StoryEditor

L’Oréal nawiązało współpracę z Clue, aby pogłębiać wiedzę na temat związku między menstruacją a zdrowiem skóry

L’Oréal ogłosiła nowe partnerstwo z Clue, aplikacją do śledzenia menstruacji z 12 milionami użytkowników w 190 krajach i liderem w branży Femtech, aby pogłębić wiedzę na temat związku między zdrowiem skóry a cyklem menstruacyjnym.

Ta współpraca łączy historyczne doświadczenie L'Oréal w zakresie pielęgnacji skóry i ambicje w zakresie technologii kosmetycznych z wiodącą rolą Clue w dziedzinie zdrowia reprodukcyjnego i technologii opartej na danych. Ponadto, Clue będzie współpracować z Działem Kosmetyków Aktywnych L’Oréal i jego ekspertami klinicznymi, aby opracować poparte naukowo nowe treści na temat cyklu miesiączkowego i zdrowia skóry dla encyklopedii zdrowia reprodukcyjnego Clue na Helloclue.com.

Cieszymy się, że możemy wejść w strategiczne partnerstwo z Clue, światowym liderem w dziedzinie Femtech i Digital Health. W L’Oréal wierzymy, że innowacje, które wprowadzamy, aby poprawić piękno i samopoczucie ludzi, leżą na skrzyżowaniu nauki i technologii, aby sprostać oczekiwaniom i potrzebom konsumentów. Poprzez to partnerstwo chcemy być pionierami innowacji naukowych. Naszym celem jest opracowanie najlepszych spersonalizowanych procedur pielęgnacji skóry dla konsumentów w każdym wieku w zakresie zdrowia skóry, urody i dobrego samopoczucia, z uwzględnieniem ich cykli menstruacyjnych od okresu dojrzewania do menopauzy – mówi Barbara Lavernos, wiceprezes ds. badań i innowacji i technologii w L'Oréal.

Przedstawiciele Clue również są zadowoleni z możliwości współpracy z największą firmą kosmetyczną na świecie

Dzięki temu możemy poszerzyć naszą wiedzę na temat związku między cyklem miesiączkowym a zdrowiem naszej skóry. Zmiany w skórze to jedna z najczęściej śledzonych kategorii w aplikacji Clue obok miesiączki i objawów menstruacyjnych, więc wiemy, że jest to bardzo ważne dla wielu osób w naszej społeczności. Dzięki rozległej wiedzy naukowej L’Oréal na temat pielęgnacji skóry będziemy w stanie dostarczyć nowych i pomocnych informacji zarówno naszej społeczności Clue, jak i wszystkim konsumentom na temat wpływu cyklu na skórę – mówi Audrey Tsang, dyrektor Clue.

L’Oréal działa na rynku od ponad 100 lat. Dzięki unikalnemu, międzynarodowemu portfolio 36 zróżnicowanych i uzupełniających się marek, Grupa wygenerowała sprzedaż w wysokości 29,87 miliarda euro w 2019 roku i zatrudnia 88 000 osób na całym świecie. Jako wiodąca na świecie firma kosmetyczna, L’Oréal jest obecny we wszystkich sieciach dystrybucji: na rynku masowym, w domach towarowych, aptekach i drogeriach, salonach fryzjerskich, w branży turystycznej, markowych sklepach detalicznych i e-commerce.

Clue to założona w 2012 r. przez duńskich i niemieckich przedsiębiorców, Idę Tin i Hansa Raffauf, Clue to aplikacja do leczenia menstruacji z ponad 12 milionami użytkowników ze 190 różnych krajów. Jest dostępny w 15 językach (angielskim, hiszpańskim, portugalskim, niemieckim, francuskim, włoskim, duńskim, rosyjskim, chińskim (tradycyjnym i uproszczonym), japońskim, polskim, hindi, koreańskim i tureckim) i jest dostępny na iOS, Android i Apple Watch. To jedna z najszybciej rozwijających się firm Femtech na świecie, Clue ma na celu wspieranie badań nad zrozumieniem cyklu miesiączkowego na świecie i nawiązała współpracę z naukowcami z The Kinsey Institute, Stanford University, Columbia University, University of Washington i University of Oxford.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Hurt i dystrybucja
03.12.2024 14:47
ID Logistic: Wysokie koszty barierą we wdrażaniu AI w logistyce kontraktowej
fot. Shutterstock

