To nowość na świecie - obie firmy stworzyły system automatycznej identyfikacji i sortowania opakowań plastikowych podczas skanowania kodów QR na plastikowych butelkach poddawanych recyklingowi przez konsumentów.
Technologia sztucznej inteligencji posortuje i zidentyfikuje tworzywa sztuczne na podstawie danych, a odpady opakowaniowe zostaną następnie wykorzystane w przyszłych produktach Unilevera. Obecnie w biurach i pomieszczeniach socjalnych Alibaby w Szanghaju i Hangzhou znajduje się 20 maszyn, a firmy planują wprowadzić kolejne 500 maszyn w 2021 roku.
Waste Free World został stworzony jako część wspólnej inicjatywy dwóch gigantów, której celem jest połączenie technologii opakowań Unilevera z biznesowym systemem operacyjnym Alibaby w celu napędzania zamkniętej pętli recyklingu. System ma przyspieszyć zmianę zachowań konsumentów w zakresie recyklingu w oparciu o system nagród. Konsumenci mogą zdobyć zarówno kupony Unilever, jak i nagrody Alipay, korzystając z urządzenia do recyklingu.
Rohit Jawa, wiceprezes wykonawczy Unilever North Asia, powiedział: - Plastik nie powinien powodować zanieczyszczenia środowiska. Wierzymy, że Waste Free World uruchomiony wspólnie z Alibaba Group stanie się „zielonym silnikiem” gospodarki o obiegu zamkniętym dla opakowań z tworzyw sztucznych w Chinach.