StoryEditor
Włosy
11.05.2017 00:00

Henna czy farba – co wybrać? To zależy, jaki efekt chcesz osiągnąć.

Większość sprzedawców ma trudności z podjęciem decyzji, czy polecić konsumentce farbę do włosów, czy hennę ziołową. Doradcy dużo więcej wiedzą o farbach, więc częściej je rekomendują. Ale czy na pewno każdej klientce warto polecić farbę?

Poniżej wymieniamy najważniejsze cechy trwałej koloryzacji i henny oraz różnice między nimi. Znając odpowiedzi na poniższe pytania, znacznie łatwiej jest dobrać odpowiedni produkt dostosowany do oczekiwań i rodzaju włosów danej osoby, aby osiągnęła ona efekt profesjonalnej koloryzacji w domu.

Podstawowa różnica

Najważniejszą różnicą pomiędzy henną a farbą chemiczną jest to, że w hennie nie ma amoniaku i aktywatora z wodą utlenioną. Henna oparta jest na najstarszym barwniku roślinnym: naturalnej indyjskiej chnie (Lawsonia inermis) i specjalnie wyselekcjonowanych barwnikach. Dodatkowo henna może być wzbogacona o naturalne oleje, działające regeneracyjnie i wzmacniająco na włosy już podczas samego zabiegu koloryzacji. Natomiast permanentna koloryzacja polega na otwarciu łusek włosa, wypłukaniu naturalnego koloru i przygotowaniu włosa do przyjęcia nowego koloru. Uzyskany efekt jest intensywny i trwały.

JEŚLI CHCESZ:

…szybko wykonać zabieg koloryzacji, wybierz…

Hennę ziołową
Henna ziołowa jest gotowa do użycia, nie trzeba jej wyciskać do miseczki, mieszać z aktywatorem i nakładać pędzelkiem. Wystarczy gotowy krem wycisnąć bezpośrednio na włosy, wmasować i pozostawić na ok. 30 minut. Po nałożeniu henny nie ma konieczności zakładania czepków foliowych czy ręczników. Bez nich henna będzie tak samo skutecznie działała na włosach.

…farbować włosy nieinwazyjnie (bez naruszania ich struktury), wybierz…

Hennę ziołową
Henna ziołowa poza koloryzacją pielęgnuje włosy, wnika w drobne mikroubytki, idealnie je wypełniając. Ponieważ nie ingeruje w środek włosa, nie narusza jego struktury. Delikatnie otula włosy, przez co stają się grubsze i mocniejsze, jednocześnie zyskując piękny połysk i głębię koloru.
Nowoczesne farby koloryzujące również zapewniają ochronę koloru i pielęgnację włosów, zazwyczaj jednak koloryzacja polega na wnikaniu w strukturę włosa. Aby zintensyfikować pielęgnację, do opakowania dołączane są dodatkowe balsamy, odżywki lub serum.

…pokryć siwe włosy, wybierz…

Farbę koloryzującą
Siwe włosy ze względu na brak naturalnej melaniny są wyjątkowo mało podatne na farbowanie. Są grubsze niż normalne włosy, sztywne i trudniej przyjmują kolor. Jeśli masz ich dość dużo, wybierz farbę. Henna ziołowa pokryje pierwsze siwe włosy. Mogą mieć jednak jaśniejszy odcień niż pozostałe ufarbowane włosy.

…farbować włosy, mając wrażliwą skórę, skłonną do alergii, wybierz…

Hennę ziołową
Henna ziołowa to wyjątkowy produkt. Jako jedyny z kategorii preparatów do koloryzacji włosów posiada badania potwierdzające jego hipoalergiczność. Henna została przebadana przez lekarzy dermatologów, a badanie potwierdziło, że u 100 proc. badanych z delikatną i skłonną do alergii skórą głowy nie powoduje ona podrażnień.
Mimo to przed rozpoczęciem zabiegu zawsze wykonaj test alergiczny!

…mieć włosy w jasnym odcieniu blondu, wybierz…

Farbę koloryzującą
W palecie henny ziołowej znajdziesz w przeważającej części kolory ciemne (wynika to bezpośrednio z koloru naturalnej chny – ciemnozielono-szaro-brązowy). Jeżeli jesteś naturalną blondynką lub rozjaśniasz włosy o 2-3 tony, możesz skorzystać z koloru nr 7.0 Blond. Pamiętaj jednak, że jest to farba ziołowa i blond będzie miał ciepły, słoneczny odcień. Jeżeli marzysz o zimnym blondzie ze srebrzystym odcieniem, skorzystaj z farby lub rozjaśniaczy.

