StoryEditor
Sieci i centra handlowe
28.05.2020 00:00

Drogerie Vica tworzą strefy piękna w marketach Grupy SPAR! W planach 45 placówek. [Galeria zdjęć]

Polska sieć drogerii Vica rozpoczęła współpracę z Grupą SPAR. W placówkach tej sieci stworzy strefy piękna Vica, które będą działały na zasadzie sklepu w sklepie. Pierwsza drogeria tego typu została już otwarta w markecie Eurospar w Poznaniu. Kolejna, na początku czerwca ruszy w warszawskim centrum handlowym Blue City. – Docelowo strefy z własną ekspozycją Vica mogą pojawić się nawet w 45 sklepach SPAR – potwierdził dla "Wiadomości Kosmetycznych" Rob Philipson, członek zarządu Spar Group.

Polska sieć drogerii Vica prowadzi ponad 30 własnych drogerii. Teraz podpisała także umowę z Grupą SPAR, w ramach której zagospodaruje strefy piękna w jej marketach. Umowa dotyczy placówek, które SPAR przejął po sieci delikatesów Piotr i Paweł i dostosowuje je asortymentowo i wizualizacyjnie do swoich standardów.

Drogeryjna sieć Vica dostała do dyspozycji ok. 100 mkw. w marketach Eurospar do zagospodarowania na przestrzeń kosmetyczną, którą będzie zarządzać. Na razie jest to projekt pilotażowy obejmujący dwa markety. Pierwszy market po rebrandingu, gdzie powstała strefa Vica, został otwarty 26 maja przy ul. Promienistej w Poznaniu, drugi na początku czerwca ruszy w Blue City w Warszawie. Docelowo może to być 45 marketów pod szyldem Eurospar, w których wnętrzu pojawią się strefy pod logo Vica.

– Współpraca z nowym partnerem – polską siecią drogerii Vica – dotyczy placówek, które przechodzą rebranding – dostosowujemy je asortymentowo i wizualizacyjnie do standardów naszej sieci sklepów. Na razie projekt obejmuje dwie lokacje pilotażowe – będziemy dokładnie analizować potrzeby i zadowolenie naszych klientów. Ekspozycje drogerii Vica z produktami kosmetycznymi w naszych placówkach będą wielkości ok. 100 mkw. Wraz ze wzrostem zainteresowania artykułami drogeryjnymi będziemy wdrażać kolejne etapy projektu Shop in Shop tej marki – docelowo strefy z własną ekspozycją Vica mogą pojawić się nawet w 45 sklepach SPAR – potwierdził dla "Wiadomości Kosmetycznych" Rob Philipson, członek zarządu Spar Group. – Nie zwalniamy tempa i planujemy kolejne wdrożenia ekspozycji Shop in Shop także innych partnerów w sklepach SPAR, m.in. marki Greno – dostarczającej najwyższej jakości ręczniki, pościeli i inne tekstylia domowe – w następnych 21 sklepach – dodał Rob Philipson.

Drogerie Vica to polska, lokalna sieć sklepów działająca na terenie województw wielkopolskiego, dolnośląskiego, lubuskiego i łódzkiego. Należy do niej ponad 30 drogerii. Specjalizuje się w sprzedaży kosmetyków, w tym hiszpańskich marek i naturalnych produktów (także chemii gospodarczej). Średnia powierzchnia drogerii Vica to 130 mkw., liczba pozycji asortymentowych – ok. 11 tys. SKU. Drogerie Vica odwiedza miesięcznie ok. 100 tys. klientów. Sieć prowadzi własny program lojalnościowy Vica Club (100 tys. wydanych kart). Sieć prowadzi także własną drogerię internetową vica.pl, która ma w ofercie ponad 4 tys. produktów. Organizatorem siec Vica i głównym dostawcą dla niej jest hurtownia Davi.

