Według autorów raportu Emergency e-commerce” – II edycji projektu Izby Gospodarki Elektronicznej „W kryzysie do e-commerce” opracowanego przez Mobile Institute – konsumenci, którzy przenoszą zakupy do internetu, robią to, ponieważ chcą poodejmować bardziej racjonalne wybory. Jako atuty kupowania online wymieniają częste i głębokie promocje, możliwość porównywania ceni cech produktów, a także możliwość zwrotów.
Doświadczeni e-konsumenci przed zakupem bardzo często porównują oferty w więcej niż 5 miejscach (41 proc., +10p.p.). Dokładnie wiedzą też, jak wygląda ich ścieżka zakupowa. 11 proc. wskazuje natomiast, że ma swoje ulubione e-sklepy.
Z raportu wynika, że w 2023 r. wielu Polaków przeniosło do sieci zakupy w podstawowych kategorii produktowych, w tym takich jak moda i uroda, i odsetek tych, którzy chcą je dygitalizować jest większy niż rok temu.
Czytaj więcej: Rośnie liczba konsumentów przenoszących zakupy kosmetyków do internetu