StoryEditor
Drogerie
30.10.2020 00:00

Hebe po głębokiej restrukturyzacji wraca na ścieżkę rozwoju

Po spowodowanym pandemią i lockdownem, a także restrukturyzacją biznesu aptecznego sieć drogerii Hebe wraca do dynamicznego rozwoju. W ciągu dwóch ostatnich dni (29 i 30 października) sieć uruchomiała w sumie pięć nowych sklepów.

W ciągu ostatnich kilku miesięcy Jeronimo Martins Drogerie i Farmacja przeprowadziła głęboką restrukturyzację sieci drogerii Hebe oraz sieci aptek. Firma zamknęła 29 sklepów, a otworzyła jedynie 12 placówek. Liczba sklepów spadła z 273 na koniec 2019 r. do 256 na koniec III kw. br. To oznacza, że liczba placówek niemal wróciła do stanu sprzed roku, gdy na koniec III kw. 2019 r. Hebe miało 255 drogerii. Dzięki nowym otwarciom liczba sklepów przekroczyła obecnie 260.

30 października br., zostały otwarte dwa najnowsze sklepy Hebe – w Poznaniu przy ul. Władysława Sikorskiego 42 i Starogardzie Gdańskim w Galerii Handlowej przy Al. Niepodległości 2a. Są to siódma drogeria sieci Hebe w Poznaniu i pierwsza w Starogardzie Gdańskim.

Dzień wcześniej, 29 października br., zostały otwarte trzy sklepy Hebe – w Augustowie w Parku Handlowym przy ul. Ziemiańskiej 1C, Solcu Kujawskim w Centrum Handlowym Vendo Park przy ul. Ugory 1 i Bartoszycach w Centrum Handlowym INBAG przy ul. Elizy Orzeszkowej 2. Były to pierwsze drogerie sieci Hebe w każdym z wymienionych miast.

Jednocześnie w III kw. 2020 r. spółka zamknęła 48 aptek, z których 20 działało wewnątrz drogerii Hebe. Plan likwidacji biznesu farmaceutycznego firma zapowiedziała latem br. Czytaj: Hebe rezygnuje z aptek i skupi się na drogeriach

Mimo lockdownu, spadku wizyt w centrach handlowych, gdzie sieć posiada swoje sklepy i spadku zainteresowania zakupami z kategorii beauty w czasie pandemii, Hebe udało się w III kw. zwiększyć sprzedaż o 6,4 proc., przy 1,7 proc. wzroście sprzedaży LFL. Sprzedaż w walucie lokalnej wzrosła o 3,0 proc. rdr (+ 6,4 proc. w III kwartale).

To trudne zadanie, bo sklepy Hebe powstają głównie w centrach handlowych. Według danych PRCH Turnover Index, poziom sprzedaży w sierpniu 2020 roku był niższy o 10,3 proc. rdr w przypadku obiektów dużych (powyżej 40 000 m kw.) i o 7,3 proc. w przypadku obiektów mniejszych (do 40 000 m kw.). W sierpniu najemcy z kategorii „zdrowie i uroda” zanotowali spadek odwiedzin o 7,8 proc. Biorąc to pod uwagę, wyniki sieci Hebe powinny być dla Jeronimo Martins bardziej niż zadowalające.

Sieć Hebe jest rozwijana przez spółkę Jeronimo Martins Drogerie i Farmacja w ramach projektu biznesowego Grupy Jeronimo Martins w Polsce. Obecnie sieć liczy ok. 260 drogerii. W kolejnych latach JMDiF planuje dalszy rozwój w oparciu o dotychczasowe doświadczenia z rynku drogeryjnego i farmaceutycznego.

Łukasz Stępniak
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
12.11.2024 08:30
Drogerie stacjonarne ciągle generują największą sprzedaż kosmetyków
Otwarcie drogerii DM w CH Łopuszańska 22 w Warszawiefot. wiadomoscikosmetyczne.pl/K.Bochner

Pomimo rosnącego udziału e-commerce i dyskontów to drogerie stacjonarne generują ciągle największą sprzedaż kosmetyków. W kolejnych latach będą się umacniały silne sieci drogeryjne i perfumeryjne kosztem placówek działających samodzielnie – pokazują dane PMR.

Według raportu PMR Market Experts „Handel detaliczny artykułami kosmetycznymi w Polsce 2024. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2024-2029”, drogerie stacjonarne z blisko 37 proc. wartościowym udziałem w rynku są nadal największym kanałem sprzedaży kosmetyków, mimo że znaczenie dyskontów i internetu rośnie.

Wartość sprzedaży kosmetyków przez drogerie stacjonarne w 2024 roku wyniosła ponad 12,4 mld zł i w latach 2024-2029 ma wzrosnąć do blisko 17 mld zł.

– Mimo, że w ostatnich latach znaczenie drogerii stacjonarnych spada na rzecz sprzedaży kosmetyków w dyskontach i za pośrednictwem internetu, ich dominująca pozycja pozostanie w najbliższych latach niezagrożona – mówi Karolina Szałas, Senior Analyst w PMR Market Experts.

Udział kanału online w sprzedaży kosmetyków, według PMR, wynosi obecnie ponad 17 proc.

