StoryEditor
Rynek i trendy
11.08.2021 00:00

Najpopularniejsze marki wegańskie na Instagramie. To kategoria warta już blisko 20 miliardów [RANKING]

16,2 miliarda dolarów to dotychczasowa wartość rynkowa kosmetyków wegańskich w 2021 roku. Przewiduje się, że do 2025 r. ta liczba wzrośnie do 20,8 mld dolarów. Sprawdź, które marki z tej kategorii wzbudzają największe zainteresowanie na Instagramie. Może warto je mieć na drogeryjne półce...

Coraz więcej osób sięga po wegańskie produkty kosmetyczne, ze względu na ich naturalne składniki i to, że są wytwarzane w zgodzie z zasadą cruelty-free , a także są przyjazne dla środowiska. Aby zbadać takie zainteresowanie, firma End of Tenancy London postanowiła odkryć, która z opracowanej listy 23 popularnych wegańskich marek kosmetycznych, zdobyła największe zainteresowanie na Instagramie.

Pierwsze miejsce zajmuje marka NCLA z siedzibą w Los Angeles. Została oznaczona na Instagramie 173,601 razy. Na drugim miejscu, z  wynikiem 147 219 hashtagaów na platformie mediów społecznościowych, znajduje się marka perfum Le Labo, która powstała w 2005 roku. Trzecia jest wegańska Arbonne. Firma, która w ciągu swojej 35-letniej obecności na rynku nigdy nie testowała swoich produktów na zwierzętach, ma 113 095 hashtagów na Instagramie. Wegańska marka kosmetyczna, która wysoko ceni czyste piękno, dbałość o siebie i kulturę spa, Sparitual zajmuje czwarte miejsce z 83 087 hashtagami. A na piątym miejscu znajduje się wegańska marka Pacifica. Ta pochodząca z Kalifornii firma ma 501 000 obserwujących na Instagramie, i ma 60 170 hashtagów.

Całe zestawienie, wszystkich 23 marek znajduje się TUTAJ - kliknij

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
05.07.2024 09:34
UCE Research: Polscy konsumenci coraz rzadziej korzystają z list zakupowych
Getty Images
Z najnowszego badania UCE RESEARCH i Grupy Offerista wynika, że 43,6 proc. aktywnych konsumentów, wybierając się na duże lub rodzinne zakupy, przygotowuje listę konkretnych artykułów, które potem wkłada do koszyka. Notatki powstają na kartce papieru lub w smartfonie. Rok temu ww. praktykę deklarowało 58,2 proc. ankietowanych.

Obecnie 43,6 proc. konsumentów robi duże lub rodzinne zakupy według wcześniej przygotowanej listy konkretnych artykułów. Wśród nich 32,7 proc. korzysta w tym celu z kartki papieru, a 67,3 proc. – ze smartfonu. Rok temu ww. deklaracje dotyczyły odpowiednio 58,2 proc., 37,5 proc. i 62,5 proc. ankietowanych. Aktualnie w ogóle nie robi w ten sposób zakupów 52,7 proc. klientów sklepów. Poprzednio tak twierdziło 40,7 proc. badanych. Teraz 3,7 proc. respondentów nie pamięta, czy korzysta z ww. wsparcia. Wcześniej był to wynik 1,1 proc. Jak komentuje Robert Biegaj, współautor badania i ekspert rynku retailowego z Grupy Offerista, spadek rdr. o 14,6 p.p. nie jest  zaskoczeniem. Przed rokiem konsumenci byli jeszcze w ryzach wysokiej inflacji, więc z większą uwagą podchodzili do zakupów, żeby w sklepach nie zostawiać więcej pieniędzy, niż było trzeba. Nastroje konsumenckie poprawiły się, stąd też Polacy trochę ograniczyli tego typu aktywność.

