StoryEditor
Producenci
27.01.2022 00:00

Glossier zwolniła jedną trzecią swoich pracowników

Glossier, popularna marka kosmetyczna stworzona przez blogerkę Emily Weiss, zwolniła 80 pracowników – podał portal techcrunch.com, powołując się na wewnętrzną korespondencję firmy. Cięcia, które obejmą około jednej trzeciej zatrudnionych w Glossier osób, dotyczą przede wszystkim zespołu IT odpowiedzianego za analizy danych.

Glossier to firma kosmetyczna, która powstała w 2014 roku. Od początku szczyciła się swoim zaawansowaniem technologicznym. Jej właścicielka, była blogerka Emily Weiss i inni członkowie zarządu często podkreślali, że firma koncentrują się na modelu online i ma obsesję na punkcie udoskonalania doświadczeń klienta w oparciu o informacje zwrotne. Zatrudniała wielu specjalistów zajmujących się tworzeniem i obsługą narzędzi analitycznych.  

 – Zmieniamy naszą strategię. Będziemy korzystać z zewnętrznych partnerów, którzy zastąpią pracowników naszej platformy analitycznej – napisał Weiss w mailu zapowiadającym zwolnienia.

W mailu przyznała też, że błędem było nadanie priorytetu projektom strategicznym, które odciągnęły firmę od jej podstawowej działalności kosmetycznej.

Jeszcze do niedawna marka Glossier prowadziła sprzedaż poprzez własne sklepy, stronę w internecie oraz aplikację, która została uznana za jeden z większych sukcesów e-commerce, dzięki swojej charakterystycznej, różowej estetyce i sprytnemu wykorzystaniu marketingu w mediach społecznościowych. Sprzedaż online stanowiła 80 proc. przychodów firmy.

Jednak w 2020 roku marka zwolniła cały personel działu sprzedaży detalicznej i zamknęła wszystkie swoje fizyczne lokalizacje, w tym swój flagowy sklep w Nowym Jorku. Firma zmagała się również z konsekwencjami listu otwartego napisanego przez pracowników, którzy skarżyli się na rasistowskie zachowania menedżerów sklepów. Weiss publicznie przepraszała za tę sytuację.

W ubiegłym roku wydawało się, że firma wraca na dawne tory. Podwoiła sprzedaż w e-commerce i zapowiedziała otwarcia trzech nowych sklepów w Seattle, Los Angeles i Londynie, jak również ponowne otwarcie salonu w Nowym Jorku. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.02.2025 14:27
Natura & Co rozważa sprzedaż międzynarodowych operacji Avonu
Natura & Co

Brazylijski gigant kosmetyczny Natura & Co ogłosił, że prowadzi wyłączne rozmowy z funduszem zarządzającym aktywami IG4 na temat potencjalnej sprzedaży operacji Avonu poza Ameryką Łacińską. Informacja ta, podana w czwartek, wywołała pozytywną reakcję rynku – akcje spółki wzrosły o około 3,5 proc., co uczyniło Naturę jednym z liderów wzrostu na indeksie Bovespa, który pozostawał w tym czasie na stabilnym poziomie.

Plany dotyczące restrukturyzacji Avonu firma ogłosiła na początku 2024 roku, rozważając różne opcje, w tym sprzedaż, nawiązanie partnerstwa lub wydzielenie działalności w osobną spółkę. Proces ten został jednak tymczasowo wstrzymany po tym, jak amerykańska jednostka Avonu, Avon Products (API), złożyła wniosek o ochronę przed upadłością na podstawie rozdziału 11 amerykańskiego kodeksu upadłościowego. W grudniu 2024 roku Natura ponownie podjęła analizę strategicznych opcji dla swojego biznesu poza Ameryką Łacińską.

Obecne negocjacje z IG4 znajdują się na wczesnym etapie, a Natura & Co podkreśla, że wciąż rozważa inne alternatywy strategiczne. Analitycy JPMorgan uznali tę decyzję za istotny krok w kierunku uproszczenia struktury biznesowej spółki, co wpisuje się w jej strategię inwestycyjną. Według nich Natura powinna dążyć do sprzedaży międzynarodowego segmentu Avonu w krótkim terminie, zwłaszcza po zakończeniu procesu restrukturyzacyjnego API.

Potencjalna sprzedaż Avonu poza Ameryką Łacińską może mieć istotne konsekwencje finansowe dla Natura & Co. Z jednej strony firma mogłaby skoncentrować się na bardziej dochodowym rynku latynoamerykańskim, generując stabilny przepływ gotówki i zwiększając potencjał wypłaty dywidend. Z drugiej strony, decyzja o sprzedaży lub innym rodzaju restrukturyzacji może wpłynąć na globalną pozycję marki Avon, która od lat zmaga się z wyzwaniami w konkurencyjnym sektorze kosmetycznym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.02.2025 12:41
Hermès odnotowuje silny wzrost pomimo niepewności gospodarczej
Hermès

14 stycznia 2025 roku Axel Dumas, dyrektor zarządzający Hermès, podsumował wyniki finansowe za 2024 rok, podkreślając odporność modelu biznesowego marki. W obliczu niepewnej sytuacji gospodarczej i geopolitycznej firma utrzymała stabilny wzrost, co świadczy o sile jej strategii oraz elastyczności zespołów.

Silne wyniki odnotowano na wszystkich rynkach, w tym w Azji, gdzie zrealizowano szereg modernizacji i rozbudowy sklepów. W Chinach ponowne otwarcie sklepu w centrum handlowym MixC w Shenyang w grudniu oraz wcześniejsze modernizacje w Shenzhen i Pekinie przełożyły się na wzrost sprzedaży o 8,9 proc. w czwartym kwartale. Największy wzrost w skali roku zanotowano w Japonii (+22,5 proc.), a kolejne miejsca zajęły Stany Zjednoczone (+15 proc.) oraz Europa (+19 proc. bez Francji). Sama Francja, tradycyjnie istotny rynek dla Hermès, odnotowała wzrost o 13 proc.

Pod koniec 2024 roku wszystkie działy firmy, z wyjątkiem zegarmistrzostwa, zanotowały solidny wzrost. Sukces ten był wynikiem strategii opierającej się na wartościach marki oraz zwiększeniu mocy produkcyjnych. Hermès kontynuował także politykę zatrudnienia, przyjmując do pracy 2 300 nowych pracowników, co sprawiło, że globalna liczba zatrudnionych przekroczyła 25 000 osób.

Mimo globalnych wyzwań firma pozostaje optymistyczna i potwierdza ambitne cele dotyczące dalszego wzrostu przychodów. Na tle konkurencji Hermès wyróżnia się solidnymi wynikami – dla porównania LVMH zanotował wzrost przychodów o zaledwie 1 proc. (84,7 miliarda euro), a Kering odnotował spadek o 12 proc., do poziomu 17,1 miliarda euro. Takie wyniki potwierdzają dominującą pozycję Hermès na rynku luksusowym i skuteczność jego strategii.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. luty 2025 20:05