StoryEditor
Producenci
15.10.2021 00:00

L’Occitane otwiera pierwszy na świecie zielony sklep

L’Occitane wprowadził swój pierwszy koncept Green Store w Australii, który jest częścią programu zrównoważonego rozwoju firmy. Nowy butik został wybudowany we współpracy z Green Building Council of Australia (GBCA) i znajduje się w przestrzeni sklepu L‘Occitane‘s Westfield Bondi Junction.

– Nasz lokalny butik Bondi L'Occitane został przekształcony w pierwszy w historii L'Occitane, Green Building Council of Australia 5-gwiazdkowy i certyfikowany zielony sklep. Otwarty od 14 października Green Store został zaprojektowany i zbudowany z myślą o zrównoważonym rozwoju, z blatami stołowymi i zlewozmywakami, które zostały wyprodukowane ze szkła TerraCycle Australia & New Zealand dostarczonego przez L'Occitane. Green Store jest wyposażony w inne spektakularne ekologiczne inicjatywy, takie jak The Green Wall i pierwsza "Fontanna Uzupełniająca" to innowacja, która daje naszym klientom możliwość ponownego napełnienia niektórych z ich ulubionych produktów L'Occitane, całkowicie usuwając odpady – czytamy na profilu Linkedin Grupy.

Nowy sklep wprowadza również nową limitowaną serię produktów do pielęgnacji ciała o nazwie Happy Shea collection, która jest dostępna wyłącznie w sklepie sklepie internetowym.

Jesteśmy bardzo dumni z tego osiągnięcia i poziomu szczegółowości; od materiałów po fontannę do napełniania; współpracowaliśmy w całej firmie, aby myśleć nieszablonowo, aby zrównoważony rozwój i redukcja odpadów były w centrum butiku – powiedział Pierre-Emmanuel Joffre, dyrektor generalny L’Occitane Australia

Współpracując z różnymi organizacjami świadomymi ekologii, sklep koncepcyjny L’Occitane będzie gospodarzem serii warsztatów dotyczących zrównoważonego rozwoju, które podnoszą świadomość recyklingu. Firma współpracuje obecnie z A Plastic Ocean Foundation (APO) – organizacją charytatywną z siedzibą w Hongkongu, której celem jest podnoszenie świadomości na temat zanieczyszczenia plastikiem. Wszystkie pojemniki PET zebrane w sklepach L’Occitane trafiają do APO w celu przyszłego przetworzenia na produkty PET. L’Occitane dostarczyło już APO 40 kg pojemników PET odebranych od klientów do przyszłego recyklingu. Dziś APO stworzyło 1000 sztuk torebek kanapkowych MakeEarthGreenAgain wykonanych z PET i 1500 sztuk ręczników PET, wykonanych z odpadów z tworzyw sztucznych PET. Kupujący mogą otrzymać bezpłatną torbę na kanapki PET przy zakupach o wartości ponad 400 USD w eko sklepie L’Occitane do 28 lutego 2021 roku.

Przeczytaj również: L’Occitane publikuje nową strategię bioróżnorodności 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
22.01.2025 10:29
Reckitt inwestuje w rozwój lokalnych mocy produkcyjnych w Stanach Zjednoczonych i Chinach
Reckitt Benckiser

Reckitt inwestuje setki milionów dolarów w rozwój lokalnej produkcji w Stanach Zjednoczonych i Chinach, aby uniezależnić się od importu i zabezpieczyć łańcuch dostaw przed możliwymi konfliktami handlowymi. Kluczowe projekty to budowa fabryki w Karolinie Północnej za 190 milionów dolarów oraz centrum badawczo-rozwojowego w Szanghaju za 300 milionów juanów (40,9 milionów dolarów).

Fabryka w Karolinie Północnej, której uruchomienie zaplanowano na 2027 rok, umożliwi produkcję tabletek i płynów marki Mucinex na rynku lokalnym. Dzięki temu import produktów Reckitt do Stanów Zjednoczonych zostanie zredukowany do 25 proc. sprzedaży lokalnej. W dobie rozważań o protekcjonistycznej polityce handlowej w USA, w tym potencjalnych taryfach sięgających 60 proc. na import z Chin, ta inwestycja pozwoli firmie na większą elastyczność produkcyjną i uniezależnienie się od pojedynczych źródeł dostaw.

