StoryEditor

Henkel i IGNIS podpisały umowę na wytwarzanie energii słonecznej

Henkel i IGNIS, zintegrowana grupa z Hiszpanii zajmująca się wytwarzaniem, zarządzaniem i dystrybucją energii odnawialnej, podpisały wirtualne umowy zakupu energii (VPPA) dla dwóch nowych elektrowni słonecznych na 10 lat. Udział koncernu Henkel w produkowanej energii elektrycznej odpowiada potrzebom ponad 40. zakładów produkcyjnych firmy znajdujących się na terenie Europy.

Dziesięcioletnie umowy zakupu energii zostały podpisane między niemieckim koncernem Henkel a IGNIS. Dzięki tym długoterminowym umowom VPPA Henkel przyczynia się do wytwarzania większej ilości energii odnawialnej. W wyniku tych ustaleń uzgodniona ilość energii elektrycznej zostanie wprowadzona do sieci publicznej. Nowe elektrownie słoneczne będą zlokalizowane w dwóch autonomicznych regionach Hiszpanii: Kastylii i León oraz Andaluzji. Ta inwestycja zmniejszyłaby emisję dwutlenku węgla (CO2) o 72 000 ton rocznie w porównaniu z wytwarzaniem równoważnej ilości energii elektrycznej przy użyciu paliw kopalnych. Parki fotowoltaiczne zostaną podłączony do sieci latem 2024 r., a przewidywana łączna moc wytwórcza wyniesie około 220 000 MWh rocznie. Umowa z firmą Henkel obejmuje około 90 proc. całkowitej mocy produkcyjnej projektu.

"Jesteśmy w podróży w kierunku transformacji środowiskowej naszego modelu biznesowego. Jako że do 2030 roku chcemy stać się firmą pozytywną klimatycznie, projekty takie jak ta VPPA przyczyniają się znacząco do zwiększania udziału zielonej energii dostępnej w sieci, a tym samym przyspieszają konwersję z energii kopalnej na odnawialną" – oświadczyła Ulrike Sapiro, Chief Sustainability Officer w firmie Henkel. "Ta VPPA to wieloletni kontrakt na energię odnawialną, który będzie miał największy wpływ na działalność Henkla w Europie. Doceniamy naszą współpracę z IGNIS i z niecierpliwością czekamy na rozpoczęcie prac nad tym fantastycznym projektem" – dodała Petra Spallek, Corporate Vice President Purchasing w koncernie Henkel.

Umowa VPPA z koncernem wzmacnia również wkład IGNIS w globalne odwęglowienie przemysłu. Hiszpańska firma z sektora energetyki jest mocno skoncentrowana na umowach zakupu energii i ma poważne doświadczenie w realizacji projektów związanych z energią odnawialną na całym globie.

Czytaj także: Henkel Polska wsparł 603 projekty wolontaryjne swoich pracowników

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
25.11.2024 15:00
Interaktywne zakupy w 3D owocem współpracy Benefit Cosmetics z Obsess
Benemart - wirtualny sklep Benefit stworzony w klimacie gierfot. benefitcosmetics.com

Benefit Cosmetics nawiązało współpracę z firmą Obsess, aby stworzyć swoją pierwszą wirtualną platformę zakupową w 3D – Benemart. To interaktywna przestrzeń cyfrowa, wykorzystująca wirtualną rzeczywistość, skierowana do młodszego pokolenia, w szczególności do generacji Z.

Wirtualna platforma zakupowa Benemart, stworzona przez Benefit Cosmetics i Obsess, umożliwia testowanie produktów za pomocą technologii wirtualnego makijażu, korzystanie z opcji zakupów grupowych w czasie rozmów w czasie rzeczywistym z przyjaciółkami, personalizowanie swoich avataryów dzięki makijażowi i strojom inspirowanym produktami Benefit, a także korzystanie z gier pozwalających na wygranie zniżek. Dostępne są też quizy rekomendujące idealne produkty oraz loterie z nagrodami. Wszystko to sprawia, że zakupy stają się bardziej interaktywne i przypominają doświadczenie znane z gier wideo.

– Wiemy, że większość młodych klientów i klientek postrzega gry jako nową formę społeczności. Dlatego tak ważne jest, aby marki, takie jak Benefit, inwestowały w inicjatywy handlowe, które zmieniają tradycyjną stronę internetową w pełnoprawną grę wideo – powiedziała Neha Singh, dyrektorka generalna firmy Obsess.

