StoryEditor
Producenci
24.01.2023 00:00

Kolejne urządzenie L’Oréal stworzone we współpracy ze start-upem

Testy urządzenia Water Saver L’Oréal Professionnel Paris i Gjosa rozpoczęły kilka lat temu / fot. materiały prasowe
Marka L’Oréal Professionnel Paris stworzyła, we współpracy ze szwajcarskim start-upem Gjosa – słuchawkę prysznicową Water Saver pozwalające oszczędzić do 69 proc. wody w salonie fryzjerskim.

Marka L’Oréal Professionnel Paris współpracuje ze szwajcarskim, ekologicznym start-upem Gjosa, który założono w 2016 roku, aby wdrażać przełomowe technologie pozwalające znacząco obniżyć codzienny poziom zużycia wody. Te działania mają wpłynąć na to, by usługi fryzjerskie były bardziej zrównoważone środowiskowo,  m.in. poprzez zmniejszanie zużycie wody.

Firmy wprowadziły właśnie na rynek słuchawkę prysznicową Water Saver, która wykorzystuje technologię fragmentacji wody, aby znacząco zmniejszyć jej ilość w procesie spłukiwania produktów kosmetycznych z włosów. Jak tłumaczą twórcy urządzenia, technologia ta polega na niezwykle precyzyjnym zderzaniu ze sobą strumieni wody, które oddziałując na siebie, tworzą mikro-krople wody. Krople te poruszają się z dużą prędkością, zapewniając tym samym wysoką skuteczność spłukiwania. A dzięki temu, że kropli jest więcej, zmniejsza się przepływ wody, co pozwala na zaoszczędzenie jej zużycia do 69 proc.

Prototyp słuchawki powstał w 2018 r. o czym pisałyśmy tutaj: L‘Oréal i Gjosa pięciokrotnie redukują zużycie wody przy spłukiwaniu szamponu

Urządzenie Water Saver jest obecnie głównym elementem programu L’Oréal Professionnel Paris – „Fryzjerstwo dla Przyszłości”. Celem tej inicjatywy jest angażowanie stylistów fryzur w ekologiczną transformację, poprzez umożliwienie im lepszego zarządzania odpadami, zmniejszenia zużycia wody i przejścia na energię odnawialną.

Czytaj także: L’Oréal inwestuje w markę drukarek do zmywalnych tatuaży Prinker Korea 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
17.04.2025 15:31
Nowy pop-up Chanel w Londynie: zapachowa podróż na Chance Street
Chanel

Dom mody Chanel otwiera nową, immersyjną przestrzeń pop-up w Londynie, aby uczcić premierę Chance Eau Splendide – najnowszego zapachu z kolekcji Chance. Wydarzenie odbędzie się od 25 kwietnia do 5 maja w The Dream Factory przy Chance Street w Shoreditch. Wstęp jest bezpłatny, a celem inicjatywy jest zaprezentowanie nowej kompozycji zapachowej w interaktywny i zmysłowy sposób.

Na zewnątrz budynku uwagę przyciąga mural inspirowany pop-artem, utrzymany w fioletowej tonacji charakterystycznej dla Eau Splendide. Autorska grafika ma oddawać dynamiczną energię całej kolekcji Chance, a jednocześnie nawiązywać do artystycznego ducha dzielnicy Shoreditch. Wnętrze pop-upu oferuje odwiedzającym możliwość zapoznania się z pełną linią zapachową – Chance, Eau Tendre, Eau Fraîche, Eau Vive oraz nowym Eau Splendide – przy specjalnie przygotowanym barze zapachowym.

Oprócz ekspozycji zapachów, goście mogą skorzystać z interaktywnych atrakcji, takich jak gry oraz instalacje dotykowe, mające na celu przeniesienie ich w świat Chance. Jednym z głównych punktów programu jest Hall of Mirrors – instalacja inspirowana nową kampanią promującą Eau Splendide, wyreżyserowaną przez Jeana-Pierre’a Jeuneta. W filmie belgijska piosenkarka Angèle – nowa twarz zapachu – przemierza labirynt przypominający wesołe miasteczko, co zostało odzwierciedlone w aranżacji londyńskiej przestrzeni.

Chanel oferuje również płatną usługę kosmetyczną – Chance Beauty Service – w cenie 60 funtów za 75 minut. Usługa obejmuje indywidualną konsultację makijażową inspirowaną pięcioma stylizacjami, z których każda odzwierciedla charakter jednego z zapachów kolekcji. Kulminacyjnym momentem wydarzenia będzie Chance Street Soirée, które odbędzie się 1 maja. W programie wieczoru przewidziano muzykę na żywo, koktajle, przekąski oraz torby z upominkami. Bilet wstępu kosztuje 60 funtów i można go wymienić na zakupy podczas wydarzenia.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
17.04.2025 14:37
Beiersdorf notuje wzrost sprzedaży w pierwszym kwartale 2025 roku
Laboratorium w Beiersdof Manufacturing PoznańLinkedin Beiersdorf

Niemiecka firma Beiersdorf, producent marek takich jak Nivea, Eucerin czy La Prairie, opublikowała wyniki finansowe za pierwszy kwartał roku fiskalnego 2025. Sprzedaż całkowita grupy wzrosła o 3,6 proc. w ujęciu organicznym, osiągając poziom 2,7 miliarda euro. Segment konsumencki, obejmujący główne marki pielęgnacyjne spółki, wygenerował przychody na poziomie 2,3 miliarda euro, co oznacza wzrost o 2,3 proc. względem analogicznego okresu roku poprzedniego.

W segmencie konsumenckim szczególnie wyróżniła się dywizja Derma. Marki Eucerin i Aquaphor odnotowały imponujący wzrost sprzedaży na poziomie 11,4 proc. Dla porównania, marka Nivea zwiększyła swoje wyniki o 2,5 proc. Nieco słabsze rezultaty osiągnęła marka premium La Prairie, której sprzedaż spadła o 17,5 proc. Spółka tłumaczy to trudnym otoczeniem rynkowym w Chinach oraz utrzymującą się słabą koniunkturą w handlu podróżnym.

Prezes Beiersdorf, Vincent Warnery, podkreślił, że wyniki za pierwszy kwartał są zgodne z oczekiwaniami zarządu. Firma kontynuuje strategię ekspansji na nowe rynki oraz stawia na innowacje produktowe. Warnery zaznaczył także, że pomimo wyzwań w Chinach, podjęte tam działania porządkowe mają na celu zbudowanie podstaw pod przyszły rozwój firmy w tym regionie.

Poza segmentem konsumenckim pozytywnie zaprezentowała się także marka Tesa, znana z produktów klejących i przemysłowych. Skorzystała ona z silnego popytu w branży elektronicznej oraz korzystnego efektu bazy porównawczej z pierwszego kwartału 2024 roku. Firma utrzymała swoją prognozę na cały 2025 rok, zakładając dalszy, zrównoważony wzrost.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
19. kwiecień 2025 03:35