StoryEditor
Opakowania
12.01.2022 00:00

Marka Gallinée Microbiome Skincare wprowadziła program zapobiegania powstawaniu odpadów

Gallinée Anti-Waste Operation jest odpowiedzią na duże ilości produktów kosmetycznych w Wielkiej Brytanii, które są niszczone, gdy zbliża się ich termin przydatności. Marka uruchomiła więc wyprzedaż takich kosmetyków.

Konsumentów nie dziwią już wyprzedaże produktów żywnościowych, którym kończy się termin przydatności do spożycia. Teraz również branża kosmetyczna postanowiła wykorzystywać ten sposób na szybkie pozbycie się takich towarów. Oprócz tego, że kosmetyki nie zalegają w magazynach czy na półkach, nie zasilą też coraz większych stert odpadów.

Gallinée szacuje, że od 20 proc. do 40 proc. produktów kosmetycznych staje się odpadem. Nowa praktyka marki umożliwia klientom zakup ulubionych produktów Gallinée, których okres przydatności do spożycia zbliża się do końca, z 70 proc. rabatem. Pierwsza wyprzedaż Gallinée Anti-Waste Operation rozpoczęła się w drugi dzień świąt Bożego Narodzenia (26 grudnia) 2021 r. i potrwa do końca stycznia. Daty kolejnych zostaną ujawnione niebawem.

Gallinée to marka założona przez dr Marie Drago w 2016 r. jako dostawca produktów do pielęgnacji skóry. Od tego czasu rozszerzyła swoją działalność na produkty do pielęgnacji jamy ustnej i włosów. Kosmetyki oferowane w ramach wyprzedaży, choć mają termin ważności od maja do września tego roku są całkowicie bezpieczny w użyciu, ale mają znacznie obniżoną cenę.

PAO czyli Period After Opening to informacja jak długo od momentu otwarcia opakowania i pierwszego użycia produktu. Symbol PAO najczęściej występuje na opakowaniach kosmetyków o trwałości powyżej 30 miesięcy. Wówczas producent nie ma obowiązku umieszczania daty minimalnej trwałości. PAO może też znaleźć się na produktach o krótszym terminie przydatności (poniżej 30 M), ale wówczas na opakowaniu występują obowiązkowo dwa oznaczenia: PAO i data minimalnej trwałości.

Trwałość produktu jest krótsza, kiedy się go użyło lub używa niż wtedy kiedy stoi nieotwarty na półce. Datę minimalnej trwałości produktu określa symbol klepsydry. Warto dodać, że kosmetyki naturalne mają zazwyczaj krótszy termin przydatności do użytku. Można stwierdzić, że trend kosmetyków naturalnych może spowodować, że spora część takich produktów nie zdąży się sprzedać. Pocieszając jest jednak to, że marki naturalne dbają o to, żeby cała formuła jaki i opakowanie było bezpieczne dla środowiska. Mimo wszystko najbardziej rozsądne i ekologiczne jest podjęcie próby znalezienia nabywców na kosmetyki, którym kończy się termin przydatności do użytku.

Przeczytaj również: Ekologiczny kosmetyk musi być w ekologicznym opakowaniu

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
19.12.2024 10:12
Notino wysłało w tym roku klientom 25 mln zamówień – to stan na początek grudnia
Największe zapotrzebowanie na usługę elegackiego opakowania zakupu w Notino jest właśnie teraz, w okolicach świąt Bożego Narodzeniafot. Notino IG

Mimo że Święta Bożego Narodzenia jeszcze przed nami i wiele prezentów zostanie jeszcze wysłanych, Notino przedstawiło już w pierwszej połowie grudnia swoj podsumowanie mijającego roku z perspektywy działu logistyki i opakowań.

Notino w swoim komunikacie, podsumowującym tegoroczne osiągnięcia działu logistyki i opakowań, opublikowanym na platformie LinkedIn, podkreśla, że rok 2023 był dla firmy niezwykle udany.  

