Odkąd Elon Musk przejął dowodzenie nad portalem społecznościowym Twitter, reklamodawcy byli niespokojni; obawy co do dalszych losów platformy doprowadziły również agencje IPG i Havas Media do doradzania swoim klientom tymczasowe wstrzymanie wydatków na reklamę na Twitterze z powodu obaw związanych z moderacją. W szczególności IPG powiedział klientom, aby „poczekali na wyjaśnienie” planów platformy dotyczących zaufania i bezpieczeństwa. Chcąc uspokoić reklamodawców, Musk powiedział w zeszłym tygodniu, że nie chce, aby Twitter zamienił się w „piekło otwarte dla wszystkich”, w którym można powiedzieć wszystko bez żadnych konsekwencji.
W liście zatytułowanym „Drodzy reklamodawcy na Twitterze”, który opublikował na Twitterze, Musk starał się uspokoić reklamodawców, mówiąc: „Oprócz przestrzegania praw krajowych, nasza platforma musi być przytulna i przyjazna dla wszystkich”. Sprzedaż reklam stanowiła ponad 90% przychodów Twittera w drugim kwartale 2022 r. Już podczas majowej prezentacji dla reklamodawców, niektóre agencje reklamowe i marki były już sceptycznie nastawione do przyszłości Twittera.
Rzecznik prasowy koncernu L‘Oréal zaprzeczył w rozmowie z agencją Reuters, że dział marketingu wstrzymał wydatki na reklamę w serwisie Muska. Według ekspertów jest jednak prawdopodobne, że to się zadzieje; analitycy wieszczą masowy exodus z Twittera w ramach dbania o wizerunki marek, podobnie jak działo się to z platformą Tumblr po wprowadzeniu ustaw SESTA/FOSTA.
Czytaj także: Elon Musk wprowadza na rynek swój pierwszy zapach: Burnt Hair