Badanie NEPI Rockcastle przeprowadzone wśród odwiedzających dwanaście galerii handlowych w całej Polsce, dotyczące zakupy prezentów z okazji Bożego Narodzenia wykazało, że ponad 57 proc. respondentów przeznaczy na ten cel do 500 złotych. Co trzeci badany zamierza wydać między 500 a 1000 złotych.
Prawie połowa kobiet (49 proc.) planuje zakup prezentów jeszcze w listopadzie i w pierwszym tygodniu grudnia. Wśród mężczyzn najwięcej z nich, bo ponad 42 proc. kupi prezenty na początku grudnia, 11 proc. odkłada zakupy na czas bezpośrednio przed Bożym Narodzeniem.
– Listopadowym zakupom sprzyjają zaplanowane w ramach „Black Friday” akcje promocyjne. Wielu właścicieli sklepów wydłuża czas specjalnych promocji i wyprzedaży organizując „Black Weekend” czy „Black Week”. Dla osób planujących świąteczne zakupy z wyprzedzeniem to dobra okazja na spore oszczędności i możliwość wyboru z szerokiego asortymentu produktów – mówi Dominik Piwek, dyrektor ds. marketingu i PR NEPI Rockcastle Polska.
Na prezenty kosmetyczne przeznaczymy w tym roku najwięcej z naszego świątecznego budżetu. Tak wskazało ponad 36 proc. ankietowanych klientów galerii. Na drugim miejscu znalazły się zabawki (34 proc.), a podium zamykają ubrania i buty (27 proc.). Jak planowane wydatki wyglądają w podziale na płeć? Kobiety stawiają na kosmetyki (36 proc.), zabawki (35 proc.) oraz ubrania i buty (26 proc.). Panowie – na kosmetyki (37 proc.), elektronikę (31 proc.) oraz zabawki (31 proc.).
– Tegoroczny sezon bożonarodzeniowy będzie pod względem zakupów zapewne nieco odmienny od poprzednich lat. Pandemia zmieniła dotychczasowe modele zakupowe. Wg danych firmy badawczej GfK Polonia 71 proc. wszystkich kupujących w Polsce możemy określić mianem smart shopperów – mówi Katarzyna Jabłońska, Asset Manager NEPI Rockcastle Polska.
Przeczytaj również: Kosmetyki to najpopularniejsze prezenty pod choinkę – najlepiej w zestawie