StoryEditor
Producenci
04.07.2023 00:00

Kering potwierdza akwizycję Creed

François-Henri Pinault, prezes i dyrektor generalny firmy Kering, skomentował, że przejęcie firmy Creed stanowi pierwszą strategiczną inicjatywę Kering Beauté. / materiały prasowe Kering
Kering rozszerza swoją działalność na branżę kosmetyczną, nabywając swoją pierwszą dużą markę, paryski dom perfumeryjny Creed. Luksusowa korporacja uruchomiła dział kosmetyczny na początku tego roku, planując ostatecznie wypuścić swoją pierwszą własną markę kosmetyczną. Kering będzie w pełni właścicielem Creed do drugiej połowy 2023 roku, przejmując markę od funduszy kontrolowanych przez BlackRock i jej obecnego prezesa, Javiera Ferrana. Dokładne szczegóły finansowe transakcji nie zostały podane.

Kering Beauté ogłosił, że podpisał umowę nabycia 100 proc. udziałów w Creed od funduszy kontrolowanych przez BlackRock Long Term Private Capital Europe i obecnego prezesa Javiera Ferrána.

Przejęcie wyraźnie oznacza ważny krok dla firmy Kering Beauté, pozwalający jej osiągnąć masę krytyczną w tej kategorii. Widzimy bardzo przekonujące uzasadnienie i wzajemne korzyści strategiczne pod względem wiedzy specjalistycznej, sieci i zasięgu geograficznego – powiedziała dyrektorka generalna Kering Beauté, Raffaella Cornaggia. Była dyrektorka Estée Lauder została mianowana na to stanowisko w Kering w lutym, aby poprowadzić francuską grupę w tym segmencie.

Kering opisuje Creed jako „luksusowy dom perfumeryjny” z kolekcją ponadczasowych perfum i „wybitnym profilem finansowym”. W roku podatkowym kończącym się 31 marca 2023 r. firma Creed wygenerowała ponad 273 milionów dolarów (250 milionów euro). Korporacja twierdzi, że planuje wykorzystać sieć dystrybucji Creed, aby przyspieszyć rozwój swojego działu kosmetycznego w Chinach, a także w innych regionach. Marka, najbardziej znana ze swojego zapachu Aventus, który kosztuje 210 euro (229 dolarów), zatrudnia jedynie 700 pracowników ze względu na swój butikowy charakter.

Analityk RBC, Piral Dadhania, oszacował wartość transakcji na 1 do 2 miliardów euro, bardziej prawdopodobnie w górnej części przedziału, powołując się na niedawny zakup Aēsop przez L‘Oréal, jak donosi Reuters. Jeśli chodzi o potencjalne dalsze przejęcia przez grupę Kering, firma „uważa na (nowe) możliwości fuzji i przejęć”, powiedział dyrektor finansowy Kering, Jean-Marc Duplaix. „Jesteśmy bardzo selektywni” – dodał Duplaix.

Czytaj także: Zakład Gucci w Mediolanie skontrolowany w ramach unijnego dochodzenia antymonopolowego

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.02.2025 14:27
Natura & Co rozważa sprzedaż międzynarodowych operacji Avonu
Natura & Co

Brazylijski gigant kosmetyczny Natura & Co ogłosił, że prowadzi wyłączne rozmowy z funduszem zarządzającym aktywami IG4 na temat potencjalnej sprzedaży operacji Avonu poza Ameryką Łacińską. Informacja ta, podana w czwartek, wywołała pozytywną reakcję rynku – akcje spółki wzrosły o około 3,5 proc., co uczyniło Naturę jednym z liderów wzrostu na indeksie Bovespa, który pozostawał w tym czasie na stabilnym poziomie.

Plany dotyczące restrukturyzacji Avonu firma ogłosiła na początku 2024 roku, rozważając różne opcje, w tym sprzedaż, nawiązanie partnerstwa lub wydzielenie działalności w osobną spółkę. Proces ten został jednak tymczasowo wstrzymany po tym, jak amerykańska jednostka Avonu, Avon Products (API), złożyła wniosek o ochronę przed upadłością na podstawie rozdziału 11 amerykańskiego kodeksu upadłościowego. W grudniu 2024 roku Natura ponownie podjęła analizę strategicznych opcji dla swojego biznesu poza Ameryką Łacińską.

Obecne negocjacje z IG4 znajdują się na wczesnym etapie, a Natura & Co podkreśla, że wciąż rozważa inne alternatywy strategiczne. Analitycy JPMorgan uznali tę decyzję za istotny krok w kierunku uproszczenia struktury biznesowej spółki, co wpisuje się w jej strategię inwestycyjną. Według nich Natura powinna dążyć do sprzedaży międzynarodowego segmentu Avonu w krótkim terminie, zwłaszcza po zakończeniu procesu restrukturyzacyjnego API.

Potencjalna sprzedaż Avonu poza Ameryką Łacińską może mieć istotne konsekwencje finansowe dla Natura & Co. Z jednej strony firma mogłaby skoncentrować się na bardziej dochodowym rynku latynoamerykańskim, generując stabilny przepływ gotówki i zwiększając potencjał wypłaty dywidend. Z drugiej strony, decyzja o sprzedaży lub innym rodzaju restrukturyzacji może wpłynąć na globalną pozycję marki Avon, która od lat zmaga się z wyzwaniami w konkurencyjnym sektorze kosmetycznym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.02.2025 12:41
Hermès odnotowuje silny wzrost pomimo niepewności gospodarczej
Hermès

14 stycznia 2025 roku Axel Dumas, dyrektor zarządzający Hermès, podsumował wyniki finansowe za 2024 rok, podkreślając odporność modelu biznesowego marki. W obliczu niepewnej sytuacji gospodarczej i geopolitycznej firma utrzymała stabilny wzrost, co świadczy o sile jej strategii oraz elastyczności zespołów.

Silne wyniki odnotowano na wszystkich rynkach, w tym w Azji, gdzie zrealizowano szereg modernizacji i rozbudowy sklepów. W Chinach ponowne otwarcie sklepu w centrum handlowym MixC w Shenyang w grudniu oraz wcześniejsze modernizacje w Shenzhen i Pekinie przełożyły się na wzrost sprzedaży o 8,9 proc. w czwartym kwartale. Największy wzrost w skali roku zanotowano w Japonii (+22,5 proc.), a kolejne miejsca zajęły Stany Zjednoczone (+15 proc.) oraz Europa (+19 proc. bez Francji). Sama Francja, tradycyjnie istotny rynek dla Hermès, odnotowała wzrost o 13 proc.

Pod koniec 2024 roku wszystkie działy firmy, z wyjątkiem zegarmistrzostwa, zanotowały solidny wzrost. Sukces ten był wynikiem strategii opierającej się na wartościach marki oraz zwiększeniu mocy produkcyjnych. Hermès kontynuował także politykę zatrudnienia, przyjmując do pracy 2 300 nowych pracowników, co sprawiło, że globalna liczba zatrudnionych przekroczyła 25 000 osób.

Mimo globalnych wyzwań firma pozostaje optymistyczna i potwierdza ambitne cele dotyczące dalszego wzrostu przychodów. Na tle konkurencji Hermès wyróżnia się solidnymi wynikami – dla porównania LVMH zanotował wzrost przychodów o zaledwie 1 proc. (84,7 miliarda euro), a Kering odnotował spadek o 12 proc., do poziomu 17,1 miliarda euro. Takie wyniki potwierdzają dominującą pozycję Hermès na rynku luksusowym i skuteczność jego strategii.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. luty 2025 20:48