Czytaj też: Urban Decay organizuje wirtualną premierę makijaży w Roblox

Benemart działa na terenie Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Niemiec i Francji. Wirtualny sklep oferuje m.in. wyjątkową kolekcję świątecznych zestawów upominkowych, w tym produkty inspirowane codziennymi artykułami spożywczymi takimi jak czekolady, przekąski czy konserwy. W asortymencie znalazły się również bestsellerowe produkty marki, takie jak kosmetyki do brwi, tusze do rzęs czy bazy pod makijaż.

–  Zabawa i dobra atmosfera są wpisane w nasze DNA, dlatego wprowadzenie elementów rozrywkowych, aby ożywić naszą kolekcję świąteczną, było naturalnym wyborem – stwierdził Toto Haba, starszy wiceprezes ds. globalnego marketingu wielokanałowego w Benefit Cosmetics.

Wystrój Benemartu oddaje ducha marki Benefit – jest pełen humoru i wyobraźni, zaprojektowany tak, by dać użytkownikom radość z zakupów w domowym zaciszu. Marka postanowiła jednak wyjść też naprzeciw osobom, które preferują tradycyjne zakupy – w Wielkiej Brytanii Benefit otworzył fizyczne pop-upy.

Czytaj też: L’Oréal Professionnel oferuje trzecią kolekcję wirtualnych fryzur

Benefit to marka założona w 1976 r., znana z tworzenia innowacyjnych produktów kosmetycznych, które mają nie tylko ułatwić życie, ale też poprawiać humor. Działa w ponad 60 krajach, zatrudnia ponad 5 tysięcy ekspertów kosmetycznych i prowadzi 2,5 tys. punktów usługowych. Sprzedaje nowy produkt średnio co 1,8 sekundy.

Obsess to platforma tworząca wirtualne doświadczenia zakupowe w 3D, współpracująca z markami takimi jak Ralph Lauren, L’Oréal czy NBCUniversal. Firma specjalizuje się w tworzeniu immersyjnych przestrzeni, które łączą zakupy z grami i narracją.

Anna Tess Gołębiowska

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Comarch: Polskie przedsiębiorstwa nadal mają problemy z cyfryzacją
Cyfryzacja to nieuchronna przyszłość biznesu — ale także ewidentnie problem dla przedsiębiorców.Kaboompics

Cyfryzacja w polskich firmach stoi przed wieloma wyzwaniami, choć przedsiębiorcy coraz lepiej rozumieją jej znaczenie i chcą inwestować w nowe technologie, w tym sztuczną inteligencję. Najnowszy raport PMR Market Experts i Comarch ujawnia szczegóły dotyczące stopnia zaawansowania cyfryzacji w Polsce.

Raport „Made in Poland. Jak przebiega cyfrowa transformacja w średnich i dużych polskich przedsiębiorstwach” przygotowany przez PMR Market Experts na zlecenie Comarch przedstawia szczegółową analizę stanu cyfryzacji w polskich firmach. Wyniki badania pokazują, że aż 38 proc. przedsiębiorstw wciąż korzysta z papierowych dokumentów, a 58 proc. ręcznie wprowadza dane produkcyjne. Wyzwania te hamują rozwój technologiczny i utrudniają efektywne zarządzanie procesami w firmach.

Jednym z kluczowych aspektów raportu jest wskazanie zainteresowania inwestycjami w sztuczną inteligencję – 75 proc. firm odczuwa presję jej wdrażania, jednak tylko 49 proc. wie, jak efektywnie wykorzystać AI w swoich procesach. W dodatku 44 proc. badanych przedsiębiorstw przyznaje, że nie podjęło jeszcze konkretnych kroków związanych z dostosowaniem się do wymogów Krajowego Systemu e-Faktur, co stanowi duże wyzwanie na przyszłość.

Mimo trudności, polskie firmy doceniają lokalnych dostawców technologii – 73 proc. organizacji uważa, że krajowi producenci IT posiadają lepszą wiedzę o lokalnym prawie i potrafią tworzyć oprogramowanie zgodne z przepisami. Badanie uwidacznia także rosnącą świadomość korzyści płynących z digitalizacji: 68 proc. respondentów wskazuje na konieczność cyfryzacji obiegu dokumentów, a 67 proc. na automatyzację procesów, co może przyczynić się do poprawy wydajności o 55 proc..

Czytaj także: Dlaczego Comarch nie poradził sobie z wszystko.pl? Czy z Allegro nie da się konkurować? [ANALIZA]

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. listopad 2024 18:08