Sondaż wykazał, że obecnie 32,7 proc. konsumentów korzystających z list zakupowych tworzy je na kartkach papieru. Rok temu dotyczyło to 37,5 proc. ankietowanych. Z kolei 67,3 proc. badanych używa w ww. celu smartfonu, w tym specjalnych aplikacji. Poprzednio tak twierdziło 62,5 proc. respondentów kupujących według założonego planu. Z tradycyjnej metody obecnie głównie korzystają seniorzy. Robią to z przyzwyczajenia. Jednak kartka papieru odchodzi do lamusa. Można zaobserwować mocny trend wchodzenia list zakupowych do smartfonów. Konsumenci robią sobie w nich notatki, a wielu nawet korzysta ze specjalnych aplikacji. 

image
Coraz rzadziej przychodzimy do sklepowej półki z karteczką w ręce.
Agata Grysiak

Powyższych czynności w ogóle nie wykonuje w sumie 52,7 proc. konsumentów. Rok temu tak twierdziło 40,7 proc. ankietowanych. Obecnie 3,7 proc. badanych nie pamięta, czy korzysta z listy zakupowej. Poprzednio dotyczyło to 1,1 proc.. Konsumenci niekorzystający z list zakupowych w dużej większości bazują na swojej pamięci. Często też ulegają impulsowi zakupowemu. Idą do sklepu i niby wiedzą, co chcą dokładnie kupić, ale finalnie do koszyków wkładają towary, o których niekoniecznie wcześniej myśleli. Z badań wynika, że w ten sposób można zakupić nawet o 10-20 proc. więcej towarów, niż zaplanowano przed wyjściem do sklepu.

Autorzy badania z UCE RESEARCH uważają, że wkrótce sytuacja może się odwrócić, bo ceny w sklepach znowu sukcesywnie idą w górę. Jednak nie przewidują, aby konsumenci doszli do ubiegłorocznego wzrostu robienia tego typu list. Wówczas wynik plasował się na poziomie blisko 60 proc. Przewidują, że odsetek użytkowników list zakupowych może znowu lekko się podnieść, ale na pewno nie do takich wartości jak rok temu. Przybędzie natomiast definitywnie osób, które będą tego typu listy robić w smartfonie.

Czytaj także: Strategy&: W przyszłym półroczu konsumenci planują wydawać więcej na produkty kosmetyczne, szczególnie luksusowe

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
04.07.2024 13:06
Najpopularniejsze kosmetyki do opalania. Top kremy z filtrem na Allegro
Wiadomości Kosmetyczne
Od początku kwietnia na Allegro rośnie zainteresowanie kosmetykami do opalania, a kupujący najczęściej wybierają produkty z wysokimi filtrami SPF 50. Które kosmetyki słoneczne są bestsellerami sprzedaży?

Rośnie sprzedaż kosmetyków w internecie, a Allegro jest platformą, która w Polsce nie ma póki co równej sobie konkurencji. Interesujące są więc dane pokazujące, jakie kosmetyki na Allegro kupują konsumenci, ile na nie wydają, które marki i produkty wybierają. Takie dane marketplace zebrał na temat kosmetyków do opalania.

Ochrona przed UV - nadal głównie latem

Kosmetyki z filtrami UV są nadal stosowane sezonowo. Pierwsze widoczne wzrosty w zakupach kosmetyków do opalania na Allegro widać już na początku kwietnia.

⎼ Choć niewątpliwie rośnie świadomość związana z tym, jak ważne jest korzystanie z produktów z fotoprotekcją, wciąż dużo jest do zrobienia w zakresie edukacji na ten temat. Spośród badanych, którzy deklarują, że korzystają z produktów z SPF, niemal połowa robi to tylko w sezonie wiosenno-letnim ⎼ 46 proc. w przypadku produktów do twarzy i 49 proc. w przypadku produktów do ciała. Co więcej niemal drugie tyle (40 proc.) badanych korzysta z produktów z SPF do ciała tylko gdy sobie przypomni – mówi Anna Sztupecka-Podawca, Manager kategorii Zdrowie w Allegro.

Wysokie czy niskie filtry UV?

Kupujący na platformie najchętniej wybierają produkty najsilniej chroniące przed słońcem. Wśród dermokosmetyków produkty z SPF 50 są wybierane 10 razy częściej niż drugie najpopularniejsze z SPF 30.