Ponad połowa firm z branż FMCG, retail, e-commerce oraz fashion & beauty, specjalizujących się w obszarze logistyki kontraktowej, dostrzega w AI narzędzie do usprawnienia operacji, a 40 proc. zwraca uwagę na możliwość obniżenia wydatków – wynika z najnowszego raportu ID Logistics „Czy AI wspiera logistykę kontraktową w Polsce?”. Mimo to, jedynie co piąta firma aktywnie korzysta z rozwiązań opartych na AI, głównie ze względu na wysokie koszty wdrożeń, które dla 55 proc. respondentów stanowią główną barierę.

Rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji wykorzystuje tylko 21 proc. badanych firm. Wśród aktywnie wykorzystujących tę technologię dominują przedstawiciele sektora e-commerce (28 proc. firm z tej branży). Do wdrażania tej technologii bardziej skłonne są też przedsiębiorstwa, które osiągnęły w 2023 roku przychody powyżej 20 mln zł, a swoją działalność prowadzą w Polsce i Unii Europejskiej (33 proc.).

Korzyści z wdrażania AI

Zdaniem większości ankietowanych przedstawicieli firm, wdrożenie sztucznej inteligencji nie jest warunkiem decydującym o ich przetrwaniu na rynku. Co trzeci pytany uważa jednak, że firma, w której pracuje powinna stale inwestować w oparte o tę technologię rozwiązania, ponieważ redukują one koszty operacyjne firmy.

– Sztuczna inteligencja rozwija się w zawrotnym tempie, wywierając znaczący wpływ na wszystkie sektory gospodarki, w tym także logistykę. Dzięki automatyzacji powtarzalnych zadań, firmy mogą uzyskać wyraźny wzrost efektywności operacyjnej. Takie oczekiwania widzimy także w odpowiedziach respondentów biorących udział w badaniu na potrzeby naszego raportu. Jednocześnie, kluczowe dla logistyki jest wprowadzanie niezawodnych rozwiązań, które gwarantują stabilność i bezpieczeństwo łańcuchów dostaw – komentuje Marcin Smoła, dyrektor operacyjny ID Logistics Polska.

Jak wynika z odpowiedzi przedstawicieli branż badanych na potrzeby raportu, najważniejszą korzyścią płynącą z wdrażania sztucznej inteligencji jest przyspieszenie procesów (57 proc.) oraz redukcja kosztów (40 proc.). Taka automatyzacja powtarzalnych zadań pozwala firmom na efektywniejsze zarządzanie zasobami, wpływając na poprawę wydajności operacyjnej. Dodatkowo, 37 proc. przedsiębiorstw widzi duży potencjał AI w optymalizacji ich logistyki. Do innych zalet wdrożeń AI zaliczają się dokładniejsze statystyki i raportowanie (32 proc.), zmniejszenie liczby błędów (31proc.), zwiększenie bezpieczeństwa (22 proc.) oraz lepsze pozyskiwanie danych (22 proc.).

Co hamuje wdrażanie AI?

Wysokie koszty są największą barierą we wdrażaniu AI dla 55 proc. przedsiębiorstw biorących udział w badaniu. Wydatki często wiążą się z koniecznością modernizacji istniejącej infrastruktury oraz integracji nowych rozwiązań z aktualnymi procesami.

39 proc. firm ma problem z implementacją AI w dotychczasowych strukturach operacyjnych.

44 proc. respondentów wyraża obawy związane ze zbyt szybkim rozwojem sztucznej inteligencji. Taki pogląd podzielają badani, z wszystkich branż, niezależnie od wielkości firmy czy rynku, w którym działają. Niepewność rodzi w nich wpływ AI zarówno na przyszłość zatrudnienia, jak i w kontekście długofalowych konsekwencji wdrożeń.

