StoryEditor
Producenci
24.06.2021 00:00

[FBK 2021] Diana Wasilewska, Herbapol-Lublin: Rynek stwarza aktualnie znakomite warunki dla polskich naturalnych marek

Wdrożenie marki Polana zbiegło się z czasem pandemii. Jednak jej start był udany. Koncept dwukierunkowej pielęgnacji idealnie trafił w trend dbania o siebie w domu, podczas gdy salony kosmetyczne pozostawały zamknięte. Konsumentkom spodobała się koncepcja holistycznej pielęgnacji prosto z natury – zapewniła Diana Wasilewska, beauty category manager w Herbapolu-Lublin podczas Forum Branży Kosmetycznej 2021.

Herbapol to marka obecna na rynku od ponad 70 lat. W tym czasie, produkując herbaty, zioła i soki pogłębiała swoją wiedzę na temat składników naturalnych, działania roślin, ziół i kwiatów.

W pewnym momencie uznaliśmy, że mamy apetyt na to, by rozwijać się poza rynkiem spożywczym. Z naszymi doświadczeniami najrozsądniejsze i najbardziej naturalne było wejście w rynek kosmetyków naturalnych – wyjaśniła genezę powstania marki Polana Diana Wasilewska, beauty category manager w Herbapolu-Lublin.

Przed uruchomieniem projektu firma przeprowadziła badanie opinii wśród potencjalnych konsumentów.  Okazało się, że wizerunek Herbapolu jest wśród nich znakomity. Firma jest rozpoznawalna, a do tego oceniana jako naturalna, szczera, gwarantująca bezpieczeństwo składników.

Uznaliśmy jednak, że w przypadku kosmetyków musimy wyjść ze strefy komfortu i wymyśliliśmy dla marki Polana ideę dwukierunkowej pielęgnacji, uzupełnionej o preparaty do stosowania wewnętrznego, czyli suplementy diety. Konsumenci dali nam kredyt zaufani. Chcemy te oczekiwania spełnić, dlatego oferujemy kosmetyki bezpieczne, przebadane, naturalne, ale równocześnie skuteczne – zapewniła Diana Wasilewska.

Dodała, że rynek stwarza aktualnie znakomite warunki dla polskich marek – zauważa je i wspiera. Dlatego, choć wdrożenie Polany zbiegło się z czasem pandemii, to start był udany. Koncept dwukierunkowej pielęgnacji idealnie trafił w trend dbania o siebie w domu, podczas gdy salony kosmetyczne pozostawały zamknięte.

– Konsumentki były zainteresowane naszą nowością. Zachęciło je to, że linia pochodzi od znanej marki spożywczej. Ale wykazały się też dociekliwością w temacie składników i spodobał im się wiodący dla całej linii ekstrakt z czerwonej koniczyny – zapewniła beauty category manager w Herbapolu-Lublin.

Czerwona koniczyna okazała się strzałem w dziesiątkę. Nazywana jest rośliną kobiet, która wykazuje wszechstronne oddziaływanie na różnych etapach życia. Wpływa na układ hormonalny, regulując go i zapewniając dobre samopoczucie i spokojny sen. Jest też wspaniałym antyoksydantem. Znalazła się zarówno w kosmetykach, jak i w suplementach diety.

Aktualne marka oferuje pielęgnację twarzy w trzech seriach – nawilżanie, rewitalizacja i odmładzanie. Ich uzupełnieniem są maseczki i pomadki do ust. Diana Wasilewska zapewniła, że to nie koniec.

– Polana nie pojawiła się na rynku na chwilę. Będziemy ją rozwijać. Pozwala nam na to bogactwo natury. I choć nie mogę zdradzić jakie dokładnie mamy plany to zapewniam, że już niebawem marką będą się interesować także mężczyźni – podsumowała swoje wystąpienie przedstawicielka Herbapolu-Lublin.

Więcej podczas Forum Branży Kosmetycznej 2021. Jeśli chcesz kupić dostęp do wykładów i prezentacji skontaktuj się: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.02.2025 14:27
Natura & Co rozważa sprzedaż międzynarodowych operacji Avonu
Natura & Co

Brazylijski gigant kosmetyczny Natura & Co ogłosił, że prowadzi wyłączne rozmowy z funduszem zarządzającym aktywami IG4 na temat potencjalnej sprzedaży operacji Avonu poza Ameryką Łacińską. Informacja ta, podana w czwartek, wywołała pozytywną reakcję rynku – akcje spółki wzrosły o około 3,5 proc., co uczyniło Naturę jednym z liderów wzrostu na indeksie Bovespa, który pozostawał w tym czasie na stabilnym poziomie.