…zafarbować włosy pierwszy raz i nie jesteś pewna rezultatu, wybierz…

Hennę ziołową

Henna jest idealna dla osób rozpoczynających przygodę z farbowaniem. Kolor nie zmieni się drastycznie i jest zmywalny. Około 8 myć wystarczy do jego wypłukania.

…radykalnie zmienić kolor, wybierz…

Farbę koloryzującą
Jeśli chcesz mocno przyciemnić kolor lub radykalnie zmienić jego odcień, wybierz farbę. Gdy z brunetki chcesz stać się blondynką, nieuniknione będzie użycie rozjaśniacza lub dekoloryzatora.
 

…trwale ufarbować włosy, wybierz…

Farbę koloryzującą
Większość farb dostępnych na rynku to trwała koloryzacja, czyli III stopień w profesjonalnej numeracji poziomów trwałości. Farbowanie henną to koloryzacja półtrwała (stopień I). Efekt zmywa się stopniowo i przy kolejnym myciu kolor staje się trochę jaśniejszy.
 

…zafarbować włosy po niedawnej koloryzacji lub rozjaśnianiu, wybierz…

Farbę koloryzującą
Przed użyciem farby nie musisz czekać minimum 2 tygodnie od rozjaśniania chemicznego, zabiegu trwałej ondulacji lub farbowania, jak w przypadku henny. Jeśli chcesz użyć henny, koniecznie wstrzymaj się przez co najmniej 14 dni, w przeciwnym wypadku uzyskany kolor może znacznie odbiegać od oczekiwanego.

…bawić się kolorami, wybierz…

Farbę koloryzującą lub hennę
Pamiętaj jednak, aby nie mieszać odcieni ciepłych z zimnymi. Nie powinno się również mieszać zbyt różnych odcieni, np. blondu z ciemnym brązem. W takiej sytuacji ciemniejszy kolor zawsze będzie dominował, a jego odcień może być nieprzewidywalny.

…wykorzystać pozostałą część opakowania, następnym razem wybierz…

Hennę ziołową
Jeżeli masz krótkie włosy lub farbujesz tylko odrosty, możesz zostawić część tuby na następny raz. Jeśli dokładnie zakręcisz tubę, z kremem nic się nie stanie i zachowa on swoje właściwości.
W przypadku farby, po przygotowaniu mieszanki, należy ją zużyć jak najszybciej, ponieważ zachodzi w niej proces utleniania.

…zafarbować włosy bez przykrego zapachu, wybierz…

Hennę ziołową
Ponieważ henna nie zawiera amoniaku ani utleniaczy, nie ma więc drażniącego zapachu. Ma bardzo delikatny, ziołowy zapach, a zabieg jest przyjemnością.

…dobrać odcień z szerokiej palety kolorystycznej, wybierz…

Farbę koloryzującą
Palety farb zawierają zazwyczaj kilkadziesiąt kolorów – od srebrnych i popielatych blondów poprzez intensywne czerwienie i ciepłe brązy aż po głęboką czerń.
 

…kupić dobry produkt i nie przepłacać, wybierz…

Farbę koloryzującą lub hennę ziołową
Oba produkty są idealnym przykładem na to, że dobry kosmetyk nie musi kosztować wiele!

Renata Ciszewska-Kłosińska, dyrektor ds. marketingu, Delia Cosmetics

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Włosy
21.11.2024 13:37
FOREO z marką FAQ Swiss wkracza w świat pielęgnacji… WŁOSÓW - nowa technologia dla zdrowej skóry głowy
FOREO z marką FAQ Swiss wkracza w świat pielęgnacji… WŁOSÓW - nowa technologia dla zdrowej skóry głowyMateriał Partnera

Marka FOREO, znana z innowacyjnych rozwiązań do pielęgnacji skóry, prezentuje nową kategorię w swojej ofercie - urządzenia do włosów. A dokładniej do dbania o skórę głowy. Po niezwykłym sukcesie marki FAQ Swiss spod parasola FOREO, która w zeszłym roku zadebiutowała na rynku z luksusowymi maskami LED na twarz, nadszedł czas na kolejną wyczekiwaną premierę. FAQ™ 301 to nowe urządzenie, które przenosi zaawansowaną technologię LED oraz masaż T-Sonic™ na skórę głowy, walcząc z przerzedzającymi się włosami i nadając im objętości, blasku i zdrowego wyglądu.

