StoryEditor
Drogerie
27.10.2022 00:00

Hebe rośnie dwucyfrowo w kanale stacjonarnym i w e-commerce

Hebe zwiększyła sprzedaż o 29,9 proc. rok do roku i osiągnęła wynik 252 mln euro – to dane za 9 miesięcy 2022 r. opublikowane przez Grupę Jeronimo Martins w raporcie finansowym.

Hebe cały czas poprawia wyniki i cieszy się ze wzrostów sprzedaży. W najnowszym raporcie finansowym obejmującym 9 miesięcy 2022 r. Grupa Jeronimo Martins – właściciel Hebe – pokazuje, w jakiej kondycji jest ta drogeryjna sieć.

Hebe w ciągu 9 miesięcy 2022 r. zwiększyła sprzedaż o 33,6 proc., a LFL o 26,4 proc. Sprzedaż w euro osiągnęła 252 mln, to więcej o 29,9 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego.

W trzecim kwartale br. sprzedaż wzrosła o 31,6 proc. (+26,7 proc. w euro) przy LFL na poziomie 25,7 proc.

Sieć Hebe w ciągu 9 miesięcy br. otworzyła 13 drogerii i wyraźnie przyspiesza w końcówce roku z finalizowaniem inwestycji. Dziś została otwarta drogeria we Wrocławiu (13 Hebe w tym mieście) oraz pierwsza drogeria w Kołobrzegu. Hebe prowadzi w Polsce już ponad 300 drogerii.

Hebe bardzo intensywnie rozwija swój kanał e-commerce. Jak podawaliśmy niedawno, sieć w 2021 r. podwoiła swoją sprzedaż online, która stanowiła wówczas już 13 proc. i w całości sprzedaży retailera wynosiła 165 mln zł.

Czytaj więcej: Hebe podwoiło sprzedaż online i chce być liderem e-commerce na rynku kosmetycznym

Hebe jest jedną z największych sieci drogeryjnych działających na polskim rynku. Pierwsza drogeria Hebe powstała w 2011 r. w Warszawie przy al. Jerozolimskich. 16 września br., w Centrum Handlowym M1 przy al. Pokoju 67, została otwarta 300 drogeria stacjonarna Hebe.

Czytaj więcej: Sieć Hebe od 11 lat na rynku 

Hebe jest częścią Grupy Jeronimo Martins, do której należy także sieć dyskontowa Biedronka. Hebe jest zarządzane przez spółkę Jeronimo Martins Drogerie i Farmacja.

Czytaj o wynikach Biedronki: Biedronka z bardzo mocnym wzrostem sprzedaży. Pedro Soares Dos Santos, CEO Jeronimo Martins: Ograniczyliśmy wzrost cen w sklepach, akceptując niższe marże.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Ciało
27.03.2025 10:00
Marka handy lab. z wyjątkową akcją specjalną w Drogeriach Rossmann
Firma obchodziła niedawno swoje 3. urodzinyhandy lab.

W drogeriach Rossmann od 22 marca do 4 kwietnia w ramach kampanii „In Out” dostępne będą cztery nowe produkty do pielęgnacji dłoni z linii Paczuli Mood oraz White Tea marki handy lab.

Szczególną uwagę przyciągają maski w rękawicach, których opakowania zostały zaprojektowane przez studentów Uniwersytetu SWPS – to efekt kreatywnej współpracy, łączącej świat kosmetyki z młodą sztuką i designem. 

To nie tylko kolejny krok w rozwoju marki handy lab., ale również realne wsparcie dla młodych talentów i promocja świeżego spojrzenia na produkt.

Ofertę produktów pielęgnacyjnych handy lab., dostępnych w ramach promocji w drogeriach Rossmann, można zobaczyć tutaj

 

 

 

 

 

 

 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
27.03.2025 09:40
Hebe podsumowuje 2024 rok z imponującymi wynikami i planami ekspansji
Hebe

W 2025 roku Hebe planuje utrzymać tempo rozwoju, zapowiadając otwarcie około 30 nowych sklepów w Polsce. Firma podkreśla, że kanał online nadal będzie jednym z głównych filarów wzrostu, zarówno na rynku krajowym, jak i międzynarodowym. Połączenie inwestycji w e-commerce oraz rozwój sieci fizycznej ma pozwolić Hebe na dalsze umacnianie pozycji w segmencie kosmetyczno-drogeryjnym.

Sieć drogerii Hebe zakończyła 2024 rok z wyraźnym wzrostem sprzedaży i ambitnymi planami na przyszłość. Firma odnotowała wzrost sprzedaży o 18,1 proc. w walucie lokalnej, a sprzedaż porównywalna (LFL) zwiększyła się o 8,5 proc. W przeliczeniu na euro obroty osiągnęły 583 mln euro, co oznacza wzrost o 24,3 proc. względem 2023 roku. Istotnym elementem strategii firmy pozostaje e-commerce — sprzedaż online stanowiła około 20 proc. całkowitych przychodów w 2024 roku.

Dobre wyniki sprzedażowe przełożyły się również na wzrost rentowności operacyjnej. EBITDA Hebe zwiększyła się o 39,4 proc. w ujęciu eurowym, a w walucie lokalnej wzrost wyniósł 32,4 proc. Marża EBITDA wzrosła do poziomu 10,2 proc., w porównaniu do 9,1 proc. w 2023 roku, co wskazuje na skuteczne zarządzanie marżami i kosztami operacyjnymi.

Rok 2024 był także okresem dynamicznego rozwoju sieci stacjonarnej Hebe. W Polsce otwarto 36 nowych sklepów, z czego 33 to wzrost netto po uwzględnieniu zamknięć. Ekspansja objęła także rynki zagraniczne — uruchomiono 2 nowe placówki na Słowacji oraz 1 w Czechach, co potwierdza umiędzynarodowienie strategii marki.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. kwiecień 2025 01:24