StoryEditor
Producenci
02.09.2022 00:00

Lush od 15 lat przekazuje całą kwotę ze sprzedaży jednego produktu na cele charytatywne

Marka Lush przez 15 lat przekazywała całą kwotę ze sprzedaży balsamu Charity Pot na cele charytatywne. W ten sposób jej klienci uzbierali ponad 65 milionów funtów dla ponad 13,7 tys. organizacji na całym świecie.

Marka Lush w 2007 roku stworzyła balsam do rąk i ciała Charity Pot (33,50 zł). Od samego początku produkt zbierał pieniądze na małe organizacje charytatywne, grupy prowadzące kampanie i inne dobroczynne cele. 100 proc. ceny detalicznej zapłaconej przez klientów (bez podatku od sprzedaży) jest przyznawane organizacjom oddolnym działającym na rzecz ochrony zwierząt, praw człowieka i środowiska na całym świecie.

W 2020 roku Lush wypuścił na rynek wariant bez opakowań – Charity Pot Coin (9,90 zł). Również 100 proc. jego ceny (minus podatek od sprzedaży) trafia do puli charytatywnej. 

Tylko w ostatnim roku finansowym, pomimo wyzwań związanych z pandemią, na całym świecie Lush przekazał na działalność charytatywną ponad 3,4 miliona funtów. Sklepy marki zorganizowały 152 imprezy Charity Pot shop, aby wesprzeć lokalne inicjatywy obywatelskie. W Wielkiej Brytanii i Irlandii przekazano ponad 625 tys.  funtów dzięki 153 dotacjom i 48 lokalnym imprezom.

Przez ostatnie 15 lat Charity Pot był sprzedawany w 42 krajach, zbierając ponad 65 milionów funtów w ponad 13,7 tys. grantach. Globalnie dotacje zostały przeznaczone na wsparcie ponad 500 projektów dotyczących praw zwierząt, 150 działań antyrasistowskich, tyle samo inicjatyw pokojowych i antywojennych oraz kampanii na rzecz praw osób niepełnosprawnych.

Lush wsparł też ponad 250 projektów dotyczących zmian klimatycznych, ponad 1 tys. schronisk dla zwierząt, ponad 200 kampanii dotyczących energii odnawialnej i tyle samo  projektów wspierających ludność rdzenną. Pieniądze ze sprzedaży Charity Pot spożytkowano też na ponad 600 działań wspierających osoby LGBTQIA+, 800 kampanii wspierających migrantów i uchodźców oraz 200 darowizn wspierających osoby bezdomne.

Dotacje z Charity Pot zapewniają ukierunkowane finansowanie małych, oddolnych grup. Prawie wszystkie firmy finansowane przez Charity Pot  mają roczny dochód poniżej 250 tys. funtów (większość z nich jest znacznie mniejsza) i są prowadzone całkowicie lub w przeważającej części przez wolontariuszy. W ramach tych dotacji priorytetowo traktowane są projekty, których celem jest stworzenie długoterminowej zmiany systemowej.

Charity Pot sprzedał się do tej pory w ponad 7 milionach sztuk i 1,5 miliona sztuk wersji bez opakowania. Jest wytwarzany z składników Fair Trade, m.in. z kolumbijskiego masła kakaowego, olejku geranium z Kenii oraz masła shea pochodzące ze sprawiedliwego handlu z Women’s Ojoba Collective z Ghany.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.02.2025 14:27
Natura & Co rozważa sprzedaż międzynarodowych operacji Avonu
Natura & Co

Brazylijski gigant kosmetyczny Natura & Co ogłosił, że prowadzi wyłączne rozmowy z funduszem zarządzającym aktywami IG4 na temat potencjalnej sprzedaży operacji Avonu poza Ameryką Łacińską. Informacja ta, podana w czwartek, wywołała pozytywną reakcję rynku – akcje spółki wzrosły o około 3,5 proc., co uczyniło Naturę jednym z liderów wzrostu na indeksie Bovespa, który pozostawał w tym czasie na stabilnym poziomie.