Raport "Czy AI wspiera logistykę kontraktową w Polsce?" został zrealizowany na zlecenie ID Logistics, w trzecim kwartale 2024 roku, przez agencję badawczą K+ Research by Insight Lab. Projekt został przeprowadzony z wykorzystaniem triangulacji metod badawczych. W jego ramach zrealizowano badania ilościowe oraz jakościowe klientów B2B metodą ankiety telefonicznej wspomaganej komputerowo (CATI). W badaniu ilościowym wzięło udział 400 przedstawicieli firm z branż FMCG, retail, e-commerce oraz fashion&beauty, specjalizujących się w obszarze logistyki kontraktowej. Dobór próby badawczej miał charakter losowo-kwotowy. Założenie kwot dotyczyło branży oraz zakresu obowiązków respondentów w ramach firmy, w której pracują.

Grupa ID Logistics, zarządzana przez Erica Hémara, jest międzynarodowym operatorem logistyki kontraktowej, z przychodami na poziomie 2,75 mld EUR w 2023 r. ID Logistics zarządza 400 lokalizacjami w 18 krajach, dysponuje 8 mln mkw. powierzchni magazynowej w Europie, Ameryce, Azji i Afryce. Zespół ID Logistics tworzy 38 000 pracowników.  

ID Logistics Polska S.A. specjalizuje się w logistyce kontraktowej dla branży retail, FMCG, e-commerce, beauty, fashion i dóbr luksusowych. Zarządza obecnie 29 centrami logistycznymi i 14 centrami przeładunkowymi, o powierzchni magazynowej ponad 1,2 mln mkw., przeznaczonej dla realizacji projektów: B2B, e-commerce oraz multichannel.  

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Osmo wprowadza rewolucję w walce z podróbkami dzięki sztucznej inteligencji — robotycznemu "nosowi"
Dzięki precyzyjnej technologii opartej na analizie chemicznej i ogromnych zbiorach danych, nowatorskie urządzenia mogą zrewolucjonizować proces weryfikacji autentyczności produktów.DALL-E

Firma Osmo, specjalizująca się w cyfrowej olfaktometrii, zaprezentowała innowacyjne sensory zapachowe oparte na sztucznej inteligencji. Nowa technologia pozwala z niespotykaną precyzją wykrywać autentyczność produktów, co może zrewolucjonizować globalne łańcuchy dostaw.

Osmo połączyło zaawansowane chemiczne sensory z algorytmami sztucznej inteligencji, które zostały przeszkolone na ogromnych zestawach danych. Dzięki temu sensory potrafią rozpoznać subtelne wzorce zapachowe, ignorując jednocześnie zapachy tła. W praktyce oznacza to możliwość udzielania jednoznacznych odpowiedzi na pytania o autentyczność produktu. Technologia ta jest szczególnie przydatna w czasach, gdy rynek boryka się z ogromną skalą podróbek – według danych OECD, podróbki stanowią nawet 3,3 proc. globalnego handlu.

Zastosowanie sensorów Osmo w łańcuchach dostaw detalistów może znacząco usprawnić procesy autentykacji. Urządzenia te pozwalają na szybkie i niezawodne potwierdzenie oryginalności produktów, co minimalizuje ryzyko pomyłek i strat finansowych. “Nasze sensory AI działają tam, gdzie tradycyjne metody zawodziły. Pomagają zarówno firmom, jak i klientom upewnić się, że otrzymują to, za co płacą i na co zasługują” – podkreśla Alex Wiltschko, CEO i założyciel Osmo.

Technologia Osmo wyróżnia się możliwością identyfikacji unikalnych „chemicznych odcisków palców” produktów, co pozwala wykrywać odchylenia od oczekiwanych składów chemicznych. Sensory są zaprojektowane tak, aby dostosowywać się do różnych środowisk i spełniać specyficzne standardy bezpieczeństwa. Dzięki temu mogą być wykorzystywane nie tylko do walki z podróbkami, ale również do identyfikacji zanieczyszczonych lub niebezpiecznych materiałów. Rozwiązania takie mają potencjał, aby zmienić sposób, w jaki chronione są zarówno marki, jak i konsumenci.

Czytaj także: EUIPO: połowa Polaków i Polek ma problem z odróżnieniem podrobionego produktu od oryginału

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. grudzień 2024 13:06