Jeśli chodzi o gotowość do akceptowania podwyżek produktów deklarujących zrównoważony rozwój, udział tej grupy konsumentów wzrósł nawet do 37 proc. W 2021 roku było to zaledwie 35 proc. Dlaczego klienci pozostają lojalni? Lojalność wobec marki jest znacznie wyższa w przypadku produktów kosmetycznych niż w przypadku innych towarów codziennego użytku. Klienci wolniej przestawiają się na tańsze marki i marki własne — mówi Tim Brzoska, starszy partner w Simon-Kucher Consumer Goods & Retail Practice. Według badania respondenci nadal postrzegają opakowanie jako najważniejszy czynnik komunikujący zrównoważony rozwój, czy to przez symbole, czy loga informujące o korzystaniu z materiałów z odzysku, czy to na tekst mówiący o pozyskiwaniu surowców bez szkody dla środowiska.
Gotowość do płacenia za zrównoważone kosmetyki i produkty pielęgnacyjne nie tylko pozostaje stała pomimo inflacji, ale nawet nieznacznie wzrasta w regionie DACH (Niemcy, Austra, Lichtenstein i Szwajcaria) ogólnie. Z drugiej strony w Niemczech spada gotowość do płacenia za produkty z podwyższonymi cenami. Zamiast 42 procent (2021), tylko 36 procent jest teraz skłonnych uiścić dopłaty. Coraz więcej konsumentów oczekuje zrównoważonego rozwoju [jako oczywistości]. Przez to coraz trudniej uzasadnić podwyżki cen – tłumaczy Brzoska.
Czytaj także: Przyszłość sektora dóbr luksusowych to ekologia, zrównoważony rozwój i inkluzywność [RAPORT]