Spółka Wasz Sklep SPAR należy do SPAR Group i jest wyłącznym operatorem licencji SPAR na terenie Polski. Spółka zakłada dysponowanie 400 sklepami w ciągu 5 lat w Polsce – na bazie placówek Piotr i Paweł, a także w oparciu o nowe umowy z niezależnymi detalistami. 26 maja spółka otworzyła 4 nowe sklepy jednego dnia – trzy w Poznaniu, jeden w Częstochowie. SPAR prowadzi w Polsce ponad 210 sklepów w systemie partnerskim pod szyldami SPAR, SPAR Express i Eurospar.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
27.12.2024 10:00
Action ostrzega konsumentki i konsumentów: ten puder dla dzieci należy zwrócić do sklepu
Produkt Puder dla dzieci Nuagé bez talku o wadze 284 g został wycofany z uwagi na przekroczenie dopuszczalnych norm drobnoustrojów w partiach o numerach 2023304822 i 2024052175.Action

Action informuje, że dostawca, firma 151 Products Ireland, ogłosiła wycofanie ze sprzedaży pudru dla dzieci Nuagé bez talku (284 g) z powodu przekroczenia dopuszczalnego limitu drobnoustrojów. Klienci proszeni są o zwrot produktu, który mógł stanowić zagrożenie dla zdrowia.

18 grudnia 2024 r. firma 151 Products Ireland podjęła decyzję o wycofaniu ze sprzedaży pudru dla dzieci Nuagé bez talku o numerach partii 2023304822 i 2024052175. Przyczyną tej decyzji jest stwierdzenie przekroczenia dopuszczalnych limitów drobnoustrojów, co może prowadzić do reakcji alergicznych oraz innych zagrożeń zdrowotnych. Produkt był dostępny w sieci sklepów Action od stycznia do października 2024 r. Numer artykułu to 3204019, a kod EAN wynosi 5053249268132.

image
Action

Osoby, które zakupiły wspomniany produkt, powinny natychmiast przerwać jego używanie i zwrócić go do sklepu Action. Klienci mogą liczyć na pełny zwrot kosztów zakupu, nawet bez konieczności okazania dowodu zakupu. Firma 151 Products Ireland zapewnia, że dokłada wszelkich starań, aby wycofanie przebiegało sprawnie i minimalizowało niedogodności dla klientów.

Firma przeprasza za wszelkie niedogodności i zachęca do kontaktu w razie pytań pod adresem e-mail: [email protected]. W dokumencie szczegółowo opisano przyczyny oraz dane identyfikujące produkt, a komunikat zawiera wyraźny apel: „Podziel się informacją o wycofaniu, szczególnie jeśli wiesz, że produkt został przekazany, wypożyczony lub sprzedany innej osobie” – czytamy w oświadczeniu.

Czytaj także: Revers i Verona Products Professional w czołówce zakwestionowanych do 2024 r. przez Safety Gate polskich produktów kosmetycznych [ANALIZA]

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
27.12.2024 09:00
Lokalnie a globalnie — różnice między kosmetycznym rynkiem lokalnym i travel retail
Shutterstock

W 1947 roku Brendan O‘Regan otworzył pierwszy sklep typu Duty Free na lotnisku Shannon w Irlandii. 77 lat później, branża travel retail jest potężna, różnorodna, i dochodowa jak nigdy wcześniej, a perfumy i kosmetyki odpowiadają za ponad 38 proc. wagi całego biznesu. Z uwagi na specyficzne lokalizacje punktów sprzedaży, limitowany do nich dostęp oraz moment, w jakim klienci mogą dokonać w nich zakupu, charakter tego rynku słusznie wydaje się różny od swojego lokalnego odpowiednika. W jaki sposób?

Zasadniczą różnicą, silnie związaną z lokalizacją sklepów duty free, jest powód, z jakiego klient odwiedzający sklep decyduje się na zakup produktu. Produkty codziennego użytku – podkłady, szminki, tusze do rzęs – z uwagi na swoją niewielką pojemność i częstotliwość aplikacji zużyte zostaną szybciej, niż flakon ulubionych perfum. Takie braki klienci i klientki uzupełnią zwykle w najbliższej drogerii, gdzie znajdą czas i fachową pomoc na wypróbowanie nowych kolorów i odcieni, lub online. To przekłada się na duży udział zakupów “dla siebie” oraz znaczny procentowy udział makijażu i pielęgnacji w obrocie rynku lokalnego. Z tego względu również, wylatując w podróż służbową lub na wakacje, spakowana kosmetyczka jest pełna i nie wymaga dodatkowych uzupełnień.

