StoryEditor
Producenci
18.03.2022 00:00

Kosmetyczni giganci wobec agresji Rosji na Ukrainę

Od czasu rosyjskiej inwazji na Ukrainę ponad 400 firm ogłosiło wycofanie się z Rosji, ale niektóre nadal działają w kraju agresora. Prof. Jeffrey Sonnenfeld z Uniwersytetu Yale, wraz ze swoim zespołem, postanowił przeanalizować reakcje największych światowych graczy, grupując ich w czterech kategoriach. W ten sposób uzyskał listę firm, które całkowicie wstrzymały swoje rosyjskie interesy, które czasowo je zawiesiły czy też ograniczyły niektóre działania, a także tych, które pomimo apeli nie chcą zrezygnować z aktywności na rosyjskim rynku. Na listach znalazły się również firmy kosmetyczne.

Pierwszą grupą na liście prof. Jeffreya Sonnenfelda z Uniwersytetu Yale są firmy, które całkowicie wstrzymały swoje rosyjskie interesy. Znalazły się tu m.in. American Airlines, Bolt, British American Tabacco, BP, Booking, Deloitte, eBay, EY, Grant Thornton, KPMG, Netflix, PwC, Rolex, Shell, Swarowsky, Uber czy UEFA. W sumie firm jest 151.

Kolejna pozycja to 180 firm, które zdecydowały o tymczasowym ograniczeniu swojej działalności w Rosji, jednocześnie pozostając otwartymi na jej przewrócenie w przyszłości. Tu już pojawiło się kilku kosmetycznych gigantów:  Amway, Estee LauderL’Oreal czy LVMH (m.in. Sephora).

Trzecia część listy to firmy, które ograniczyły swoje działania w Rosji. Choć nadal w pewnym zakresie tam funkcjonują, to ogłosiły wstrzymanie wszelkich inwestycji. Tu pośród 80 firm wymienione zostały także: Coty, Colgate Palmolive, GlaxoSmithKline, Henkel, Johnson and Johnson, Kimberly-Clark, Procter & Gamble, Reckit Benskiser Group i Unilever, a także firma badawcza NielsenIQ

Ostatnie 24 firmy zostały ujęte w tzw. „czarną listę”. Na niej zgrupowane zostały te przedsiębiorstwa, które, jak na razie, nie odpowiedziały na społeczne żądania wyjścia z Rosji lub mocniejszego ograniczenia swoich działań. Oprócz detalistów, o których głośnio jest ostatnio w tym kontekście, czyli sieci Auchan, Decathlon i Leroy Merlin, znaleźli się tu również producenci kosmetyków – Natura &Co (właściciel firmy Avon) oraz Oriflame Cosmetics.

Czytaj też: Oriflame zdecydowało się kontynuować sprzedaż w Rosji przez swoje konsultantki

Avon i Oriflame zajmują się sprzedażą kosmetyków poprzez konsultantki. Obie ogłosiły, że nie będą wysyłać swoich towarów do Rosji ani eksportować produktów ze swoich tamtejszych fabryk do innych krajów. Jednak działalność produkcyjna i handlowa będzie nadal prowadzona w obrębie rosyjskich granic. Jak uzasadniają, nie chcą  pozostawiać swoich konsultantek bez pracy, a użytkowników ich kosmetyków bez dostępu do produktów. 

Avon znacznie zmniejsza swoją obecność w Rosji, wstrzymując dostawy na rynek rosyjski i eksport produktów stamtąd. Nasze rynki w Europie Wschodniej będą teraz zaopatrywane w produkty z fabryki znajdującej się w Polsce, w Garwolinie – skomentowała Ewa Grzech, head of integrated communication Avon Polska.

Czytaj też: Avon w Garwolinie przejmie produkcję rosyjskiej fabryki firmy na kraje Europy Wschodniej

Natomiast w komentarzu od firmy Natura&Co (marki The Body Shop, Aēsop i Avon) czytamy:

W Natura&Co wierzymy, że świat musi się zjednoczyć i solidarnie działać na rzecz pokoju razem ze wszystkimi ludźmi w Ukrainie dotkniętymi tą nieakceptowalną agresją przeciwko prawom człowieka.

Od początku konfliktu w Ukrainie najważniejszą kwestią była dla nas ochrona oraz bezpieczeństwo naszych pracowników i konsultantek, którzy stanęli w obliczu aktów przemocy. Pomagamy tamtejszym zespołom i konsultantkom poprzez pomoc humanitarną, współpracując z Czerwonym Krzyżem i innymi lokalnymi organizacjami pozarządowymi, przekazując im wsparcie finansowe oraz artykuły higieniczne na rzecz uchodźców z Ukrainy.

