StoryEditor
Eksport
12.04.2023 00:00

London City Airport zrezygnuje z przepisów dotyczących przewozu 100 ml płynów w bagażu podręcznym

London City Airport porzuca przepisy dotyczące restrykcji przewozu płynów w bagażu podręcznym. / materiały prasowe London City Airport
Zgodnie z raportem Bloomberga, London City Airport stało się głównym portem lotniczym w Wielkiej Brytanii, który zrezygnował z zasad dotyczących 100 ml płynu podręcznego. Lotnisko pozwoli teraz pasażerom przejść przez kontrolę bezpieczeństwa bez konieczności usuwania płynów z bagażu podręcznego, po zainstalowaniu nowych skanerów CT, które generują bardziej szczegółowe obrazy zawartości bagażu.

Pasażerowie odlatujący nie muszą już ograniczać przyborów toaletowych i płynów do butelek o pojemności 100 ml w przezroczystych plastikowych torebkach i mogą zostawiać laptopy, tablety i telefony komórkowe w bagażu podręcznym podczas kontroli bezpieczeństwa.

Rząd wymaga, aby wszystkie główne lotniska w Wielkiej Brytanii korzystały z tej technologii do czerwca 2024 r. London City jest drugim lotniskiem w Wielkiej Brytanii, które używa skanerów na wszystkich swoich pasach bezpieczeństwa po tym, jak Teesside – które ma tylko kilka lotów dziennie – wprowadziło je w zeszłym miesiącu. Zasady bezpieczeństwa na lotniskach dotyczące płynów zostały wprowadzone w 2006 roku po udaremnionym spisku terrorystycznym mającym na celu wysadzenia samolotów lecących z Londynu do USA za pomocą domowej roboty płynnych bomb. Nieprzestrzeganie ich przez podróżnych jest jedną z największych przyczyn opóźnień w ochronie lotnisk.

Alison FitzGerald, dyrektorka operacyjna London City, powiedziała: Nowy proces zapewnia znacznie wydajniejsze działania w zakresie bezpieczeństwa dzięki ulepszonym kontrolom bezpieczeństwa. Heathrow – najbardziej ruchliwe lotnisko w Wielkiej Brytanii – powiedziało, że inwestuje znaczną kwotę pieniędzy w instalację nowych maszyn, ale nie ogłosiło daty zakończenia procesu. Dodał, że potrwa to dłużej niż na niektórych innych lotniskach, ponieważ ma więcej pasów bezpieczeństwa. Gatwick powiedział, że testuje nową technologię na jednym pasie bezpieczeństwa i zobowiązuje się dotrzymać terminu wyznaczonego na czerwiec 2024 r. Zaleca się, aby pasażerowie spodziewali się zwykłych zasad dotyczących bagażu.

Czytaj także: L’Oréal łączy siły z Tripadvisor, aby zwiększyć sprzedaż detaliczną w branży turystycznej

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
22.04.2025 14:59
Ceny perfum w USA wzrosną o 6-7 proc. – to odpowiedź Interparfums na cła Trumpa
Jimmy Choo jest marką perfum, przynoszącą koncernowi Interparfums największe dochody   IG interparfums_official

Interparfums, producent perfum z Francji, planuje podniesienie cen swoich produktów na terenie USA 6 do 7 proc. już od 1 sierpnia. To odpowiedź na nałożenie 10-procentowych ceł na towary importowane. Interparfums ma w swoim portfolio perfumy kilku globalnym marek modowych, takich jak Coach, Jimmy Choo, Montblanc i Lacoste.

Nie przeprowadziliśmy jeszcze dokładnych obliczeń, ale myślę że w tym roku poniesiemy dodatkowe wydatki w granicach od 5 do 6 milionów euro – zapowiedział dyrektor generalny Interparfums Philippe Benacin podczas dorocznego walnego zgromadzenia akcjonariuszy w Paryżu.

Obecnie Stany Zjednoczone są dla Interparfums największym rynkiem, przynoszącym w 2024 roku 38 proc. całkowitych przychodów firmy. Jak dodał też Benacin, firma pomimo przewidywanego wpływu ceł miała w USA “bardzo mocny pierwszy kwartał”. Oficjalne wyniki Interparfums za pierwszy kwartał zostaną opublikowane 24 kwietnia.

Benacin potwierdził ponadto odnowienie umowy licencyjnej z amerykańską marką Coach, obowiązującej do 2031 roku. W 2024 roku perfumy marki Coach wygenerowały dla Interparfums 43 mln euro zysków ze sprzedaży, co czyni je jedną z najlepiej sprzedających się licencji grupy po Jimmy Choo, która przyniosła 56,3 mln euro.

Ogółem Interparfums odnotowało 10-procentowy wzrost zysku netto w 2024 roku.

Czytaj też: Coach przedłuża umowę licencyjną na swoje perfumy z Interparfums

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
15.04.2025 13:32
Korea Południowa uruchamia fundusz wspierający branżę K-beauty o wartości 40 miliardów wonów
Hebe

Ministerstwo Małych i Średnich Przedsiębiorstw oraz Start-upów w Korei Południowej ogłosiło utworzenie specjalnego funduszu dedykowanego branży kosmetycznej. Fundusz o wartości 40 miliardów wonów (około 27 milionów dolarów amerykańskich) ma wspierać start-upy z sektora K-beauty i obejmuje cały łańcuch dostaw kosmetyków w kraju. To pierwsza tego typu inicjatywa w Korei Południowej, realizowana we współpracy publiczno-prywatnej. Głównymi inwestorami funduszu zostały wiodące firmy zajmujące się produkcją kontraktową kosmetyków — Kolmar Korea i Cosmax Inc.

Inicjatywa pojawiła się w odpowiedzi na rosnące obawy związane z potencjalnym wprowadzeniem przez Stany Zjednoczone 25-procentowych ceł wzajemnych. Choć jeszcze nie weszły one w życie, ich zapowiedź już teraz budzi niepokój wśród eksporterów. Branża kosmetyczna stanowi kluczowy sektor eksportowy południowokoreańskich MŚP. W 2023 roku wartość zagranicznej sprzedaży kosmetyków z Korei osiągnęła poziom 6,8 miliarda dolarów amerykańskich, co czyni ją liderem wśród kategorii eksportowych w tym segmencie przedsiębiorstw.

Fundusz ma na celu nie tylko ochronę sektora kosmetycznego przed skutkami geopolitycznych napięć i ryzyk handlowych, lecz także zwiększenie konkurencyjności koreańskich marek na rynkach międzynarodowych. Władze Korei liczą, że strategiczne inwestycje pozwolą firmom przetrwać ewentualne turbulencje i wzmocnić ich pozycję globalną. K-beauty już od lat uchodzi za symbol innowacyjności i wysokiej jakości, a także za ważny element „miękkiej siły” kulturowej Korei Południowej.

Utworzenie funduszu wpisuje się w szerszą strategię wspierania innowacyjnych gałęzi przemysłu oraz zabezpieczania przyszłości koreańskiej gospodarki. Zwiększenie odporności sektora kosmetycznego ma kluczowe znaczenie w obliczu zmieniających się warunków globalnego handlu. Inwestycje tego typu mają również zachęcać młode, dynamiczne firmy do ekspansji zagranicznej i rozwijania nowych technologii, które umocnią pozycję Korei Południowej jako światowego lidera w dziedzinie urody.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. kwiecień 2025 00:11