StoryEditor
E-commerce
26.07.2017 00:00

Kontigo online jak w sklepie stacjonarnym

„Kontigolive – pierwszy prawdziwy sklep internetowy” – pod takim hasłem sieć sklepów Kontigo reklamuje to, co będzie się działo na jej facebookowym profilu już w najbliższą niedzielę 30 lipca. To pierwsza odsłona innowacyjnego projektu, który ma przybliżyć koncepcję stacjonarnych sklepów Kontigo i przenieść ją jeden do jednego do świata online.  

W niedzielę 30 lipca 2017 r., od godz. 16.00 do 19.00, na profilu Kontigo na Facebooku, będzie prowadzona relacja live z jednego ze sklepów stacjonarnych sieci. Te trzy godziny zostaną wypełnione rozmaitymi wydarzeniami, atrakcjami, które "wciągną" widzów w bezpośrednią relację ze sklepem.

Internauci będą mogli uczestniczyć online w warsztatach makijażu z Harrym J. – oficjalnym wizażystą Kontigo, zobaczą ciekawe nowości, wezmą udział w konkursach i obejrzą wywiad z gościem specjalnym – Red Lipstick Monster, znaną  vlogerką, wizażystką, autorką książek o makijażu. 

Przez trzy godziny, w trakcie transmisji live, będą także obowiązywać duże promocje. Będzie ujawniany specjalny kod rabatowy, z którym przysługuje zniżka aż 40 proc. na zakupy w Kontigo online oraz darmowa dostawa od 60 zł.

Kadr podczas relacji zostanie ustawiony tak, jakby widz wszedł do sklepu. W czasie rzeczywistym będą publikowane opinie, komentarze odnoszące się do prowadzonej akcji. 

– Jest to nowatorski projekt, którego zadaniem jest przybliżenie koncepcji naszych sklepów stacjonarnych i przeniesienie ich w sposób totalny do świata online – mówi Anna Sikora, dyrektor ds. digitalu w Kontigo. – Wszystko dzieje się w niekonwencjonalny sposób, gdyż jednocześnie zachowując ideę sklepu stacjonarnego dedykowanego każdej kobiecie, oraz przybliżając wyjątkową obsługę, która jest jedną z wartości wyróżniających Kontigo, nawiązujemy relację z naszymi gośćmi poprzez medium sklepu internetowego – dodaje Anna Sikora.

Kontigo to sklepy kosmetyczne o profilu typowo kosmetycznym. W sieci działa 10 placówek w Warszawie i okolicach. Kontigo ma także własny sklep internetowy. Sieć należy do Grupy Eurocash.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
27.01.2025 16:37
Polacy stawiają na jakość: raport AliExpress o nawykach zakupowych
Canva

Polscy konsumenci coraz częściej planują swoje wydatki strategicznie, rezygnując z impulsywnych zakupów na rzecz jakości i wartości. Najnowszy raport Consumer Insights od AliExpress przedstawia szczegółowy obraz ich zachowań, pokazując, że Polacy są jednymi z najbardziej świadomych konsumentów w Europie.

Według raportu, aż 78 proc. Polaków deklaruje, że podchodzi do zakupów w sposób strategiczny, wyprzedzając europejską średnią wynoszącą 69 proc.. Zaledwie co piąty respondent w Polsce planuje kupować bardziej impulsywnie w nadchodzącym roku, co podkreśla przemyślane podejście do wydatków. Co więcej, 72 proc. badanych zamierza skupić się na produktach wyższej jakości, rezygnując z ilości na rzecz trwałości i długoterminowych korzyści.

Kluczowe kategorie zakupowe

Polscy konsumenci wykazują szczególne zainteresowanie kategoriami praktycznymi, jak uroda i zdrowie (46 proc. w Polsce vs. 33 proc. w Europie), sprzęt AGD i elektronika użytkowa (32 proc. vs. 21 proc.) oraz narzędzia do domu i ogrodu (33 proc. vs. 25 proc.). Średnio, Polacy wydali na AliExpress 1975 zł w ciągu ostatnich trzech miesięcy, poświęcając ponad 5 godzin tygodniowo na przeglądanie ofert i dokonując średnio pięciu zakupów w tym okresie.

