StoryEditor
Producenci
24.08.2021 00:00

Estee Lauder Companies bardzo zadowolona ze swoich wyników

Estee Lauder Companies ogłosiła swoje wyniki za rok 2021 i opisała je jako „wybitne”. Prestiżowy amerykański gigant kosmetyczny odnotował sprzedaż w wysokości 16,22 mld USD, co stanowi wzrost o 13 procent w porównaniu z danymi z 2020 roku.

Sprzedaż netto wzrosła w każdym regionie i w większości kategorii produktów. Kategoria makijażu jeszcze nie odbiła się po pandemii i sprzedaż kosmetyków kolorowych i dalej odnotowuje spadki o minus 14 proc. Pielęgnacja skóry kontynuuje rozkwit i wzrasta o 25 proc. Zapachy również stały się kategorią wznoszącą i zanotowały 21 proc. na plusie. Pielęgnacja włosów i pozostałe kategorie również odnotowały dwucyfrowe wzrosty, ale już znacznie niższe.

Jeśli chodzi o konkretne regiony to Azja nadal dominuje ze sprzedażą na poziome 22 proc. Europa, Bliski Wschód i Afryka wzrosły o przyzwoite 9 procent, podczas gdy sprzedaż w obu Amerykach pozostała na niezmienionym poziomie.

W roku fiskalnym 2021 osiągnęliśmy znakomite wyniki, zwieńczone wyjątkowym czwartym kwartałem. Ten wynik jest napędzany przez naszą strategię wzrostu, a także ponadczasową potrzebę prestiżowego piękna. Warto zauważyć, że zarówno sprzedaż, jak i rentowność znacznie przewyższyły wyniki finansowe za rok 2019. W obliczu wyzwań pandemii zainwestowaliśmy w krótko i długoterminowe możliwości rozwoju oraz zarządzaliśmy kosztami. Dokonaliśmy także istotnych postępów w zakresie naszych zobowiązań dotyczących zrównoważonego rozwoju – powiedział Fabrizio Freda prezes i dyrektor generalny Estee Lauder Companies.

Podkreślił również, że ten wzrost napędziły produktów do pielęgnacji skóry oraz perfumy. Sprzedaż detaliczna w regionie Azji i Pacyfiku oraz globalna sprzedaż online spisywały się wyjątkowo dobrze. 

Innowacje poszybowały w górę, a sprzedaż ośmiu naszych marek wzrosła dwucyfrowo, na czele z Estée Lauder, La Mer i Jo Malone London. Wzmocniliśmy siłę naszego portfolio produktów do pielęgnacji skóry, stając się większościowymi właścicielami firmy Deciem, z jej popularną marką The Ordinary. Zainwestowaliśmy również w centrum innowacji w Szanghaju i w zakład produkcyjny w pobliżu Tokio, aby wzmocnić nasz rozwój w tym regionie – dodaje prezes.

Przeczytaj również: ELC przejął większość udziałów firmy Deciem produkującej kosmetyki The Ordinary

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
30.07.2024 10:10
Ciara, Camila Morrone i Pom Klementieff nowymi ambasadorkami NARS
Ciara, Camila Morrone i Pom Klementieff to nowe ambasadorki makijażowej marki NARS.NARS

Marka NARS obchodzi swoje 30-lecie, angażując do kampanii reklamowej znane gwiazdy: Ciarę, Camilę Morrone oraz Pom Klementieff. W nowej sesji zdjęciowej trzy ambasadorki pozują z pomadkami Nars w mrocznych strojach i stylizacjach.

Z okazji swojego 30-lecia, marka kosmetyczna NARS wybrała trójkę znanych celebrytek na ambasadorki swojej nowej kolekcji szminek Explicit Lipstick. Kolekcja ta jest nową wersją pierwszego produktu marki, który zadebiutował w 1994 roku. Ciara, piosenkarka i autorka tekstów, która sprzedała ponad 23 miliony płyt, aktorka Pom Klementieff z filmowej serii “Strażnicy Galaktyki” oraz Camila Morrone, znana z serialu “Daisy Jones and the Six”, zostały wybrane ze względu na ich nowoczesny i prowokacyjny wizerunek.

