StoryEditor
Drogerie
20.10.2021 00:00

Kontigo ma nową markę własną. Wegańskie kosmetyki VeGaya powstały we współpracy z Mokosh Cosmetics

VeGaya to wysokojakościowe kosmetyki wegańskie, dostępne wyłącznie w Kontigo – zarówno online, jak i w sklepach stacjonarnych w całej Polsce. Marka powstała przy współpracy z firmą Mokosh Cosmetics.

Sieć salonów kosmetycznych Kontigo stworzyła markę VeGaya z myślą o konsumentach poszukujących świadomej pielęgnacji.  Oferuje ona wysokojakościowe kosmetyki wegańskie. Zawarte w nich roślinne substancje aktywne są nie tylko ekologiczne, ale również efektywne.

Wysoka skuteczność produktów została udowodniona w badaniach laboratoryjnych za pomocą specjalistycznej aparatury pomiarowej, przeprowadzonej przez niezależne laboratorium. Ponadto aby wzmocnić działanie kosmetyków zostały zastosowane efektywne stężenia naturalnych składników aktywnych o udowodnionej, wysokiej skuteczności m.in. liczne ekstrakty i kompleksy roślinne, peptydy, witamina E oraz oleje.

Dla twórczyń marki, Agnieszki Śliwy i Małgorzaty Krzemińskiej najistotniejsze było, by substancje użyte w recepturach pochodziły ze zrównoważonych upraw i występowały w naszej strefie geograficznej, dzięki czemu wykluczono konieczność odległego transportu, który przyczynia się do zwiększania śladu węglowego. Stąd też w kosmetykach znalazły się oleje i ekstrakty pochodzące z maku polnego, melisy, nagietka, pomidora, ogórka czy róży.

Produkty marki VeGaya powstały w zakładach czerpiących energię ze źródeł odnawialnych i są zamknięte w opakowaniach, które nadają się do recyklingu lub ponownego użycia. W kosmetykach nie ma w nich takich składników, jak: SLS, PEG, parabeny, pochodne ropy naftowej czy mikroplastik.

Marka VeGaya powstała przy współpracy z firmą Mokosh Cosmetics, producentem naturalnych kosmetyków ekologicznych, które znane są nie tylko w Polsce, ale również poza jej granicami.

– Przy tworzeniu marki VeGaya za cel przyświecało nam stworzenie niezwykle skutecznych, funkcjonalnych, dopasowanych do realnych potrzeb skóry kosmetyków, jednocześnie możliwie jak najbardziej przyjaznych naszej planecie. Pierwszym i kluczowym wyzwaniem było znalezienie producenta, który spełni zarówno bardzo wysokie wymagania jakościowe, jak i będzie dzielił podobne do naszych wartości w sferze ekologii. Nasz wybór padł na Mokosh Cosmetics, którego produkty znamy i cenimy od lat i któremu tak jak nam, troska o środowisko jest bliska sercu – mówią Agnieszka Śliwa i Małgorzata Krzemińska.

Produkty marki VeGaya są dostępne wyłącznie w sieci Kontigo. Można je nabyć zarówno w sklepie online, jak i w 31 sklepach stacjonarnych w całej Polsce.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
25.11.2024 10:37
Drogerie Markt otworzyły kolejny sklep w Polsce
fot. dm

Pierwsza drogeria DM została otwarta w Skawinie. To 44 sklep w Polsce i 11 w Małopolsce.

Sieć DM Drogerie Markt otworzyła kolejny sklep w Polsce. Od 23 listopada nowa drogeria działa w Skawinie przy ul. Radziszowskiej 24 B. Jest 44 sklepem DM w Polsce i 11  w Małopolsce.

Zgodnie z planami DM, na koniec 2024 r. sieć ma liczyć 50 sklepów w Polsce i w przyszłym roku rozwój ma przebiegać w podobnym tempie. W tym roku ma zostać otwarty m.in. kolejny sklep w Warszawie, w CH Targówek.