Innowacyjne nawyki i grywalizacja

Polacy wyróżniają się na tle Europy także dzięki otwartości na innowacje. Ponad 21 proc. z nich korzysta z funkcji takich jak potrząsanie telefonem w celu zdobycia nagród, w porównaniu do 14 proc. Europejczyków. Dodatkowo, 47 proc. badanych ceni sobie darmowe próbki, a 31 proc. wybiera wirtualne zdrapki jako ulubioną formę interakcji zakupowych. Te dane wskazują na rosnącą popularność gamifikacji w handlu online.

Różnice pokoleniowe w zakupach

Raport wskazuje także na wyraźne różnice pokoleniowe. Starsze pokolenia (55+) skupiają się na stosunku jakości do ceny – aż 83 proc. badanych w tej grupie stawia na takie podejście. Z kolei młodsi konsumenci (18–24) częściej kupują dla samonagradzania – 57 proc. z nich planuje w 2025 roku częściej robić sobie przyjemności zakupowe.

Polska na tle Europy

Wyniki badania podkreślają, że Polacy są liderami w strategicznym podejściu do zakupów, ale także w korzystaniu z nowoczesnych rozwiązań. Polscy konsumenci poświęcają więcej czasu na badanie ofert i doceniają personalizację oraz interaktywność w handlu online. Badanie przeprowadzone przez Censuswide z udziałem 1500 respondentów pokazuje, że Polacy łączą praktyczność z otwartością na innowacje, stając się wzorem dla reszty Europy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
14.01.2025 15:00
Shein pod lupą brytyjskiego parlamentu: kontrowersje wokół wejścia na giełdę chińskiego giganta
Shein

Brytyjski parlament wszczął dochodzenie wobec Shein, jednego z największych gigantów branży fast fashion, w związku z podejrzeniami o powiązania z przymusową pracą Ujgurów w chińskim regionie Sinciang. Podczas przesłuchania przedstawicielka firmy unikała odpowiedzi na kluczowe pytania, co spotkało się z ostrą krytyką parlamentarzystów. Kontrowersje wokół etyki Shein nabierają znaczenia, gdy firma stara się o debiut na londyńskiej giełdzie z wyceną sięgającą 50 miliardów funtów.

Podczas posiedzenia komisji ds. biznesu i handlu brytyjskiego parlamentu przedstawiciele Shein zostali skonfrontowani z pytaniami dotyczącymi źródeł pozyskiwania bawełny. Śledztwo prowadzone w tej sprawie dotyczy potencjalnych powiązań firmy z przymusową pracą Ujgurów w chińskim regionie Sinciang. Yinan Zhu, dyrektorka ds. prawnych Shein na region EMEA, unikał bezpośrednich odpowiedzi, oferując jedynie przekazanie pisemnych wyjaśnień po przesłuchaniu. Taka postawa spotkała się z ostrą krytyką parlamentarzystów, którzy określili zachowanie przedstawiciela firmy jako „niepomocne i lekceważące”.

Kontrowersje wokół Shein nasilają się w momencie, gdy firma stara się wejść na giełdę. W zeszłym roku Shein próbował przeprowadzić ofertę publiczną w Nowym Jorku, jednak proces ten zakończył się niepowodzeniem m.in. z powodu zakazu importu towarów z Sinciangu w USA. Obecnie spółka celuje w londyńską giełdę, licząc na wycenę sięgającą nawet 50 miliardów funtów. Brak podobnych ograniczeń w Wielkiej Brytanii może ułatwić firmie realizację tych planów, co budzi obawy o standardy etyczne w globalnym łańcuchu dostaw.

Pomimo zapewnień Shein o zaangażowaniu w walkę z nowoczesnymi formami niewolnictwa i pracą przymusową, pojawiają się wątpliwości co do faktycznej przejrzystości działań firmy. Według The Wall Street Journal, Shein usunął ze swojej strony raport dotyczący zrównoważonego rozwoju, co może być próbą uniknięcia konfliktu z chińskimi władzami. Narastająca globalna presja na Shein stawia pod znakiem zapytania, czy popularne zakupy w stylu fast fashion zamienią się w potrzebną reformę modelu biznesowego tego giganta.

Czytaj także:

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
29. styczeń 2025 00:32