Zarząd Inglot dodaje jednak, że zgodnie z prawem nie ma możliwości ograniczenia odsprzedaży produktów zakupionych przez byłego partnera z Rosji przed wybuchem wojny.
– Pragniemy podkreślić, że nasza firma nie sprzedała żadnych produktów do Rosji od 24 lutego 2022 roku. Wszelkie działania z wykorzystaniem znaku towarowego Inglot podejmowane przez naszego byłego partnera nie zostały autoryzowane przez Inglot. Podjęliśmy kroki prawne w celu zaprzestania używania znaku towarowego Inglot w Rosji – informuje zarząd.
Od samego początku Inglot deklarował solidarność i pomoc obywatelom Ukrainy.
– W związku z ciężką sytuacją w Ukrainie, umożliwimy osobom przybywającym z tego kraju maksymalnie skrócony proces rekrutacyjny, a także całkowite pokrycie opłat mieszkaniowych za pierwszy miesiąc po zatrudnieniu – informowała firma w mediach społecznościowych.
Jasne komunikowanie swojego stanowiska w kwestii wojny na Ukrainę stało się bardzo istotne dla marek. Kilka dni po rozpoczęciu rosyjskiej agresji na Ukrainę produkty z Rosji i Białorusi wycofały ze swoich sklepów czołowe sieci handlowe w Polsce, m.in. Biedronka, Castorama, Hebe, Netto, Rossmann, Żabka i grupa Eurocash. Decyzje o pozostaniu podjęły między innymi sieci sklepów Leroy Merlin, Auchan i Decathlon, które należą do tego samego holdingu. Bardzo straciły na tym wizerunkowo. A społeczeństwo przystąpiło do ich bojkotu publikując w sieci niepochlebne komentarze i prześmiewcze memy. Wśród nich są m.in. znane z reklam Leroy Merlin "dni bohatera domu", zilustrowane postacią Władimira Putina z plamami krwi i fotografią płonących budynków. Hasło reklamowe Decathlon również zostało zmodyfikowane i opatrzone zdjęciem uciekającej matki z dzieckiem z podpisem "Zmotywujemy cię do biegania".
Inglot jest jedną z najcenniejszych polskich marek i jedną z nielicznych, którym udało się zbudować tak dużą sieć własnych salonów sprzedaży nie tylko w Polsce, ale i na świecie – w tym w najbardziej prestiżowych lokalizacjach w Nowym Jorku, Sydney, Rzymie czy w Londynie.
Firma założona w 1983 roku przez Wojciecha Inglota jest dziś obecna na 80 rynkach, w ponad 800 lokalizacjach, w tym m.in. w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Wielkiej Brytanii, Chinach, Brazylii czy Australii. W portfolio Grupy Inglot znajdują się m.in. kosmetyki i akcesoria do pielęgnacji ciała, oczu, ust czy paznokci.
Przeczytaj również: Branża kosmetyczna włącza się w pomoc dla obywateli Ukrainy