Większość sprzedaży w segmencie sklepów drogeryjno-kosmetycznych generują sklepy sieciowe. Główną siłą napędową tego kanału są duże sklepy kosmetyczne, które odpowiadają za około 75 proc. ogólnej sprzedaży (ponad 9 miliardów złotych w 2024 roku). Drugim pod względem wartości sprzedaży formatem w tym kanale są sklepy perfumeryjne, których wartość w 2024 roku wyniosła ponad 1 miliard złotych (11 proc. udziału w rynku). Według PMR, realizujące strategię omnichannel, wprowadzające produktową ofertę premium oraz innowacyjne technologie, drogerie sieciowe będą się nadal umacniać na rynku kosztem mniejszych podmiotów działających niezależnie.

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
08.11.2024 17:24
Hebe najlepszą siecią drogeryjną według konsumentów w rankingu Drogeria Roku 2024
Piotr Piech, dyrektor handlowy i Wojciech Dyja, dyrektor operacyjny Hebe ze statuetką Best of The Best w rankingu Drogeria Roku 2024fot. Shootit

Sieć Hebe zwyciężyła w rankingu Drogeria Roku 2024 zyskując najlepszy wynik w kategorii Sieci Drogeryjne i Perfumeryjne, jak i w całym badaniu.

Sieć Hebe zwyciężyła w tegorocznym rankingu Drogeria Roku zajmując pierwsze miejsce w kategorii Sieci Drogeryjne i Perfumeryjne oraz zdobywając statuetkę Best of The Best.

O takim wyniku zadecydowali konsumenci w badaniu przeprowadzonym na panelu 1600 internautów kupujących produkty kosmetyczne przez firmę Mobile Institute na zlecenie Wiadomości Kosmetycznych. Badanie zostało przeprowadzone w sierpniu br. a statuetki rozdaliśmy 24 października br. podczas Forum Branży Kosmetycznej 2024.

Respondenci biorący udział w badaniu zostali poproszeni o wskazanie miejsc, gdzie najczęściej kupują kosmetyki oraz o ocenę znanych im sieci drogerii i perfumerii stacjonarnych oraz e-drogerii i e-perfumerii. Konsumenci przyznawali oceny oceniając firmy handlowe w kilkunastu kategoriach takich jak m.in.: najszerszy i najciekawszy asortyment, śledzenie trendów i wprowadzanie nowości, najbardziej atrakcyjne ceny i promocje, przyjazna i profesjonalna obsługa, komunikacja z konsumentami, wygoda i estetyka kupowania, programy lojalnościowe i oferta dla stałych klientów.

O wygranej decydowała najwyższa średnia ocena uzyskana we wszystkich kategoriach.

Hebe uzyskało największą średnią wśród sieci drogeryjnych i perfumeryjnych oraz w całym rankingu.

image
Piotr Piech, dyrektor handlowy i Wojciech Dyja, dyrektor operacyjny Hebe; Katarzyna Bochner, Wiadomości Kosmetyczne
fot. Shootit

Na drugim miejscu w kategorii sieci drogeryjne i perfumeryjne znalazła się Sephora, na trzecim Douglas.

Natomiast pierwsze miejsce w kategorii E-drogerie zajęła Cocolita.pl. Miejsce drugie Douglas.pl, trzecie – Wizaz24.pl.

Respondenci wskazali także spontanicznie miejsce, gdzie zwykle kupują kosmetyki. Mieli za zadanie podać pierwszą nazwę, która nasuwa im się na myśl. Najsilniejszą markę okazała się mieć sieć Rossmann. Na drugim miejscu znalazło się Hebe, na trzecim Super-Pharm.

Po raz pierwszy Wiadomości Kosmetyczne zdecydowały się przyznać także nagrodę redakcyjną. W uznaniu odwagi biznesowej, trafiła ona do firmy Super-Pharm Poland, za wprowadzenie na polski rynek nowego formatu sklepów Skin & Beauty by Super-Pharm.  

Czytaj także i zobacz galerię zdjęć: Hebe, Cocolita, Rossmann na podium w rankingu Drogeria Roku 2024

image
Drogeria Roku 2024: Tomasz Tomczyk, współwłaściciel Wizaz24.pl; Piotr Piech, dyrektor handlowy i Wojciech Dyja, dyrektor operacyjny Hebe, Jeronimo Martins Drogerie i Farmacja; Monika Kolaszyńska, prezes zarządu i Martyna Bobowik, członek zarządu Super-Pharm Poland; Katarzyna Czuchaj-Łagód, dyrektor zarządzająca Mobile Institute; Beata Madeja, marketing manager Douglas Polska; Paweł Zaorski, head of e-commerce Cocolita.pl
Shootit

Drogeria Roku to ranking organizowany od kilkunastu lat przez redakcję Wiadomości Kosmetycznych, w którym wyłaniane są najlepsze miejsca sprzedaży kosmetyków. Od edycji 2023 laureatów rankingu wskazują konsumenci. We wcześniejszych edycjach laureatów wskazywało jury złożone z menedżerów z czołowych firm kosmetycznych oraz firm badawczych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
13. listopad 2024 01:41