StoryEditor
Producenci
18.05.2023 00:00

Marek Maruszak, prezes Rossmann Polska, odchodzi ze stanowiska

Marek Maruszak zarządza Rossmannem w Polsce od 1999 r. / fot. materiały prasowe
Prezes Rossmann Polska, Marek Maruszak, jeszcze w maju br. odejdzie ze stanowiska – poinformował Business Insider. Ma go zastąpić obecny wiceprezes Marcin Grabara. Komunikat Rossmanna w tej sprawie dostał się także do innych mediów. 

Na stanowisku prezesa Rossmann Polska – największej sieci drogeryjnej w Polsce – ma dojść do historycznej zmiany. Jeszcze w maju br. ze stanowiska ma odejść Marek Maruszak, a zastąpi go obecny wiceprezes Marcin  Grabara – podał Business Insider powołując się na swoje źródła.

Portal retailnet.pl opublikował natomiast fragment komunikatu wydanego przez Rossmanna w związku ze świętowaniem przez firmę 30-lecia działalności w Polsce. 

„23 maja 2023 r. Marek Maruszak przekazuje całą odpowiedzialność w nie mniej doświadczone ręce Marcina Grabary. Nowy Prezes od 26 lat jest ważną częścią rodziny Rossmanna i wraz z Markiem Maruszakiem należał do zarządu firmy. Od 24 maja 2023 roku przejmie główną odpowiedzialność za zarządzanie firmą Rossmann Polska, kontynuując rozwój marki oraz dbając o jej dobre imię. Jesteśmy pewni, że poprowadzi firmę Rossmann do dalszych sukcesów.”

Zmiana na stanowisku prezesa to przełomowe wydarzenie dla Rossmanna i dla całego rynku kosmetycznego w Polsce, na który Marek Maruszak miał ogromny wpływ zarządzając siecią niemal od początku jej istnienia w Polsce i doprowadzając do pozycji niekwestionowanego lidera.   

Rossmann obchodzi w tym roku 30-lecie działania w Polsce. Pierwsza drogeria została otwarta 23 maja 1993 r. przy ul. Piotrkowskiej w Łodzi. Marek Maruszak zarządza siecią od 1999 r.

Jak podkreślił Dirk Rossmann, założyciel sieci, to właśnie polskim menedżerom firma zawdzięcza swój ogromny sukces w Polsce. Tak mówił podczas swojej wizyty w Polsce:

"Mieliśmy szczęście, że spotkaliśmy wtedy wyjątkowo inteligentnego człowieka – Marcina Grabarę, do którego dołączył później Marek Maruszak i już w roku 1997-1998 wiedzieliśmy, że  Rossmann Niemcy może się wycofać z zaangażowania w prowadzenie działań firmy w Polsce i oni mogą je przejąć. Cały sukces firmy w Polsce zawdzięczamy wyłącznie polskim menedżerom, oczywiście kierownictwo firmy liczy dzisiaj więcej fantastycznych zaangażowanych osób, ale mamy pełną świadomość, że to ich niezwykle inteligentne działania doprowadziły do dzisiejszego sukcesu firmy".

Przeczytaj całą rozmowę: Dirk Rossmann oddaje władzę. Zarządzanie siecią Rossmann przejmuje jego syn Raoul

Rossmann jest największą siecią drogeryjną działającą w Polsce i liderem na tym rynku, także w zakresie wprowadzania innowacyjnych rozwiązań. Prowadzi blisko 1700 drogerii. Zapowiada otwarcie 100 nowych w tym roku. Tempo wzrostu sprzedaży sieci w 2022 roku było wyższe od planowanego, a obroty netto ze sprzedaży towarów i usług wyniosły 11 409 775 696,96 zł. W stosunku do roku 2021 nastąpił 18,7 proc. wzrost.

Czytaj więcej: Rossmann Polska: rekordowe wyniki sprzedaży za 2022 r. i dwucyfrowe wzrosty

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.02.2025 14:27
Natura & Co rozważa sprzedaż międzynarodowych operacji Avonu
Natura & Co

Brazylijski gigant kosmetyczny Natura & Co ogłosił, że prowadzi wyłączne rozmowy z funduszem zarządzającym aktywami IG4 na temat potencjalnej sprzedaży operacji Avonu poza Ameryką Łacińską. Informacja ta, podana w czwartek, wywołała pozytywną reakcję rynku – akcje spółki wzrosły o około 3,5 proc., co uczyniło Naturę jednym z liderów wzrostu na indeksie Bovespa, który pozostawał w tym czasie na stabilnym poziomie.