Marki The Body Shop i Aēsop zawieszają dostawy produktów do swoich franczyzobiorców w Rosji. Avon zawiesza eksport z Rosji, przygotowując rozwiązania, które w jak najmniejszym stopniu dotkną konsultantki. Dążymy do zapewnienia im środków na utrzymanie niezależności finansowej, dlatego lokalna fabryka produkująca na rynek rosyjski będzie kontynuować swoją działalność. Avon od 135 lat staje po stronie kobiet na całym świecie, bez względu na ich pochodzenie etniczne, narodowość, wiek czy religię. Będziemy na bieżąco oceniać sytuację i od tego uzależniać dalsze decyzje – informuje Natura&Co w komunikacie. 

 

Lista prof. Jeffreya Sonnenfelda i jego zespołu w Yale jest stale aktualizowana, tak aby odzwierciedlała aktualne stanowiska i reakcje firm. Do 18 marca znalazło się na niej ponad 400 firm, które ogłosiły wycofanie się z Rosji. Pierwsza wersja listy była opublikowana 28 lutego i wtedy tylko kilkadziesiąt firm widniało w rubrykach przeznaczonych dla graczy, którzy zareagowali stałym lub czasowym zerwaniem kontaktów z Rosją.

– Od tamtego czasu setki firm wycofały się z rosyjskiego rynku. Cieszy nas, że nasza lista podnosi świadomość i pomaga milionom ludzi na całym świecie w podejmowaniu etycznych decyzji zakupowych – powiedział prof. Jeffrey Sonnenfeld.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
22.07.2024 14:50
Sara James dołącza do grona ambasadorek marki Neonail
Sara James w kampanii Neonailfot. materiały prasowe Neonail

Sara James, artystka młodego pokolenia, która zdobyła już międzynarodową sławę, podjęła współpracę z marką kosmetyczną Neonail i stała się jej ambasadorką.

Sara James, wł. Sara Zofia Egwu-James, jest polską piosenkarką pochodzenia nigeryjskiego. Zwyciężyła czwartą edycji programu The Voice Kids. Była reprezentantką Polski w 19. Konkursie Piosenki Eurowizji Junior, w którym zajęła drugie miejsce. Jest finalistką 17. edycji talent show America’s Got Talent, który dał jej międzynarodowy rozgłos. Jej interpretacja utworu „Lovely” Billie Eilish zachwyciła publiczność i jurorów do tego stopnia, że zdobyła złoty przycisk od Simona Cowella przechodząc do finału bez kolejnych etapów.

Sara James jest niezwykle utalentowana i pracowita. Jej talent, wdzięk, oryginalność i determinacja w dążeniu do celu to atuty dostrzegane nie tylko przez branżę muzyczną i publiczność. Młoda artystka (Sara ma 16 lat) rozpoczęła właśnie współpracę z marką Neonail, jedną z najpopularniejszych w kategorii lakierów (szczególnie hybrydowych) i produktów do manicure.

– Współpraca z Sarą napawa nas dumą – doceniamy jej osiągnięcia, a pasja i zaangażowanie, z jakimi oddaje się ona kolejnym projektom, to prawdziwa inspiracja nie tylko dla młodych, ale i dojrzałych kobiet. Determinacja Sary pokazuje, że marzenia są na wyciągnięcie ręki, jeśli tylko ma się odwagę w pełni wyrazić siebie. Właśnie w tym duchu chcemy w Neonail wspierać kobiety w dążeniu do własnych celów – mówi Anna Uptas, dyrektorka marketingu Neonail.

Marka w swoich działaniach marketingowych mocno skupia się obecnie na wspieraniu kobiet, promowaniu ich indywidualności i siły. Jednym z celów marki jest selfpowerment – dawanie kobietom odwagi do ignorowania stereotypów oraz budowania własnej pewności siebie, poszukując indywidualnej drogi – zarówno w życiu, jak i w świecie urody.

Sama Sara James, która miała okazję współpracować już z wieloma zagranicznymi gwiazdami, a obecnie pracuje nad debiutanckim albumem, przyznaje, że również musi się mierzyć z różnymi stereotypami.

–  Chciałabym, żeby ludzie zrozumieli, że mój wiek nie definiuje jakości mojej pracy – podkreśla.

O swojej współpracy z Neonail mówi: –  Dla mnie paznokcie są niczym biżuteria. Uzupełniają moje stylizacje i wyrażają moją osobowość. Jako artystka opisuję muzykę kolorami, a ładne, zadbane paznokcie są nieodłączną częścią mnie.