Rewolucja zaczyna się od skóry głowy

Około połowa mężczyzn i aż 40% kobiet zmaga się z problemem wypadania włosów w ciągu swojego życia. Niewiele rzeczy potrafi być bardziej frustrujących niż produkty na porost włosów, które po prostu nie działają. Dlatego rozwiązania FAQ Swiss od FOREO opierają się na solidnych podstawach naukowych. FAQ™ 301 wykorzystuje klinicznie potwierdzoną technologię czerwonego światła LED oraz masaż T-Sonic™, aby wzmocnić osłabione, łamliwe włosy. Urządzenie działa poprzez stymulację skóry głowy i aktywizację mieszków włosowych. Zaprojektowane z myślą o współdziałaniu z płynnymi kuracjami do włosów, FAQ™ 301 wspomaga lepsze wchłanianie składników aktywnych, takich jak minoksydyl, które docierają głęboko do mieszków, czyli tam, gdzie mogą działać najskuteczniej.

Terapia światłem LED i masaż soniczny

Urządzenie FAQ™ 301 wyposażone jest w 20 diod LED emitujących lecznicze, czerwone światło LED, które działa jak rewitalizujący zastrzyk dla mieszków włosowych, wzmacniając je i pobudzając wzrost włosów. Czerwone światło LED intensywnie stymuluje komórki, kluczowe dla regeneracji i odnowy włosów. Dodatkowo, FAQ™ 301 zapewnia delikatny, ale skuteczny soniczny masaż skóry głowy, usuwający martwy naskórek i nadmiar sebum, które mogą blokować mieszki włosowe. Masaż poprawia też mikrokrążenie, dostarczając więcej tlenu i składników odżywczych, co pozytywnie wpływa na zdrowie skóry głowy i kondycję włosów.

Dedykowane serum

Aby osiągnąć jeszcze lepsze efekty, FAQ Swiss stworzyło FAQ™ Scalp Recovery & Thick Hair Probiotic Serum. To lekkie serum, które nie tylko odżywia skórę głowy, ale także wzmacnia włosy, zmniejsza ich łamliwość i poprawia ich objętość. Dzięki probiotykom i roślinnym ekstraktom, takim jak czerwona koniczyna i wąkrotka azjatycka, serum dostarcza składników, które odżywiają mieszki włosowe i poprawiają kondycję włosów.

Pielęgnacja włosów z luksusową dawką technologii

Nowa linia FAQ™ to ukłon w stronę każdego, kto marzy o zdrowych, lśniących włosach i chce wprowadzić do swojej rutyny coś naprawdę wyjątkowego.

Odkryj FAQ™ 301 i serum probiotyczne na foreo.com, w końcu, piękno zaczyna się od skóry głowy.

ARTYKUŁ SPONSOROWANY
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
03.09.2024 14:25
Kosmetyki do włosów – jedna z najciekawszych kategorii na rynku. Napędzają ją włosomaniaczki i nowości wprowadzane przez marki
Kategoria pielęgnacji włosów w drogerii Jawa
Kategoria pielęgnacji włosów w drogerii Jawa / fot. Marta Piechocka
Kategoria pielęgnacji włosów w drogerii Jawa
Stanowiska fryzjerskie w Skin & Beauty by Super-Pharm w Elektrowni Powiśle / wiadomoscikosmetyczne.pl
Kategoria pielęgnacji włosów w drogerii Jawa
Kategoria kosmetyków do włosów w drogerii Rossmann / fot. wiadomoscikosmetyczne.pl
Kategoria pielęgnacji włosów w drogerii Jawa
Ekspozycja kosmetyków do włosów w drogerii Rossmann / fot. wiadomoscikosmetyczne.pl
Kategoria pielęgnacji włosów w drogerii Jawa
Kategoria pielęgnacji włosów w drogerii Jawa
Kategoria pielęgnacji włosów w drogerii Jawa
Kategoria pielęgnacji włosów w drogerii Jawa
Gallery

Kategoria produktów do pielęgnacji włosów jest jedną z tych, które szybko rosną na polskim rynku kosmetycznym. To efekt licznych nowości wprowadzanych przez marki i zwrócenia się konsumentów w stronę produktów specjalistycznych oraz profesjonalnych.

Kategoria produktów do pielęgnacji włosów jest jedną z tych, które szybko rosną na polskim rynku kosmetycznym. To efekt licznych nowości wprowadzanych przez marki i zwrócenia się konsumentów w stronę produktów specjalistycznych oraz profesjonalnych.

Od kilku lat obserwujemy na polskim rynku wyraźny rozwój kategorii produktów do pielęgnacji włosów. Jest to jeden z najbardziej dynamicznych rynków pod względem wprowadzania innowacji i nowości.

