StoryEditor
Zapachy
05.12.2022 00:00

Fragrantica rozpoczyna głosowanie w ramach Reader‘s Choice Awards 2022

Największy portal perfumeryjny na świecie, Fragrantica, rozpoczyna swoje coroczne głosowanie w ramach Reader‘s Choice Awards; w tym roku w kategoriach znalazły się między innymi najlepsze perfumy damskie, najlepsze perfumy męskie, najlepsze perfumy unisex, najlepsza i najgorsza kampania marketingowa i wiele więcej.

Można już zagłosować w corocznych wyborach Reader‘s Choice Awards w serwisie Fragrantica. Głosy oddawać można do 29. grudnia 2022 r. po zalogowaniu się w serwisie.

Tegoroczne kategorie, w których można wybierać swoich ulubieńców, to:

  1. Najlepszy zapach dla kobiet
  2. Najlepszy zapach dla mężczyzn
  3. Najlepszy zapach unisex
  4. Najlepszy zapach niszowy
  5. Najlepszy brytyjski zapach niszowy
  6. Najlepszy amerykański zapach niszowy
  7. Najlepszy włoski zapach niszowy
  8. Najlepszy francuski zapach niszowy
  9. Najlepszy zapach bliskowschodni
  10. Najlepszy zapach afrykański
  11. Zapach z najlepszymi zdjęciami na Instagramie
  12. Najlepszy zapach damski wszechczasów
  13. Najlepszy zapach męski wszechczasów
  14. Najlepszy zapach niszowy wszechczasów
  15. Najlepsza kampania marketingowa
  16. Najgorsza kampania marketingowa
  17. Najbardziej świeży zapach dla mężczyzn
  18. Najlepszy zapach miodowy
  19. Najlepszy zapach wiśniowy
  20. Najlepszy zapach szyprowy ostatniej dekady
  21. Najbardziej znienawidzony zapach

Przypomnijmy, że w zeszłym roku laury zdobyły takie hity, jak Libre Intense Yves Saint Laurent (najlepszy zapach damski),Sauvage Elixir Dior (najlepszy zapach męski), Angels‘ Share By Kilian (najlepszy zapach unisex i najładniejszy flakon), a także 1 Million Parfum Paco Rabanne (najbardziej znienawidzony zapach).

Czytaj także: Niestandardowe nuty zapachowe – coraz silniejszy trend perfumeryjny

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
25.02.2025 10:14
L’Oréal zainwestował w Borntostandout – koreańską markę niszowych perfum
Marka ma na swoim koncie 36 kompozycji zapachowych z kategorii unisex, charakteryzujących się oryginalnymi składamiBorntostandout

L’Oréal zadecydował o zainwestowaniu za pośrednictwem swojego funduszu venture capital w młodą, istniejącą od 2022 roku, luksusową koreańską markę perfumeryjną Borntostandout.

Inwestycja, przeprowadzona za pośrednictwem funduszu venture capital BOLD, należącego do francuskiego koncernu, była częścią rundy finansowania prowadzonej przez amerykański fundusz venture capital Touch Capital.

Nazwa BOLD jest skrótem od „Business Opportunities for L‘Oréal Development”.

Czytaj też: L‘Oréal poszerza portfolio o koreańską markę Dr.G

Marka Borntostandout została założona zaledwie w 2022 roku przez Jun Lim, byłego bankiera inwestycyjnego, działającego w sektorze kosmetycznym i detalicznym.

Marka ma na swoim koncie 36 kompozycji zapachowych z kategorii unisex, charakteryzujących się oryginalnymi składami (np. perfumy Angel‘s Powder, łączące nuty waty cukrowej i... lakieru do paznokci) oraz nazwami, przyciągającymi uwagę. Najpopularniejsze perfumy tej marki to Indecent Cherry, Dirty Rice, Fig Porn, Sugar Addict, Drunk Lovers.