  

– Sara to prawdziwy głos swojego pokolenia, a jej osiągnięcia, pasja i zaangażowanie są totalną inspiracją, odbijającą się echem w sercach wszystkich kobiet bez względu na wiek czy pochodzenie. Neonail z Sarą – to idealne zestawienie - marka, która łączy innowację z pięknem i stawianiem na bycie sobą, doskonale współgra z jej artystycznym duchem i wizją – dodaje Sławomir Kochański, CEO agencji Black Moon Creatives, która reprezentuje Sarę James w ramach współpracy z Neonail.

Neonail to jedna z wiodących międzynarodowych marek w kategorii stylizacji i pielęgnacji paznokci. Istnieje od 2006 r. Jest obecna na krajowym i zagranicznych rynkach. Należy do firmy  Cosmo Group, która posiada w swoim portfolio również inne marki kosmetyczne: Mylaq, StayLac i Neo Make Up. W ramach działań wspierających kobiety marka podjęła takie działania, jak sponsoring plebiscytu Superbohaterka Wysokich Obcasów, projektu #byckobieta on Tour i prowadzenie bezpłatnych warsztatów dla Fundacji Piękniejsze Życie.

Wśród ambasadorek marki są polska lekkoatletka Ewa Swoboda, modelka Georgina Rodriguez, włoska przedsiębiorczyni i influencerka Chiara Ferragni.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
22.07.2024 09:37
Aurumaris wkracza na rynek B2B jako Aurumaris Professional. Markę wspiera Sylwia Gołębiewska
Sylwia Gołębiewska, założycielka marki Semilac (w środku) oraz Ewa Milczarek- Vaubourg, dyrektorka marketingu marki Semilac (po prawej) i Paulina Pastuszak, właścicielka Akademii Paulina PastuszakSemilac
Firma, dotychczas działająca w segmencie konsumenckim, teraz skierowała swoją ofertę do profesjonalnych gabinetów kosmetycznych, wprowadzając oryginalne zabiegi niwelujące niedoskonałości cery. Za projektem stoi m.in. Sylwia Gołębiewska, współtwórczyni marki Semilac.

Aurumaris Professional to kolejny etap rozwoju firmy Aurumaris, która z powodzeniem działała na rynku konsumenckim (B2C). Teraz, poszerzając swoją działalność o segment profesjonalny (B2B), firma oferuje swoje produkty w wybranych gabinetach kosmetycznych. Nowoczesne zabiegi, bazujące na innowacyjnych formułach, już zyskują uznanie wśród profesjonalistów. Właścicielem większościowym Aurumaris Professional jest Besim Health&Wellness.

Kluczową rolę w rozwoju Aurumaris Professional odgrywa Sylwia Gołębiewska, która wnosi swoje doświadczenie i wizję strategiczną do nowego projektu. Gołębiewska jest znaną postacią na rynku kosmetycznym, współtworzyła markę Semilac oraz HiHybrid, które zyskały ogromną popularność. Teraz, jako współwłaścicielka Aurumaris Professional, odpowiada za profesjonalną edukację oraz rozwój sieci dystrybucji zarówno w Polsce, jak i za granicą. Założona przez Gołębiewską Akademia Semilac ustala wysokie standardy edukacji i profesjonalizmu w branży kosmetycznej. Gołębiewska jest również współgospodynią programu „Kosmetyczne rewolucje” oraz właścicielką Akademii Sylwii Gołębiewskiej w Krakowie.

Wsparcie w rozwoju marki Aurumaris Professional to dla mnie ekscytujące wyzwanie

– mówi Gołębiewska, podkreślając innowacyjność oferowanych produktów.

Gabinety kosmetyczne, które zdecydują się na współpracę z Aurumaris Professional, zyskają nie tylko dostęp do innowacyjnych produktów, ale również wsparcie marketingowe. Marka angażuje się w promocję swoich partnerów bez dodatkowych kosztów, co pomaga im skuteczniej dotrzeć do potencjalnych klientów.

Jesteśmy przekonani, że dzięki zaangażowaniu Sylwii Gołębiewskiej oraz naszej innowacyjności, szybko zyskamy silną pozycję na rynku

– komentuje Kamil Komoński, prezes zarządu Aurumaris. Oprócz tego, Aurumaris Professional oferuje kompleksową obsługę reklamową w Internecie, co ma na celu zwiększenie widoczności i zysków współpracujących salonów kosmetycznych.

Czytaj także: 10 lat marki Semilac – od Zakładu Szkolenia Kadr do Akademii Semilac i pozycji lidera

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. lipiec 2024 17:55