Konsumenci coraz częściej szukają produktów o szerszym spektrum działania. Nie chodzi już tylko o ochronę przeciwko promieniowaniu UVA i UVB, ale również zabezpieczające przez wpływem światła niebieskiego HEV czy podczerwonego IR.

Dlaczego kupujemy kosmetyki z filtrami SPF? Jak pokazują wyniki badania, głównym motywatorem jest ochrona przed promieniowaniem UV (82 proc.), a także opóźnienie procesów starzenia się skóry (55 proc.) i obawa przed przebarwieniami (42 proc.).

Kosmetyki do opalania – bestsellery na Allegro

Produkty marek Holika Holika, CeraVe i La Roche-Posay, ale także polskich marek Bielenda Professional, Bandi, Ziaja, Dermika są najpopularniejszym kosmetykami z SPF na Allegro.

Bestsellerem jest obecnie wodoodporny krem-żel koreańskiej marki Holika Holika z SPF 50 PA++++.

 

Bestseller 2024 kosmetyk z SPF na Allegro:

Holika Holika wodoodporny krem-żel do twarzy z filtrem SPF 50

Top trend: koreańskie kremy z filtrem SPF 50

 

Top marki dermatologiczne kosmetyków z SPF na Allegro:

 

La Roche-Posay, Pharmaceris i Bioderma (kwiecień - czerwiec 2024)

La Roche-Posay, Pharmaceris, Mustela i SVR (kwiecień - sierpień 2023)

 

Top polskie marki kosmetyków z filtrami UV:

  • Bielenda
  • Bielenda Professional
  • Bandi
  • Ziaja
  • Dermika

 

  • Najpopularniejsze formuły kosmetyków z filtrem:
  • Krem (szczególnie transparentne, żelowe formuły)
  • Mgiełka/spray
  • Emulsja
  • Sztyft

Jak pokazują dane Allegro, średnia wartość koszyka w przypadku produktów przeciwsłonecznych to dziś ok. 64 złote. W ciągu ostatnich lat wydatki na produkty “na słońce” wzrosły o około 10 złotych.

Kupując kosmetyki z filtrem Polacy najchętniej wybierają te w formule kremu, najlepiej transparentnego, a także mgiełki i spraye. Niektóre kobiety chętnie dołączyłyby kolejne produkty z filtrami SPF do swojej rutyny pielęgnacyjnej ⎼ najczęściej w postaci kremów zwalczających objawy starzenia się skóry (28 proc.) lub kosmetyków do makijażu typu podkłady czy pudry (21 proc.).

– Producenci w kwestii innowacyjności nie zawodzą. Popularność fotoprotekcji jeszcze kilka lat temu skupiała się na produktach do pielęgnacji twarzy i ciała, głównie w kremach z filtrem przeciwsłonecznym UVA/UVB. Dziś, kiedy świadomość konsumencka jest coraz większa, klienci szukają oznaczeń SPF w balsamach do ust, podkładach, kremach BB, korektorach, pudrach. To trend, który przyszedł do nas z Korei i zainspirował zarówno polskie marki, jak i globalne koncerny do poszerzenia asortymentu o makijaż z filtrami. Czego oczekują konsumenci? Najwyższej możliwej ochrony, o najszerszym spektrum działania, dużych pojemności, transparentnej i wodoodpornej formuły nie pozostawiającej śladu na skórze – podsumowuje Dagmara Gołek, Junior Manager kategorii Uroda w Allegro.

image
Jak Polacy stosują ochronę przeciwsłoneczną - badanie Danae dla Allegro, 2024
Allegro

Kosmetyki są w czołówce list letnich zakupów, ale niemal połowa mężczyzn i jedna trzecia kobiet w Polsce nie stosuje żadnej ochrony przeciwsłonecznej.

Kremów do twarzy z filtrem używa 73 proc. kobiet, tyle samo stosuje balsam do ciała z SPF. Wśród mężczyzn 52 proc. używa kremów do twarzy z filtrem i 60 proc. – stosuje takie produkty do ciała. Tylko 27 proc. respondentów sięga po kremy do twarzy z UV codziennie, a 10 proc. deklaruje, że codziennie stosuje kosmetyk do ciała z SPF.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
05. lipiec 2024 23:35