Nowa kolekcja szminek Explicit Lipstick, stworzona przez założyciela marki NARS, Françoisa Narsa, składa się z 36 odcieni. Film reklamowy przedstawia Ciarę, Klementieff i Morrone, które reprezentują trzy różne odcienie szminki – Rendez-Vous 805, Unauthorized 863 i Liaison 821 – i ukazuje gwiazdy wcielające się w osobowości przypisane do każdego koloru, poruszając takie tematy jak zemsta, uwodzenie i podejmowanie ryzyka.

Nowa kolekcja szminek będzie dostępna od 12 sierpnia na stronie internetowej marki oraz w sklepie Lookfantastic. NARS Cosmetics to francuska firma kosmetyczna i pielęgnacyjna, założona w 1994 roku przez wizażystę i fotografa François Narsa. Początkowo linia kosmetyków składała się z dwunastu szminek sprzedawanych w Barneys New York. Od tego czasu NARS stworzył wiele wielofunkcyjnych produktów kosmetycznych i jest obecnie spółką zależną Shiseido. Produkty NARS są głównie dostępne w domach towarowych w około 30 krajach, w tym w obu Amerykach, Europie, Japonii i Azji Południowo-Wschodniej.

Czytaj także: Troye Sivan nową, globalną twarzą kosmetyków Rabanne

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
29.07.2024 14:17
Marki premium napędzają sprzedaż Unilevera
W pierwszej połowie 2024 r. Unilever zaprezentował jednocyfrowy wzrost sprzedaży fot. Unilever

Unilever pokazał wyniki finansowe za pierwszą połowę roku 2024 r. W markach kosmetycznych sprzedaż napędzały produkty z segmentu premium.

W pierwszej połowie 2024 r. Unilever osiągnął wzrost całościowej sprzedaży o 4,1 proc. przy wolumenowym wzroście o 2,6 proc.

Firma podkreśla, że wielkość sprzedaży była dodatnia trzeci kwartał z rzędu – o 2,9 proc. w drugim kwartale w porównaniu z 2,2 proc. w pierwszym kwartale 2024 i 1,8 proc. w czwartym kwartale 2023 r.

W obszarze Beauty & Wellbeing bazowa sprzedaż wzrosła o 7,1 proc. Wolumenowy wzrost wyniósł 5,5 proc. Sektor miał 21 proc. udział w obrotach Grupy.

W tym obszarze priorytetowe dla Unilevera są następujące działania: dążenie do premiumizacji podstawowych marek do pielęgnacji skóry i włosów; napędzanie rozwoju marek z segmentów Prestige Beauty and Health & Wellbeing poprzez selektywną ekspansję międzynarodową; wzmacnianie możliwości rozwoju firmy w obszarze Beauty & Wellbeing.

Segment produktów do pielęgnacji włosów odnotował jednocyfrowy wzrost. Dwucyfrowo wzrosła marka Sunsilk, jednocyfrowo Dove, głównie dzięki  wprowadzeniu na rynek linii Scalp + Hair Therapy, poprawiającej zdrowie skóry głowy i gęstość włosów.  

W segmencie Personal Care wzrost bazowej sprzedaży wyniósł 5,6 proc. wolumenowy 2,9 proc. Sektor miał 22 proc. udział w obrotach Grupy.

Dezodoranty w dalszym ciągu odnotowywały dwucyfrowy wzrost, przy jednocyfrowym wzroście wolumenu, na który największy wpływ miały Europa i Ameryka Łacińska. Marka Dove odnotowała dwucyfrowy wzrost dzięki dużym wolumenom i rozszerzyła swoją działalność na rynek dezodorantów do całego ciała.

Wolumenowo rosły także marki Rexona i Axe, głównie dzięki innowacjom i ofercie Fine Fragrance.

W produktach do oczyszczania skóry wzrost był niski jednocyfrowy. Został zahamowany przez deflację w Indiach i wyzwania rynkowe w Indonezji. Marka Dove poradziła sobie, a szczególnie dobrze kosmetyki dla mężczyzn Dove Men+Care. W Europie segment Skin Cleansing wzrósł dwucyfrowo. W USA Unilever wprowadził na rynek linię premium Dove Body Wash wzbogaconą serum do pielęgnacji skóry, w tym kwasem hialuronowym, kolagenem i witaminą C.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
30. lipiec 2024 14:15