W Chinach firma rozbudowuje fabrykę w Taicang, która od 2026 roku rozpocznie produkcję prezerwatyw, co dodatkowo wzmocni lokalne możliwości wytwórcze. Nowe centrum badawczo-rozwojowe w Szanghaju skoncentruje się na tworzeniu produktów dostosowanych do lokalnych potrzeb. Obecnie aż 80 proc. produktów Reckitt sprzedawanych w Chinach jest już wytwarzanych w tym kraju, co stawia firmę w korzystnej pozycji wobec niepewności na rynku międzynarodowym.

Strategiczne inwestycje Reckitt są odpowiedzią na wyzwania geopolityczne i odzwierciedlają długoterminową wizję firmy. Poprzez wzmocnienie lokalnej produkcji w kluczowych regionach świata, Reckitt nie tylko zabezpiecza swoją pozycję na rynkach, ale również minimalizuje ryzyko wynikające z napięć handlowych i zmian regulacji.

Czytaj także: Reckitt Benckiser konsoliduje swoją polską działalność w warszawskim biurowcu VIBE

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
21.01.2025 12:25
Kosmetyki Rihanny zyskują nowego dużego dystrybutora online
Od 22 stycznia klienci Cult Beauty będą mogli kupować bestsellery z Fenty Beautyfentyskin

Marki kosmetyczne Rihanny: Fenty Beauty, Fenty Skin i Fenty Eau de Parfum będą od 22 stycznia dostępne online w brytyjskim sklepie kosmetycznym Cult Beauty.

Rihanna, czyli była piosenkarka, która odniosła globalny sukces dzięki swoim działaniom w biznesie kosmetycznym, wciąż nie ustaje w ekspansji. Marki Fenty Beauty, Fenty Skin i Fenty Eau de Parfum Rihanny wchodzą już 22 stycznia do oferty internetowego sklepu kosmetycznego Cult Beauty.

Rihanna stworzyła Fenty Beauty w 2017 roku, skupiając się początkowo na niezwykle szerokiej, bogatej gamie odcieni podkładów. Dodatkowo opracowane przez Fenty formuły chwalone były przez użytkowniczki o różnych typach i rodzajach cer, zyskując popularność na całym świecie dzięki swojej uniwersalności.

W 2020 roku Fenty wprowadziło na rynek swoją czystą, wegańską i przyjazną dla środowiska linię kosmetyków do pielęgnacji skóry Fenty Skin, jeszcze bardziej wzmacniając swój przekaz dostarczania „prostych i skutecznych rozwiązań kosmetycznych dla wszystkich”. Niedługo potem, w 2021 roku, na rynek trafił kolejny produkt – Fenty Eau de Parfum.

Obecnie kosmetyki Rihanny dostępne są na brytyjskim rynku w sieciach Selfridges, Sephora i Boots. Teraz przez wprowadzenie ich do oferty Cult Beauty staną się jeszcze bardziej przystępne, mając szansę dotrzeć do jeszcze większej liczby konsumentów na całym świecie.

Kiedy tworzyliśmy Fenty Beauty, Fenty Skin i Fenty Eau de Parfum, naprawdę chodziło o przełamanie globalnych granic, dotyczących piękna. Odcienie, które mówią same za siebie, wyjątkowa dostępność, i produkty, które zawsze spełniają oczekiwania – komentuje Rihanna wprowadzenie swojej marki do Cult Beauty. – Zawsze było dla mnie ważne, aby Fenty było dostępne dla jak największej liczby konsumentów, przez rozwijanie naszej wyjątkowej społeczności.

Od 22 stycznia klienci Cult Beauty będą mogli kupować bestsellery z Fenty Beauty, w tym Pro Filt’r Soft Matte Longwear Foundation, Gloss Bomb Universal Lip Luminizer, olejki nawilżające i wzmacniające do ust Fenty Treatz Hydrating, produkty do pielęgnacji skóry, a także ciepły, kwiatowy zapach Fenty Eau de Parfum.

Czytaj też: Marki kosmetyczne celebrytów, które przyciągały uwagę w 2024 roku

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. styczeń 2025 12:46