Zdecydowanie jest to kategoria, która przechodzi znaczną ewolucję. Konsumenci w ramach kosmetyków do pielęgnacji włosów szukają czegoś więcej niż podstawowej pielęgnacji – mówi dla wiadomoscikosmetyczne.pl Michał Rudecki, client director w NielsenIQ.

Według danych tej firmy badawczej, cała kategoria pielęgnacji włosów w ciągu ostatnich 12 miesięcy (liczonych do lipca 2024 r.) urosła wartościowo o 11,9 proc., wolumenowo zaś o 1,8 proc.

Największą część (39 proc.) rynku produktów do pielęgnacji włosów stanowią szampony, jest to też kategoria z TOP 5 największych wartościowo na całym kosmetycznym rynku w Polsce. Najdynamiczniej rozwija się jednak kategoria odżywek do włosów – rosnąc o 15,7 proc. wartościowo i 5 proc. wolumenowo rok do roku, a w niej wysokie dwucyfrowe wzrosty mają segmenty wcierek i peelingów.

–  Pokazuje to, że konsumenci w ramach tej kategorii coraz częściej sięgają po produkty już nie tylko kosmetyczne ale wręcz o charakterze leczniczym – komentuje Michał Rudecki.

Konsumenci coraz chętniej sięgają też po produkty profesjonalne, co spotyka się z reakcją retalierów. Sieci drogeryjne powiększają półkę z kosmetykami o jakości salonowej, a niektóre wręcz wprowadzają całe działy z produktami fryzjerskimi. Najdalej poszła sieć Super-Pharm w swoim nowym koncepcie sklepów Skin & Beauty.

– Kategoria produktów do włosów rosła po covidzie bardzo dynamicznie i w naszej ocenie będzie nadal rosła na poziomie dwucyfrowym. By móc wprowadzić do sprzedaży profesjonalne marki kosmetyczne otworzyliśmy w Skin & Beauty usługi fryzjerskie – mówiła prezes sieci Super-Pharm Poland Monika Kolaszyńska podczas otwarcia Skin & Beauty by Super-Pharm w Elektrowni Powiśle, wyjaśniając jak doszło do tego, że udało się zbudować w sklepie tak dużą ofertę salonowych profesjonalnych marek produktów do włosów.

Czytaj więcej: Super-Pharm otwiera kolejne sklepy w formacie Skin & Beauty

Według Weroniki Gwiazdy z działu marketingu sieci drogerii Hebe, na rozwój kategorii kosmetyków do pielęgnacji włosów ma wpływ coraz większa wiedza konsumentów o sposobach pielęgnacji włosów, o składnikach kosmetyków o stosowaniu produktów.

– Dużą rolę odgrywają influencerzy, którzy efektywnie działają w tym obszarze. Dzięki nim rośnie zainteresowanie pielęgnacją włosów, co z kolei przyczynia się do wzrostu sprzedaży. Na rynku pojawia się coraz więcej innowacyjnych produktów, których do tej pory nie było, aktywnie reklamowanych online i wspieranych przez influencerów – mówi dla wiadomościkosmetyczne.pl Weronika Gwiazda.

Zaznacza, że oferta drogerii jest coraz bardziej obszerna, obejmuje wiele różnych kategorii – od naturalnych do profesjonalnych:

– Asortyment powiększa się, a drogerie starają się znacząco zbliżyć do kategorii profesjonalnej. Widoczny jest również trend inspirowania się wykorzystywaniem składników aktywnych stosowanych do tej pory w pielęgnacji twarzy przy tworzeniu produktów do włosów.

Według Edyty Kresińskiej, doradcy zarządu ds. marketingu w sieci drogerii Jawa, z roku na rok liczba kosmetyków do włosów stosowanych przez polskich konsumentów rośnie. – Wynika to przede wszystkim z indywidualizowania oferty przez producentów. Kosmetyki odpowiadają różnym typom włosów. Dziś nie jest to tylko szampon i odżywka. Jeśli szampon to zgodny z porowatością włosa, jeśli odżywka, to taka, która oprócz odżywiania poprawi nam np. kolor czy wygładzi strukturę. Marki skutecznie wprowadzają na rynek nowe kategorie produktów: galaretki do laminacji, zabiegi olejowania, masełka na końcówki, sztyfty na niesforne kosmyki. Coraz więcej kobiet sięga po tonery, które do tej pory były zarezerwowane tylko dla zabiegów fryzjerskich – mówi Edyta Kresińska.

Jej zdaniem w zakupach tej kategorii wyraźne odbicie ma trend włosomaniaczek – czyli dziewczyn, dla których piękny wygląd włosów jest priorytetemi, i które o ich pielęgnacji wiedzą wszystko – podsycany przez media społecznościowe.  

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
21. listopad 2024 22:58