Plany dotyczące restrukturyzacji Avonu firma ogłosiła na początku 2024 roku, rozważając różne opcje, w tym sprzedaż, nawiązanie partnerstwa lub wydzielenie działalności w osobną spółkę. Proces ten został jednak tymczasowo wstrzymany po tym, jak amerykańska jednostka Avonu, Avon Products (API), złożyła wniosek o ochronę przed upadłością na podstawie rozdziału 11 amerykańskiego kodeksu upadłościowego. W grudniu 2024 roku Natura ponownie podjęła analizę strategicznych opcji dla swojego biznesu poza Ameryką Łacińską.

Obecne negocjacje z IG4 znajdują się na wczesnym etapie, a Natura & Co podkreśla, że wciąż rozważa inne alternatywy strategiczne. Analitycy JPMorgan uznali tę decyzję za istotny krok w kierunku uproszczenia struktury biznesowej spółki, co wpisuje się w jej strategię inwestycyjną. Według nich Natura powinna dążyć do sprzedaży międzynarodowego segmentu Avonu w krótkim terminie, zwłaszcza po zakończeniu procesu restrukturyzacyjnego API.

Potencjalna sprzedaż Avonu poza Ameryką Łacińską może mieć istotne konsekwencje finansowe dla Natura & Co. Z jednej strony firma mogłaby skoncentrować się na bardziej dochodowym rynku latynoamerykańskim, generując stabilny przepływ gotówki i zwiększając potencjał wypłaty dywidend. Z drugiej strony, decyzja o sprzedaży lub innym rodzaju restrukturyzacji może wpłynąć na globalną pozycję marki Avon, która od lat zmaga się z wyzwaniami w konkurencyjnym sektorze kosmetycznym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.02.2025 12:41
Hermès odnotowuje silny wzrost pomimo niepewności gospodarczej
Hermès

14 stycznia 2025 roku Axel Dumas, dyrektor zarządzający Hermès, podsumował wyniki finansowe za 2024 rok, podkreślając odporność modelu biznesowego marki. W obliczu niepewnej sytuacji gospodarczej i geopolitycznej firma utrzymała stabilny wzrost, co świadczy o sile jej strategii oraz elastyczności zespołów.

Silne wyniki odnotowano na wszystkich rynkach, w tym w Azji, gdzie zrealizowano szereg modernizacji i rozbudowy sklepów. W Chinach ponowne otwarcie sklepu w centrum handlowym MixC w Shenyang w grudniu oraz wcześniejsze modernizacje w Shenzhen i Pekinie przełożyły się na wzrost sprzedaży o 8,9 proc. w czwartym kwartale. Największy wzrost w skali roku zanotowano w Japonii (+22,5 proc.), a kolejne miejsca zajęły Stany Zjednoczone (+15 proc.) oraz Europa (+19 proc. bez Francji). Sama Francja, tradycyjnie istotny rynek dla Hermès, odnotowała wzrost o 13 proc.

Pod koniec 2024 roku wszystkie działy firmy, z wyjątkiem zegarmistrzostwa, zanotowały solidny wzrost. Sukces ten był wynikiem strategii opierającej się na wartościach marki oraz zwiększeniu mocy produkcyjnych. Hermès kontynuował także politykę zatrudnienia, przyjmując do pracy 2 300 nowych pracowników, co sprawiło, że globalna liczba zatrudnionych przekroczyła 25 000 osób.

Mimo globalnych wyzwań firma pozostaje optymistyczna i potwierdza ambitne cele dotyczące dalszego wzrostu przychodów. Na tle konkurencji Hermès wyróżnia się solidnymi wynikami – dla porównania LVMH zanotował wzrost przychodów o zaledwie 1 proc. (84,7 miliarda euro), a Kering odnotował spadek o 12 proc., do poziomu 17,1 miliarda euro. Takie wyniki potwierdzają dominującą pozycję Hermès na rynku luksusowym i skuteczność jego strategii.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. luty 2025 10:17