StoryEditor
Producenci
06.06.2022 00:00

Marka Nivea Men świętuje 100-lecie

Nivea Men świętuje 100-lecie. Zaczęło się od jednego produktu – kremu do golenia. Obecnie marka stanowi około 20 proc. całkowitej sprzedaży Nivea.

To, co zaczęło się w Hamburgu w 1922 r. od wyprodukowania prostego kremu ​​do golenia, przekształciło się w globalną markę produktów do pielęgnacji skóry dla mężczyzn. Jej sprzedaż w 2021 r. wyniosła 1,1 miliarda euro. Obecnie Nivea Men, z asortymentem ponad 120 produktów, to jedna z wiodących marek produktów do pielęgnacji skóry dla mężczyzn. Wnosi znaczący wkład wynoszący około 20 proc. w całkowitą sprzedaż marki Nivea.

Na początku XX wieku rutyna męskiej pielęgnacji skóry polegała przede wszystkim na jednym: goleniu. Tak więc, dziesięć lat po wprowadzeniu słynnego do dziś kremu Nivea, firma Beiersdorf wprowadziła na rynek w 1922 r. krem ​​do golenia, który w tamtych czasach był innowacją. Aby golenie stało się jeszcze wygodniejsze, w 1930 roku krem umieszczono w tubce. Potem, m.in. z powodu drugiej wojny światowej i tymczasowej utraty praw do marki niewiele się wydarzyło, jeśli chodzi o różnorodność produktów kosmetycznych dla mężczyzn.

Dopiero gdy pod koniec lat 70. okazało się, że większość mężczyzn nie jest zadowolona z silnie alkoholowych płynów po goleniu, Beiersdorf zdecydował się na kolejną innowację i zaoferował wodę po goleniu z funkcją łagodnej pielęgnacji. Balsam po goleniu Nivea, wprowadzony w 1980 r., stał się początkiem nowej kategorii produktów – pielęgnujących płynów po goleniu – które do tej pory są najlepiej sprzedającym się produktem wśród ponad 120 kosmetyków z gamy Nivea Men.

W 1993 roku marka Nivea Men, jako pierwsza wprowadziła produkty do pielęgnacji twarzy dla mężczyzn do segmentu masowego. Portfolio produktów jest stale poszerzane. Jedną z najnowszych propozycji jest seria Nivea Men Sensitive Pro, która jest wegańska, w 100 proc. wolna od mikroplastików i zawiera olej z nasion konopi oraz witaminę E. Ponadto Nivea Men jest pierwszym producentem produktów do pielęgnacji skóry, w którym zastosowano nowy składnik wykonany z CO2 pochodzącego z recyklingu. Tak powstały  preparaty nawilżające do skóry Climate Care.

Czytaj też: Beiersdorf dołącza do firm wykorzystujących w produktach etanol z recyklingu

Aby uczcić swoje 100. urodziny, Nivea zaoferowała trzyczęściową limitowaną edycję retro na którą składają się: Nivea Men Creme, Nivea Men Shaving Creme i Nivea Men After Shave Balsam w opakowaniach o klasycznym wyglądzie. Są one dostępne do wyczerpania zapasów wyłącznie na rynkach Niemiec i Wielkiej Brytanii.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.02.2025 14:27
Natura & Co rozważa sprzedaż międzynarodowych operacji Avonu
Natura & Co

Brazylijski gigant kosmetyczny Natura & Co ogłosił, że prowadzi wyłączne rozmowy z funduszem zarządzającym aktywami IG4 na temat potencjalnej sprzedaży operacji Avonu poza Ameryką Łacińską. Informacja ta, podana w czwartek, wywołała pozytywną reakcję rynku – akcje spółki wzrosły o około 3,5 proc., co uczyniło Naturę jednym z liderów wzrostu na indeksie Bovespa, który pozostawał w tym czasie na stabilnym poziomie.

