Marki, które zainwestowały najwięcej w listopadzie to: Nivea - 242,4 tysiące złotych (udział 4,8 proc.), L'Oréal Paris - 210 tysięcy złotych (udział 4,2 proc.), Garnier - 187,5 tysięcy złotych (udział 3,7 proc.), Rimmel - 187,4 tysięcy złotych (udział 3,7 proc.) oraz Stars from the Stars - 168,3 tysięcy złotych (udział 3,3 proc.).
5 najbardziej aktywnych marek odpowiada za 19,7 proc. wszystkich nakładów. Najbardziej aktywną firmą na polu influencer marketingu jest firma L'Oreal Polska, która jako grupa zainwestowała w listopadzie 2021 łącznie 1,05 miliona złotych netto.
Przeczytaj również: Jest propozycja kodeksu dobrych praktyk dla influencerów. Warto znać przepisy.
Najwięcej na influencerów wydają marki drogeryjne - 76,8 proc. wszystkich budżetów. Najczęściej promowane są produkty z kategorii makijażu i pielęgnacji skóry.
Estymacja budżetów na wynagrodzenia dla influencerów odbyła się w oparciu o wiele czynników, w tym m.in. wyniki monitoringu, oznaczenie treści ze współpracy, szacowaną siłę buzzu tych treści czy stawki wynagrodzeń płaconych influencerom. Kwota ta nie obejmuje innych kosztów influencer marketingu m.in. wsparcie reklamowe postów (np. Spark Ads na TikToku), organizacja wysyłek paczek PR itp.
Przeczytaj również: Jarosław Roszkowski, brand24.pl: Działania UOKiK wpłyną pozytywnie na marketing influencerski