Plany dotyczące restrukturyzacji Avonu firma ogłosiła na początku 2024 roku, rozważając różne opcje, w tym sprzedaż, nawiązanie partnerstwa lub wydzielenie działalności w osobną spółkę. Proces ten został jednak tymczasowo wstrzymany po tym, jak amerykańska jednostka Avonu, Avon Products (API), złożyła wniosek o ochronę przed upadłością na podstawie rozdziału 11 amerykańskiego kodeksu upadłościowego. W grudniu 2024 roku Natura ponownie podjęła analizę strategicznych opcji dla swojego biznesu poza Ameryką Łacińską.

Obecne negocjacje z IG4 znajdują się na wczesnym etapie, a Natura & Co podkreśla, że wciąż rozważa inne alternatywy strategiczne. Analitycy JPMorgan uznali tę decyzję za istotny krok w kierunku uproszczenia struktury biznesowej spółki, co wpisuje się w jej strategię inwestycyjną. Według nich Natura powinna dążyć do sprzedaży międzynarodowego segmentu Avonu w krótkim terminie, zwłaszcza po zakończeniu procesu restrukturyzacyjnego API.

Potencjalna sprzedaż Avonu poza Ameryką Łacińską może mieć istotne konsekwencje finansowe dla Natura & Co. Z jednej strony firma mogłaby skoncentrować się na bardziej dochodowym rynku latynoamerykańskim, generując stabilny przepływ gotówki i zwiększając potencjał wypłaty dywidend. Z drugiej strony, decyzja o sprzedaży lub innym rodzaju restrukturyzacji może wpłynąć na globalną pozycję marki Avon, która od lat zmaga się z wyzwaniami w konkurencyjnym sektorze kosmetycznym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.02.2025 12:41
Hermès odnotowuje silny wzrost pomimo niepewności gospodarczej
Hermès

14 stycznia 2025 roku Axel Dumas, dyrektor zarządzający Hermès, podsumował wyniki finansowe za 2024 rok, podkreślając odporność modelu biznesowego marki. W obliczu niepewnej sytuacji gospodarczej i geopolitycznej firma utrzymała stabilny wzrost, co świadczy o sile jej strategii oraz elastyczności zespołów.

Silne wyniki odnotowano na wszystkich rynkach, w tym w Azji, gdzie zrealizowano szereg modernizacji i rozbudowy sklepów. W Chinach ponowne otwarcie sklepu w centrum handlowym MixC w Shenyang w grudniu oraz wcześniejsze modernizacje w Shenzhen i Pekinie przełożyły się na wzrost sprzedaży o 8,9 proc. w czwartym kwartale. Największy wzrost w skali roku zanotowano w Japonii (+22,5 proc.), a kolejne miejsca zajęły Stany Zjednoczone (+15 proc.) oraz Europa (+19 proc. bez Francji). Sama Francja, tradycyjnie istotny rynek dla Hermès, odnotowała wzrost o 13 proc.

Pod koniec 2024 roku wszystkie działy firmy, z wyjątkiem zegarmistrzostwa, zanotowały solidny wzrost. Sukces ten był wynikiem strategii opierającej się na wartościach marki oraz zwiększeniu mocy produkcyjnych. Hermès kontynuował także politykę zatrudnienia, przyjmując do pracy 2 300 nowych pracowników, co sprawiło, że globalna liczba zatrudnionych przekroczyła 25 000 osób.

Mimo globalnych wyzwań firma pozostaje optymistyczna i potwierdza ambitne cele dotyczące dalszego wzrostu przychodów. Na tle konkurencji Hermès wyróżnia się solidnymi wynikami – dla porównania LVMH zanotował wzrost przychodów o zaledwie 1 proc. (84,7 miliarda euro), a Kering odnotował spadek o 12 proc., do poziomu 17,1 miliarda euro. Takie wyniki potwierdzają dominującą pozycję Hermès na rynku luksusowym i skuteczność jego strategii.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
24. luty 2025 00:18