W rankingu najgorętszych marek kosmetycznych Cosmetify w 2021 pod uwagę wzięto pięć głównych czynników: liczbę obserwujących na Instagramie i hashtagów, zaangażowanie na Instagramie, wyszukiwania marki w ciągu roku w przeglądarce Google oraz zmiana liczby wyszukiwań z roku na rok.
Tak powstał ranking 100 najpopularniejszych marek. Pierwsze miejsce, tak jak w roku ubiegłym, zajęła Huda Beauty. Marka zajęła tę pozycje, mimo że jej wyszukiwania w ujęciu rok do roku spadły o 30 proc. Wciąż ma bowiem 49,5 miliona obserwujących na Instagramie i uzyskała 29,5 miliona wzmianek w hashtagach. To dwa razy lepszy wynik w porównaniu do marki, która zajęła druga pozycję – MAC Cosmetics.
MAC Cosmetics awansowała o jedno miejsce wobec poprzedniego roku, głównie dzięki 24,2 mln obserwowanych na Instagramie. Pozycje tę marka zawdzięcza również temu, że była jedną z najczęściej komentowanych brandów w mediach społecznościowych z 20,55 mln hashtagów.
Trzecią pozycję uzyskała Anastasia Beverly Hills, która spadła o jedno miejsce w porównaniu z rankingiem sprzed roku. Jej wyszukiwania spadły o 18,9 proc., ale marka nadal miała ponad 25 milionów osób publikujących o niej i 19,5 miliona obserwujących na Instagramie.
Avon uplasował się na czwartym miejscu ze 161 tys. obserwujących na Instagramie i 6,8 mln hashtagami. Tym samym The Body Shop został przesunięty na piątą pozycję, choć jest najczęściej wyszukiwaną marką kosmetyczną na świecie, z prawie 36 milionami wyszukiwań w Google w ciągu ostatnich 12 miesięcy.
Marce Yves Rocher spadła liczba wyszukiwań w porównaniu z poprzednimi latami, stad spadek o dwa miejsca w porównaniu z poprzednim rankingiem – z 4 na 6 miejsce.
Florence By Mills, marka aktorki Millie Bobby Brown (grającej m.in. w serialu Stranger Things), spadła z pierwszej piątki tego wydania indeksu na siódme miejsce, choć utrzymuje najwyższy poziom zaangażowania społecznego, ze wskaźnikiem wynoszącym 2,31 proc.
Po raz pierwszy w pierwszej dziesiątce rankingu znalazła się marka Lush (miejsce 8). Kolejnym nowicjuszem jest Oriflame (miejsce 9). Do pierwszej dziesiątki (na 10 miejsce) wróciła Kylie Cosmetics.
Marki, które znalazły się w pierwszej dziesiątce indeksu 2020, ale w tym roku znalazły się na bardziej odległych miejscach są: NYX, Merci Handi, Color Pop Cosmetics i Morphe.
W podziale na kraje najpopularniejszą marką w 2021 roku był Avon (również w Polsce uzyskał najwyższy wynik wyszukiwani i obecności w mediach społecznościowych), Oriflame i The Body Shop.