Marek Maruszak, prezes Rossmann Polska, po raz kolejny stwierdza, że w przypadku branży drogeryjnej nie nastąpi przeniesienie całego handlu do internetu. Rossmann prowadzi największą sieć drogeryjną w Polsce (1500 placówek) i najpopularniejszy drogeryjny sklep internetowy rossmann.pl
Czytaj także: Rossmann: 1500 drogerii w Polsce i nie ma sobie równych
Jak podkreśla Maruszak w początkowej fazie pandemii zamówień przez internet było kilkukrotnie więcej, ale później ta sytuacja się ustabilizowała. – Dziś to 3-5 proc. całej naszej sprzedaży. My stawiamy na omnichannel: połączenie świata offline z online w różnych konfiguracjach. W to wierzymy – stwierdza w rozmowie z Sebastianem Ogórkiem z money.pl
Podkreśla, to o czym mówi wielu menedżerów związanych z rynkiem kosmetycznym i z handlem – tu bardzo ważne są bezpośrednie kontakty międzyludzkie. – Mamy 1500 sklepów i najważniejsze jest dla nas, by klient do nas przychodził. Online jest jedną z opcji oferowanych klientom – stwierdza szef Rossmanna w Polsce. Jego zdaniem po pandemii wrócimy do normalnego funkcjonowania do tradycyjnego robienia zakupów, bo wszyscy po potrzebujemy sfery społecznej, kontaktów z innymi ludźmi, od których zostaliśmy odcięci. – Po okresie pandemii klienci będą chcieli przyjść do sklepu, będą spragnieni kontaktów z personelem, z żywym człowiekiem, który pomoże dobrać produkty, doradzi – stwierdza Marek Maruszak.
Uważa, że dla Rossmanna nie są też bezpośrednią konkurencją potentaci w online, tacy jak Amazon czy Allegro. – Amazon nie jest dla nas wielkim konkurentem – przetestowaliśmy to już na rynku niemieckim czy brytyjskim. To raczej problem dla sprzedawców z kanału online – uważa Marek Maruszak.
Rossmann pod względem liczby sklepów, udziału w rynku i obrotami przekraczającymi 10 mld zł jest liderem rynku drogeryjnego w Polsce. Konkurenci, tacy jak Hebe czy Natura, mają po ok. 300 placówek.
Rossmann w Polsce w liczbach:
*) sklepy: 1500
*) liczba pracowników: 18,7 tys.
*) obroty: 10,4 mld zł
*) inwestycje od 1993 r.: 2,52 mld zł