“Z dumą informujemy, że w 2023 roku zrealizowaliśmy prawie 25 milionów zamówień we wszystkich naszych centrach dystrybucyjnych” – podało Notino. Z tej liczby większość zamówień (prawie 20 mln) spakowano i wysłano z magazynu Notino w czeskim Rajhradzie.

Jakie usługi pakowania cieszyły się największym zainteresowaniem klientów Notino w 2024 roku?

image
Prawie co czwarta paczka w magazynach Notino została przygotowana na automatycznych liniach pakujących
fot. Notino LinkedIn

Najwięcej, bo prawie dwie trzecie zamówień (16,7 mln paczek) było zapakowane w standardową folię bąbelkową. Automatycznie zapakowano ponad 6 mln zamówień – czyli prawie co czwarta paczka została przygotowana na automatycznych liniach pakujących. Jak zaznacza Notino, w nadchodzących latach ta proporcja powinna wzrastać.

1,7 mln paczek (7 proc. z ogółu zamówień) zostało opakowanych w sposób ekologiczny, czyli w materiały pochodzące z recyklingu, nie zawierające plastiku. Obecnie klienci sklepu internetowego Notino przy wyborze przesyłki eko dopłacają 4,90 zł.

Natomiast ponad 420 tys. zamówień (1,7 proc.) zostało na życzenie klientów opakowane w wersji prezentowej. W przypadku tej usługi dodatkowy koszt dla klienta to 24 zł. Jak zdradza Notino, największe zapotrzebowanie na taką usługę jest właśnie teraz, w okolicach świąt Bożego Narodzenia, a także w lutym przy okazji Walentynek.

Jak podsumowuje Notino, do końca roku pozostały jeszcze dwa gorące, obfitujące w zamówienia tygodnie, które wpłyną na końcowe wyniki.

Czytaj też: Bartosz Kliś, Notino: Dla nas nie ma granicy między online a offline

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
17.12.2024 12:42
Nowy właściciel Cosmogen: Weinberg Capital Partners przejmuje producenta opakowań kosmetycznych
Cosmogen ma w ofercie między innymi aplikatory i pędzle.Cosmogen

Cosmogen, francuska firma specjalizująca się w produkcji aplikatorów, pędzli i opakowań dla marek kosmetycznych, znalazła się pod nowym zarządem. Inwestorem została firma Weinberg Capital Partners, a transakcja wpisuje się w strategię ich funduszu LBO WCP#4.

Francuska firma Cosmogen, istniejąca od 1982 roku, to uznany producent opakowań o wysokiej wartości dodanej dla branży kosmetycznej. W ostatnich latach firma rozszerzyła swoją działalność o sektor farmaceutyczny, wprowadzając rozwiązania dedykowane produktom OTC. Przejęcie Cosmogen przez Weinberg Capital Partners stanowi trzecią transakcję funduszu LBO WCP#4, który wspierany jest przez WCP Co-Invest, uruchomiony we wrześniu, oraz BNP Paribas Développement.

Nowy etap w rozwoju Cosmogen jest wynikiem wizji i strategii realizowanej przez CEO firmy, Priscille Allais. W swoim komentarzu podkreśliła zaangażowanie zespołu oraz determinację w dalszym rozwoju pod skrzydłami nowego inwestora. Weinberg Capital Partners planuje przyspieszenie wzrostu Cosmogen poprzez inwestycje w innowacje i ekspansję międzynarodową. Jak zaznaczył Paul Cordahi, Dyrektor WCP, reputacja Allais oraz silne relacje z głównymi markami kosmetycznymi będą kluczowe dla utrzymania pozycji Cosmogen na dynamicznie rozwijającym się rynku.

Do tej pory Cosmogen należało do MBO+, wcześniej znanego jako MBO Partenaires, od 2016 roku. Dzięki nowemu właścicielowi firma ma szansę nie tylko umocnić swoją pozycję w sektorze opakowań kosmetycznych i farmaceutycznych, ale także realizować strategię wzrostu poprzez potencjalne akwizycje na rynkach międzynarodowych.

Czytaj także: Nowe biblioteki kolorów Pantone ułatwią produkcję aluminiowych opakowań

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. grudzień 2024 02:54