Czytaj więcej: Pierwsza drogeria DM w Warszawie otwarta. Druga już wkrótce. W 2025 r. sieć nie zwolni tempa

image
fot. dm
DM jest największą siecią drogeryjną w Europie. Prowadzi ponad 4 tys. sklepów, w których jest zatrudnionych 79 tys. osób. Największym rynkiem dla sieci są Niemcy. Tam też największym konkurentem jest sieć Rossmann.

W roku obrotowym 2022/2023 DM odnotowały sprzedaż w wysokości 15,9 mld euro we wszystkich 14 krajach europejskich. W tym samym okresie w Niemczech około 51 tys.  pracowników wygenerowało sprzedaż na poziomie 11,4 mld euro. Wyróżnikiem DM jest polityka stałych, niskich cen. Sieć nie stosuje agresywnych promocji, przez lata utrzymuje ceny swoich produktów na stałym poziomie. Jej wyróżnikiem są marki własne takie jak np. Balea czy Alverde. 

Czytaj więcej: Hubert Iwanowski, dm Drogerie Markt: Zostaniemy wierni modelowi sprzedaży bez walki na promocje

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
21.11.2024 13:48
Hebe wśród najbardziej prospołecznych sieci handlowych
Hebe w Westfield Mokotów, Warszawafot. Hebe

Drogeryjna sieć Hebe znalazła się wśród najbardziej prospołecznych sieci handlowych w rankingu Blix Awards – Wybór Konsumentów. Specjalne wyróżnienie otrzymała także firma kosmetyczna Avon.

​Hebe, Aldi, Carrefour Hipermarket, Dino, Topaz, Empik, CCC i Castorama  to najbardziej prospołeczne sieci handlowe w swoich segmentach według V edycji programu „Blix Awards – Wybór Konsumentów”.

W kategorii Prospołeczna Sieć Roku prawie 140 tys. Polaków oceniało, którzy retailerzy mają szczególnie przyjazne podejście do klientów oraz jasną politykę sprzedażową, a ponadto prezentują dodatkowe wartości, np. proekologiczne. Konsumenci brali też pod uwagę aktywne wsparcie lokalnej społeczności i działania związane z CSR-em. – Dzisiejsi klienci cenią nie tylko jakość i cenę produktów, lecz także wartości wykraczające poza transakcje. Coraz bardziej zwracają uwagę na to, czy retailerzy angażują się społecznie i działają odpowiedzialnie – komentuje Julia Zagórowska, retail team leader w Grupie Blix.

Organizatorzy programu przyznali 8 nagród głównych. W segmencie drogerii wygrała sieć Hebe, jako wyróżniająca się m.in. ofertą naturalnych i ekologicznych produktów.

Czytaj także: Hebe najlepszą siecią drogeryjną według konsumentów w rankingu Drogeria Roku 2024

image
Półka z kosmetykami naturalnymi w Hebe
fot. wiadomoscikosmetyczne.pl

W grupie dyskontów na pierwszym miejscu znalazła się sieć Aldi, wśród hipermarketów – Carrefour, w segmencie supermarketów – Dino, w grupie podmiotów lokalnych – Topaz, w segmencie odzież i obuwie – sieć CCC, a w dom i ogród – Castorama.

W kategorii zostały przyznane także dwa specjalne wyróżnienia. Jedno z nich przypadło w udziale kosmetycznej firmie Avon. Kapituła programu doceniła długoletnie zaangażowanie firmy w działalność na rzecz kobiet oraz wsparcie licznych inicjatyw społecznych.  

Drugie wyróżnienie otrzymała sieć Black Red White, która w ocenie kapituły stawia na zrównoważony rozwój, co znajduje odzwierciedlenie w wielu podejmowanych inicjatywach.

Według organizatorów programu „Blix Awards – Wybór Konsumentów”, dzisiejszy rynek retailowy jest dobrze przygotowywany do oczekiwań i potrzeb konsumentów w kwestii działań prospołecznych. – Kluczowym elementem wykorzystywanym w strategii gazetkowej niewątpliwie są promocje. Jednak obserwujemy coraz więcej komunikatów świadomościowych kreujących prospołeczny wizerunek marki. Takie kampanie pojawią się już nie tylko w działaniach mediowych, ale również są wplatane między strony gazetek – podsumowuje Julia Zagórowska.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. listopad 2024 15:15