proc. r/r. Największe wzrosty odnotowały wydatki na perfumy (+33 proc. r/r). Największą część wydatków na kosmetyki stanowią te przeznaczone na produkty do pielęgnacji skóry (107 dol.), a następnie na kosmetyki do makijażu (94 dol.) i pielęgnację włosów (90 dol.) – wynika z 43. edycji ankiety „Taking Stock With Teens”, którą cyklicznie prowadzi bank inwestycyjny Piper Sandler.
Raport pokazał też, że 60 proc. nastolatek czyta składniki w produktach kosmetycznych. 88 proc. zapłaciłoby więcej za „czystość”, a 58 proc. za formuły „poparte nauką”.
Ankieta Piper Sandler pozwoliła też na stworzenie rankingu najpopularniejszych wśród nastolatków marek. W porównaniu z poprzednią edycją zmiana nastąpiła na pierwszym miejscy wśród preferowanych marek kosmetyków do makijażu. Maybelline został przesunięty na drugą pozycję przez markę e.l.f. Beauty, która po raz pierwszy znalazła się na pozycji lidera, zyskując 300 punktów bazowych w ujęciu rok do roku.
Na zakupy kosmetyczne nastolatki najczęściej chodzą do sklepów Ulta. Pozostały one numerem 1 z 48 proc. wskazań, podczas gdy Sephora utrzymała się na drugim miejscu, tracąc 400 punktów bazowych.
Najbardziej popularne miejsca robienia kosmetycznych zakupów wśród nastolatków:
Ulta (48 proc.)
Sephora (20 proc.)
Target (9 proc.)
Walmart (6 proc.)
Amazon (4 proc.)
Najchętniej wybierane marki makijażowe:
e.l.f. Beauty (13 proc.)
Maybelline (11 proc.)
Tarte (8 proc.)
L'Oréal (7 proc.)
Morphe (4 proc.)
Preferowane marki produktów do pielęgnacji cery:
CeraVe (41 proc.)
Cetaphil (8 proc.)
The Ordinary (6 proc.)
Neutrogena (6 proc.)
Curology (2 proc.)
Wyniki ankiety „Taking Stock With Teens” sa pubikowane co pół roku. Badanie od ponad 21 lat prowadzi bank inwestycyjny Piper Sandler, by pozyskać informacje na temat wydatków i preferencji dotyczących marek 7100 nastolatków w 44 stanach USA.