Jak się okazuje, bycie influencerem to bardzo dochodowe zajęcie. Topowe gwiazdy za jeden post są w stanie zarobić nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych. Ile dokładnie zarabiają influencerzy? Rąbka tajemnicy w programie "Dzień dobry TVN" uchylili Lil Masti i reZigiusz. Influencer to osoba, która w świecie mediów jest w stanie wpływać na innych ludzi. W naszym kraju to grono jest coraz szersze, jednak tylko nieliczni zarabiają tyle, aby mogli się z tego utrzymać.
Gośćmi programu „Dzień dobry TVN” byli Aniela Bogusz, znana jako Lil Masti oraz Remigiusz Wierzgoń, czyli reZigiusz. Opowiedzieli o swojej pracy i zdradzili, ile zarabiają. Lil Masti ujawniłam, że kwoty za jednorazową współpracę wynoszą od kilkunastu tysięcy wzwyż. Za najdroższy jednorazowy post na Instagramie wraz z InstaStory Bogusz otrzymała kwotę około 30 tys. zł, a zleceniodawcą była firma z branży kosmetycznej.
Jak podaje portal dziendobry.tvn.pl, aktualnie influencerzy zarabiają najwięcej na Instagramie. Osoba, którą obserwuje ok. 30 tys. osób, może zarobić 500 zł za jeden sponsorowany wpis. Kwoty te idą w górę wraz z liczbą obserwatorów. Kiedy influencera śledzi 100 tys. osób cena jednego sponsorowanego wpisu wynosi około 2,5 tys. zł. Milion obserwujących to już możliwość zarobku rzędu 10 tys. zł.
Przeczytaj również: W którym kraju opłaca się zostać pełnoetatowym TikTokerem [WYNIKI RAPORTU]
To co dzieje się w Polsce, nie jest nawet porównywalne, do tego jakie pole rażenia mają influencerzy w USA czy Azji. Jedną z pierwszych bardzo wpływowych osób w mediach społecznościowych była Kylie Jenner. Jej opinia jest tak ważna, że realnie wpływa na decyzje zakupowe konsumentów. Kiedyś zdradziła, że jej ulubionym różem jest ten od Diora. Jej followersi tłumnie ruszyli więc na zakupy i kosmetyk przez długi czas był wszędzie wyprzedany. To pokazuje jaką wartość ma słowo celebrytki. Dziś ta młoda kobieta jest miliarderką.
Według niepotwierdzonych ale i niezdementowanych przez Alibaba informacji w jednodniowej przedsprzedaży poprzedzającej wielkie kupowanie zwane w Chinach Dniem Singla, jeden z aktualnie najpopularniejszych chińskich influencerów Lipstick Brother sprzedał produkty za niemal 2 mld. dolarów.