Kaufland wprowadził do oferty nową markę – bevola naturals, która obejmuje wegańskie kosmetyki produkowane wyłącznie dla sieci. Wszystkie produkty marki są certyfikowane przez niezależną organizację non-profit Natrue, a ich receptury nie zawierają silikonów, parafiny, olejów mineralnych oraz czysto syntetycznych barwników i substancji zapachowych. Receptury produktów nie zawierają też mikroplastiku i są neutralne dla klimatu, co oznacza, że sieć dokładnie zmierzyła ich ślad węglowy, a emisje, których nie może uniknąć, są kompensowane poprzez wsparcie certyfikowanych projektów ochrony klimatu. W opakowaniach produktów bevola naturals Kaufland stosuje m.in. materiały, które pochodzą z recyklingu czy też nadają się do ponownego przetworzenia. Na tego typu opakowaniach można znaleźć specjalne oznaczenie „świadomie zapakowane”.
Przeczytaj również: W Kauflandzie półka kosmetyczna robi się coraz bardziej naturalna
– Jednym z priorytetów sieci Kaufland jest rozwój asortymentu o produkty wytworzone w sposób zrównoważony. Poprzez nową markę bevola naturals zapewniamy naszym klientom jeszcze większy wybór certyfikowanych kosmetyków wegańskich, które w swoim składzie nie zawierają czysto syntetycznych substancji. – mówi Maja Szewczyk, dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej w Kaufland Polska.
Oferta nowej marki obejmuje kilkanaście produktów, w zależności od sklepu są to: żele pod prysznic, balsamy i masła do ciała, mydła, szampony, odżywki i maski do włosów w różnych wariantach. Produkty zawierają m.in. składniki pochodzenia naturalnego, takie jak olej kokosowy, masło shea czy ekstrakty z cytrusów z uprawy ekologicznej.