Hebe oficjalnie uruchomiło swoją platformą sprzedażową w Czechach. Czescy konsumenci mogą kupować na hebe.com.
Rozpoczęcie sprzedaży online w Czechach i na Słowacji zostało zapisane w celach firmy na 2022 r. „Ważnym kamieniem milowym dla Hebe w 2022 roku ma być rozpoczęcie ekspansji na rynki zagraniczne, czyli uruchomienie sprzedaży online w Czechach i na Słowacji – podała Grupa Jeronimo Martins, właściciel Hebe w sprawozdaniu finansowym.
Pedro Soares Dos Santos prezes zarządu i CEO Grupy Jeronimo Martins zapowiadał wejście Hebe do Czech i Słowacji już na początku 2020 r. Jak mówił, wejście Hebe do Czech i Słowacji jest naturalnym krokiem ze względu na sąsiedztwo z Polską. Dodał, że w kontekście rozwoju e-sklepu Hebe, który prowadzi działalność transgraniczną uruchomienie sklepów fizycznych w tych krajach będzie generowało synergie między tymi projektami.
Rozwojowi sklepów stacjonarnych prawdopodobnie przeszkodziła pandemia. Natomiast prace nad platformą hebe.com trwały i była ona testowana od początku br.
Sprzedaż online Hebe w 2021 r. osiągnęła 13 proc. udział w całości sprzedaży i wartość 165 mln zł. W porównaniu do 2020 roku wzrost sprzedaży online wyniósł 87,3 mln zł. „Tak dobre wyniki zostały osiągnięte dzięki sukcesywnemu wzbogacaniu oferty online o nowe produkty, a także dzięki skalowaniu działań marketingowych, które docierały do szerszego grona odbiorców, co przełożyło się na większą liczbę odwiedzin naszego sklepu online. (…). Patrząc w przyszłość, naszą ambicją jest stać się referencyjnym graczem na rynku kosmetycznym z pozycją lidera w e-commerce” – podała spółka w sprawozdaniu finansowym.
Czytaj więcej: Hebe rośnie dwucyfrowo w kanale stacjonarnym i w e-commerce