Sofin to pierwszy płyn do płukania na rynku dostępny dla osób z niepełnosprawnością wzroku – chwali się firma Global Cosmed, właściciel marki.
W filmie informującym o innowacji producent zwraca uwagę, że osoby z niepełnosprawnością wzroku często mają problem z zakupami. Trudno im znaleźć na półce to czego potrzebują.
– Co prawda sklepy internetowe mogą tu wiele ułatwić, jednak wciąż pozostaje problem właściwego użytkowania produktu w domu – zauważa producent.
Rozwiązaniem są produkty z cyfrową etykietą.
– Przyjrzeliśmy się problemowi z czytelnością treści na opakowaniach produktów i zapytaliśmy osoby z niepełnosprawnością wzroku z jakich narzędzi korzystają i jak ułatwić im codzienne funkcjonowanie – informuje Global Cosmed.
W efekcie pod marką Sofin producent wprowadził usprawnienie ważne dla milionów osób z problemami ze wzrokiem. Wystarczy znaleźć wypukłość na butelce i zeskanować znajdujący się tam kod QR. Przenosi on na stronę internetową przygotowana zgodnie z wytycznymi dla stron dostępnych. Znajdują się na niej nie tylko informacje i składzie czy producencie, ale też o sposobie użytkowania, bezpiecznym przechowywaniu czy o późniejszej segregacji odpadów opakowaniowych.
Każda wersja zapachowa płynu Sofin ma własny kod QR i własną stronę internetową. Produkty dostępne są w sprzedaży w sklepach stacjonarnych i internetowych.