H&M Beauty, dywizja kosmetyczna modowego koncernu, poinformowała, że otwiera stacjonarne drogerie. Do tej pory kosmetyczne działy znajdowały się w odzieżowych sklepach H&M. Teraz będą działały jako wyodrębnione placówki. Drogerie będą oferowały szeroki wybór produktów kosmetycznych H&M, wiodących skandynawskich i światowych marek kosmetycznych, a także ekskluzywne kolekcje, w tym znaną na całym świecie markę makijażu Huda Beauty.
Jak podaje H&M, przez ostatnich kilka lat firma pracowała nad zbudowaniem własnej organizacji kosmetycznej. Stacjonarne sklepy są zwieńczeniem wizji najmodniejszego miejsca beauty zapewniającego nowe i ulepszone doświadczenia zakupowe.
Pierwsze dwa flagowe sklepy kosmetyczne H&M zostaną otwarte 4 i 25 maja 2023 r. w Oslo, w stolicy Norwegii.
Każdy ma około 300 mkw. Będą połączone z odzieżowymi placówkami H&M, ale będą miały osobne wejścia. Klienci znajdą w nich ponad 80 marek kosmetycznych, do pielęgnacji ciała, z kategorii wellness i spa, oraz do makijażu, w tym takie marki, jak Huda Beauty, WISHFUL, KAYALI, Smashbox, Anastasia Beverly Hills, KVD, Origins i Emma S., a także własną markę H&M Beauty. Klienci będą mogli testować produkty, a w zakupach wesprą ich doradcy kosmetyczni.
To początek podróży H&M Beauty, której celem jest stworzenie zarówno fizycznego, jak i cyfrowego świata piękna – stwierdziła Cathrine Wigzell, dyrektor generalna H&M Beauty. – Bardzo się cieszymy, że możemy teraz zaoferować naszym klientom dobrze wyselekcjonowany asortyment kosmetyczny, który idzie w parze z modą, którą oferujemy. Naszym celem jest zainspirowanie każdego klienta, który wchodzi do sklepu H&M lub robi zakupy online na hm.com, aby wychodził z kompletną stylizacją obejmującą modę i urodę – dodała.