StoryEditor
Producenci
31.01.2022 00:00

Mintel: Konsumenci chcą widzieć efekty deklarowanej przez marki etyki biznesu [TRENDY 2022]

Wzrost obaw dotyczących środowiska naturalnego sprawi, że konsumenci już nie chcą wyłącznie deklaracji. Teraz mówią markom sprawdzam – chcą widzieć postępy w osiąganiu przez marki deklarowanych celów. Etyka w praktyce to kolejny trend, który wg. firmy badawczej Mintel wpłynie na globalny rynek konsumencki w roku 2022.

Firma badawcza Mintel sprawdziła, czego pragną konsumenci i co wpływa na ich decyzje. W ten sposób wyodrębniła trzy trendy, które wpłyną na globalny rynek konsumencki w roku 2022. Pisaliśmy już o dwóch z nich, czyli o tym, że konsumenci oczekują jasnych informacji i szerokiego wyboru opcji oraz, że chcą odreagować, poszukują więc marek zachęcających do zabawy.

Ostatni z trendów ogłoszonych przez Mintel wynika ze wzrostu obaw dotyczących środowiska naturalnego. Chociaż wiele marek zabiera głos na różne tematy, to teraz konsumenci będą chcieli zobaczyć efekty deklarowanej przez nie etyki biznesu.

– Oczekiwania ze strony konsumentów w kwestii etyki oraz zapotrzebowania w tej dziedzinie przechodzą stopniową ewolucję. Konsumenci chcą już nie tylko tego, aby marki „były etyczne”, ale żądają wymiernych, transparentnych i konsekwentnych działań od marek, które decydują się wspierać – mówi Simon Moriarty, director of Mintel Trends EMEA.

Ekspert zwraca uwagę, że oprócz chwalenia się osiągnieciami i podkreślania zalet, firmy muszą być transparentne w kwestii swoich słabych stron, przyznając otwarcie, gdzie i dlaczego popełniły błędy oraz jak planują temu zapobiec w przyszłości.

– Jednak nawet stuprocentowa transparentność nie daje gwarancji, że konsumenci zrozumieją, jaki wpływ wywiera dana marka, dlatego ważne jest stosowanie wskaźników, za pomocą których można precyzyjnie zmierzyć problemy, które marka próbuje rozwiązać. Jeżeli firma nie mierzy w odpowiedni sposób tego, co próbuje naprawić lub zmienić, trudno będzie określić, czy nastąpił postęp, nie mówiąc o przekazaniu tej informacji w sposób zrozumiały dla konsumentów – podsumowuje Simon Moriarty.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Innowacje
06.01.2025 18:58
Innowacyjne minilaboratorium L‘Oréal do analizy skóry
Cell BioPrint dokona w ciągu 5 minut spersonalizowanej analizy stanu skóry i pomoże “przewidzieć” ewentualne problemy kosmetyczneL‘Oréal

Cell BioPrint to nowe urządzenie, wdrażane testowo w tym roku przez L‘Oréal. Jest kompaktowe, a jego zadaniem jest analiza stanu skóry oraz jej potencjalnych problemów w przyszłości.

L‘Oréal Cell BioPrint to niewielkie, przenośne urządzenie, które dokonuje analizy próbki skóry, pobranej dzięki specjalnej taśmie umieszczonej na policzku. Proces analizy przebiega niezwykle szybko – zajmuje niecałe pięć minut. Cell BioPrint dokona w tym czasie spersonalizowanej analizy stanu skóry, a ponadto pomoże “przewidzieć” ewentualne problemy kosmetyczne.

L‘Oréal zapowiada, że nowe narzędzie do analizy pomoże użytkownikom sprawdzić, jak szybko starzeje się ich skóra, a także stopień reakcji na poszczególne składniki kosmetyczne.

Zdaniem L‘Oréal, dzięki wynikom uzyskanym podczas analizy użytkownicy będą mogli zajmować się bardziej proaktywnie pielęgnacją swojej skóry, wiedząc, jakich problemów mogą się spodziewać - jeszcze zanim staną się one widoczne. Otrzymają też fachowe porady, jak ochronić się przed spodziewanymi problemami z cerą.

Jak wyjaśnia L‘Oréal, dzięki urządzeniu konsumenci zdobędą więcej istotnych informacji o stanie własnej skóry, co uchroni ich przed kupowaniem produktów pielęgnacyjnych “metodą prób i błędów”. Zdaniem giganta kosmetycznego, obecnie globalny rynek pielęgnacji skóry jest napędzany przez konsumentów, poszukujących więcej spersonalizowanych, unikalnych informacji o swojej skórze oraz skuteczniejszych metodach jej ochrony. 

Urządzenie powstało we współpracy z koreańskim start-up’em NanoEnTek i będzie wykorzystywać do analizy sztuczną inteligencję. L‘Oréal zapowiedział, że pilotaż innowacyjnego rozwiązania rozpocznie w swoich sklepach w Azji pod koniec 2025 roku.

W tym tygodniu firma prezentuje Cell BioPrint podczas targów technologicznych CES w Las Vegas.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
04.01.2025 14:24
Dyrektor Maciej Kaniowski odchodzi z Avonu po sześciu latach
Maciej Kaniowski, COO Avon, odchodzi z firmy po sześciu latachmat. prasowe

Maciej Kaniowski, dotychczasowy dyrektor operacyjny (COO) w Avon, poinformował o swoim pożegnaniu z firmą po sześciu latach wspólnej pracy. “Dobre decyzje są czasem trudne” - skomentował.

Maciej Kaniowski jako COO był odpowiedzialny w Avon za globalny łańcuch dostaw E2E oraz operacje i planowanie, związane z E2E, w tym m.in. zaopatrzenie, produkcję, realizację zamówień i dystrybucję, logistykę, centrum obsługi klienta czy nieruchomości dla Avon International.

Choć Maciek odchodzi, a ślad, który pozostawia w Avon jest nie do wymazania. Jego wyjątkowy umysł, zdolność do widzenia rzeczy inaczej i nieustanna chęć wyzwań sprawiły, że łańcuch dostaw w Avon przeszedł prawdziwą transformację. To on stworzył strategię #GameOn, która nie tylko przekształciła nasze operacje, ale również ukształtowała naszą kulturę opartą na współdziałaniu, otwartości i uczeniu się od siebie nawzajem – napisała firma w pożegnalnym poście na portalu LinkedIn, dziękując Maciejowi Kaniowskiemu i życząc mu sukcesów na nowej drodze zawodowej.

Kaniowski podkreślił, że ta wspólna praca w Avon “pozostanie w nim na zawsze”.

Cudowne miejsce, wspaniali ludzie i zespoły, które chciały rosnąć razem. Wasze umiejętności, gen rozwoju, bycie ze sobą w poszukiwaniu rozwiązań i poziom wyników to są tematy na światowym poziomie. Brawo brawo brawo! – napisał na Linked In Maciej Kaniowski, przyznając, że “dobre decyzje są czasem trudne, tak jak ta (o odejściu - red.), ale cementują wspomnienia i więzi).

Czytaj też: TOP roku 2024: Kłopoty w Verona Products Professional, Avon wchodzi do drogerii, Rihanna ambasadorką Diora

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
07. styczeń 2025 00:22