Plany dotyczące restrukturyzacji Avonu firma ogłosiła na początku 2024 roku, rozważając różne opcje, w tym sprzedaż, nawiązanie partnerstwa lub wydzielenie działalności w osobną spółkę. Proces ten został jednak tymczasowo wstrzymany po tym, jak amerykańska jednostka Avonu, Avon Products (API), złożyła wniosek o ochronę przed upadłością na podstawie rozdziału 11 amerykańskiego kodeksu upadłościowego. W grudniu 2024 roku Natura ponownie podjęła analizę strategicznych opcji dla swojego biznesu poza Ameryką Łacińską.

Obecne negocjacje z IG4 znajdują się na wczesnym etapie, a Natura & Co podkreśla, że wciąż rozważa inne alternatywy strategiczne. Analitycy JPMorgan uznali tę decyzję za istotny krok w kierunku uproszczenia struktury biznesowej spółki, co wpisuje się w jej strategię inwestycyjną. Według nich Natura powinna dążyć do sprzedaży międzynarodowego segmentu Avonu w krótkim terminie, zwłaszcza po zakończeniu procesu restrukturyzacyjnego API.

Potencjalna sprzedaż Avonu poza Ameryką Łacińską może mieć istotne konsekwencje finansowe dla Natura & Co. Z jednej strony firma mogłaby skoncentrować się na bardziej dochodowym rynku latynoamerykańskim, generując stabilny przepływ gotówki i zwiększając potencjał wypłaty dywidend. Z drugiej strony, decyzja o sprzedaży lub innym rodzaju restrukturyzacji może wpłynąć na globalną pozycję marki Avon, która od lat zmaga się z wyzwaniami w konkurencyjnym sektorze kosmetycznym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.02.2025 12:41
Hermès odnotowuje silny wzrost pomimo niepewności gospodarczej
Hermès

14 stycznia 2025 roku Axel Dumas, dyrektor zarządzający Hermès, podsumował wyniki finansowe za 2024 rok, podkreślając odporność modelu biznesowego marki. W obliczu niepewnej sytuacji gospodarczej i geopolitycznej firma utrzymała stabilny wzrost, co świadczy o sile jej strategii oraz elastyczności zespołów.

Silne wyniki odnotowano na wszystkich rynkach, w tym w Azji, gdzie zrealizowano szereg modernizacji i rozbudowy sklepów. W Chinach ponowne otwarcie sklepu w centrum handlowym MixC w Shenyang w grudniu oraz wcześniejsze modernizacje w Shenzhen i Pekinie przełożyły się na wzrost sprzedaży o 8,9 proc. w czwartym kwartale. Największy wzrost w skali roku zanotowano w Japonii (+22,5 proc.), a kolejne miejsca zajęły Stany Zjednoczone (+15 proc.) oraz Europa (+19 proc. bez Francji). Sama Francja, tradycyjnie istotny rynek dla Hermès, odnotowała wzrost o 13 proc.

Pod koniec 2024 roku wszystkie działy firmy, z wyjątkiem zegarmistrzostwa, zanotowały solidny wzrost. Sukces ten był wynikiem strategii opierającej się na wartościach marki oraz zwiększeniu mocy produkcyjnych. Hermès kontynuował także politykę zatrudnienia, przyjmując do pracy 2 300 nowych pracowników, co sprawiło, że globalna liczba zatrudnionych przekroczyła 25 000 osób.

Mimo globalnych wyzwań firma pozostaje optymistyczna i potwierdza ambitne cele dotyczące dalszego wzrostu przychodów. Na tle konkurencji Hermès wyróżnia się solidnymi wynikami – dla porównania LVMH zanotował wzrost przychodów o zaledwie 1 proc. (84,7 miliarda euro), a Kering odnotował spadek o 12 proc., do poziomu 17,1 miliarda euro. Takie wyniki potwierdzają dominującą pozycję Hermès na rynku luksusowym i skuteczność jego strategii.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. luty 2025 23:39