Borntostandout jest firmą, której siedziba będzie nadal mieścić się w Seulu. Marka będzie mogła korzystać ze wsparcia i doświadczenia L’Oréal w zakresie międzynarodowego rozwoju. Dzięki tej rundzie finansowania Borntostandout będzie mogło przyspieszyć swoją fizyczną ekspansję w Europie i USA.

Czytaj też: Historyczny sukces koreańskiej kosmetyki: eksport przekroczył 10 miliardów dolarów

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
18.02.2025 10:32
Huda Beauty sprzedaje linię perfum Kayali – marka stanie się niezależną firmą
Mona Kattan będzie nadal pełnić funkcję dyrektor generalnej Kayali, dbając o dalszy rozwój, wzrost i transformację marki.Kayali Fragrances

Spółka Huda Beauty sprzedaje udziały w marce perfum Kayali swojemu współzałożycielowi i firmie inwestującej w rozwój - General Atlantic. Dzięki temu posunięciu Kayali będzie teraz działać i rozwijać się jako niezależna firma.

Założona przez siostry Hudę i Monę Kattan w 2018 roku w ramach spółki-matki Huda Beauty, marka Kayali szybko zyskała globalne uznanie za swoje unikalne podejście do tworzenia zapachów. Perfumy Kayali cieszą się bardzo dużą popularnością również wśród polskich konsumentów – rekordy popularności biły takie kompozycje jak Vanilla 28 i inne odsłony wanilii, oparte na nutach wiśni Burning Cherry czy słodkie pistacjowe Pistachio Gelato.

Dzięki inwestycji General Atlantic, Kayali stanie się niezależną firmą. Partnerstwo zapewni dalszy dostęp do zasobów i wiedzę specjalistyczną, co ma przyspieszyć ewolucję marki, zachowując jednocześnie jej autentyczność, kreatywność i głęboką więź z użytkownikami.

Mona Kattan będzie nadal pełnić funkcję dyrektor generalnej Kayali, dbając o dalszy rozwój, wzrost i transformację marki.

Od samego początku moją misją było stworzenie marki perfum, która inspiruje pewność siebie, kreatywność i samoekspresję – podkreśla Mona. – W miarę, jak przekształcamy się w niezależną firmę, nasze partnerstwo z General Atlantic otworzy nowe możliwości, rozszerzy naszą globalną obecność i będzie nadal wprowadzać zmiany w branży perfum dzięki odważnym innowacjom.

Umowa obejmuje m.in. pełne odkupienie przez Huda Beauty udziałów własnościowych, które amerykańska firma private equity TSG Consumer posiada w firmie od 2017 roku. Dzięki temu ruchowi Huda Beauty staje się jedną z niewielu uznanych marek kosmetycznych na rynku, która powraca do pełnej własności założycielskiej.

Decyzja ta odzwierciedla zaangażowanie marki kosmetycznej w rozwój na własnych warunkach, przy jednoczesnym kontynuowaniu ewolucji. Huda Kattan będzie nadal działać jako dyrektor generalny.

Perfumy to jeden z najszybciej rozwijających się segmentów w branży kosmetycznej, a Kayali zdefiniowało ten sektor na nowo dzięki swojej wyobraźni, autentyczności i emocjonalnej więzi z konsumentami na całym świecie – komentuje Melis Kahya Akar, dyrektor zarządzająca i szefowa działu konsumenckiego EMEA w General Atlantic. – Widzimy ogromną szansę dla Kayali na kontynuowanie swojej ścieżki wzrostu, ponieważ marka powiększa swoją globalną społeczność, prezentuje nowe produkty i nadal przesuwa granice opowiadania historii zapachów. Ten kolejny rozdział będzie czasem, gdy urzeczywistniają się te ambicje – podsumowuje Melis Kahya Akar.

Czytaj też: Arabia Saudyjska: charakterystyka lokalnego rynku, zachowań konsumenta i główne trendy kosmetyczne

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
26. luty 2025 00:48