Plany dotyczące restrukturyzacji Avonu firma ogłosiła na początku 2024 roku, rozważając różne opcje, w tym sprzedaż, nawiązanie partnerstwa lub wydzielenie działalności w osobną spółkę. Proces ten został jednak tymczasowo wstrzymany po tym, jak amerykańska jednostka Avonu, Avon Products (API), złożyła wniosek o ochronę przed upadłością na podstawie rozdziału 11 amerykańskiego kodeksu upadłościowego. W grudniu 2024 roku Natura ponownie podjęła analizę strategicznych opcji dla swojego biznesu poza Ameryką Łacińską.

Obecne negocjacje z IG4 znajdują się na wczesnym etapie, a Natura & Co podkreśla, że wciąż rozważa inne alternatywy strategiczne. Analitycy JPMorgan uznali tę decyzję za istotny krok w kierunku uproszczenia struktury biznesowej spółki, co wpisuje się w jej strategię inwestycyjną. Według nich Natura powinna dążyć do sprzedaży międzynarodowego segmentu Avonu w krótkim terminie, zwłaszcza po zakończeniu procesu restrukturyzacyjnego API.

Potencjalna sprzedaż Avonu poza Ameryką Łacińską może mieć istotne konsekwencje finansowe dla Natura & Co. Z jednej strony firma mogłaby skoncentrować się na bardziej dochodowym rynku latynoamerykańskim, generując stabilny przepływ gotówki i zwiększając potencjał wypłaty dywidend. Z drugiej strony, decyzja o sprzedaży lub innym rodzaju restrukturyzacji może wpłynąć na globalną pozycję marki Avon, która od lat zmaga się z wyzwaniami w konkurencyjnym sektorze kosmetycznym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.02.2025 12:41
Hermès odnotowuje silny wzrost pomimo niepewności gospodarczej
Hermès

14 stycznia 2025 roku Axel Dumas, dyrektor zarządzający Hermès, podsumował wyniki finansowe za 2024 rok, podkreślając odporność modelu biznesowego marki. W obliczu niepewnej sytuacji gospodarczej i geopolitycznej firma utrzymała stabilny wzrost, co świadczy o sile jej strategii oraz elastyczności zespołów.

Silne wyniki odnotowano na wszystkich rynkach, w tym w Azji, gdzie zrealizowano szereg modernizacji i rozbudowy sklepów. W Chinach ponowne otwarcie sklepu w centrum handlowym MixC w Shenyang w grudniu oraz wcześniejsze modernizacje w Shenzhen i Pekinie przełożyły się na wzrost sprzedaży o 8,9 proc. w czwartym kwartale. Największy wzrost w skali roku zanotowano w Japonii (+22,5 proc.), a kolejne miejsca zajęły Stany Zjednoczone (+15 proc.) oraz Europa (+19 proc. bez Francji). Sama Francja, tradycyjnie istotny rynek dla Hermès, odnotowała wzrost o 13 proc.

Pod koniec 2024 roku wszystkie działy firmy, z wyjątkiem zegarmistrzostwa, zanotowały solidny wzrost. Sukces ten był wynikiem strategii opierającej się na wartościach marki oraz zwiększeniu mocy produkcyjnych. Hermès kontynuował także politykę zatrudnienia, przyjmując do pracy 2 300 nowych pracowników, co sprawiło, że globalna liczba zatrudnionych przekroczyła 25 000 osób.

Mimo globalnych wyzwań firma pozostaje optymistyczna i potwierdza ambitne cele dotyczące dalszego wzrostu przychodów. Na tle konkurencji Hermès wyróżnia się solidnymi wynikami – dla porównania LVMH zanotował wzrost przychodów o zaledwie 1 proc. (84,7 miliarda euro), a Kering odnotował spadek o 12 proc., do poziomu 17,1 miliarda euro. Takie wyniki potwierdzają dominującą pozycję Hermès na rynku luksusowym i skuteczność jego strategii.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. luty 2025 16:31