W sklepach duty free zachodzi inne zjawisko – udziały kategorii perfum w całkowitej sprzedaży przeważają nad pozostałymi dwiema kategoriami. Wzrasta również procent sprzedaży “na prezent”. Wyjaśnienie jest proste – perfumy są łatwe i szybkie w wypróbowaniu, najpopularniejsze zapachy trafiają w gusta niezwykle szerokiego grona konsumentów, a beztroska i ekscytacja związana z wylotem na wymarzone wakacje rozluźniają podejście do wydatków. Pośpiech związany z podróżą zwykle nie pomaga w eksploracji nowych produktów z dwóch pozostałych kategorii, a mając ze sobą swój bagaż podręczny, klienci mogą obawiać się ubrudzenia przed boardingiem.

Sklepy duty free są też ostatnim, wymuszonym przez naturę podróży lotniczych przystankiem przed wylotem, co umożliwia zakupy prezentowe na ostatnią chwilę – ułatwiają to dodatkowo wersje typu travel retail exclusive.

image
Od 15 lipca na lotnisku w Balicach działa nowy sklep marki Victoria‘s Secret. Jest to trzeci sklep tej renomowanej marki w portfolio spółki Lagardère Travel Retail, która prowadzi także działalność pod szyldem Victoria‘s Secret na lotniskach w Warszawie i Gdańsku.
Lagardère Travel Retail

Drugą z ogromnych różnic między dwoma rynkami jest stopień lojalności klienckiej. Punkty sprzedaży na rynku lokalnym wybierane są według wygody – sklepy w drodze do i z pracy, bliskie miejscu zamieszkania lub z szybkim dojazdem samochodem lub komunikacją miejską. W dobie wszechobecnego pośpiechu skrócenie czasu, jaki zajmie dotarcie i powrót, jest kluczowy. W branży beauty, gdzie żaden z największych graczy nie jest odbierany jako wprost atrakcyjniejszy cenowo, kwestia finansowa gra mniejszą rolę. Efektem jest wysoki procent klientów, którzy ponownie odwiedzają ten sam punkt sprzedaży.

Inaczej sytuacja się ma na rynku wolnocłowym. Większość podróżujących prywatnie odwiedza lotnisko 1-2 razy rocznie, również ilość tych samych osób latających w delegacjach nie może dorównać ilości osób odwiedzających lokalnej drogerii. Z tego powodu, klient duty free dużo rzadziej robi zakupy w tym samym punkcie. Efektem tego z kolei jest konieczność większych nakładów na materiały marketingowe generujące widoczność i dodatkowe wydatki na mające na celu rekrutację klienta, ponieważ odsetek nowych odwiedzających jest, porównaniu z rynkiem lokalnym, zdecydowanie większy.

Ostatnią ze znacznych różnic między rynkiem lokalnym a wolnym od cła jest asortyment. Oczywistym elementem odróżniającym oba rynki są wcześniej wspomniane zestawy lub edycje travel retail exclusive, kapitalizujące na znacznym procencie zakupów prezentowych oraz limitowanym dostępie – świadomość, że ten konkretny produkt nie jest dostępny poza lotniskiem, jest silnym motywatorem zakupowym. Dodatkowo gama kolorystyczna produktów makijażowych musi uwzględniać znacznie szerszy zakres preferencji i odcieni skóry niż na rynku lokalnym, z uwagi na międzynarodowy charakter lotnisk. Coraz popularniejsze stają się również tzw. avant-première – wprowadzenia nowości na określony czas wyłącznie na rynku travel retail przed ich lansowaniem w drogeriach i perfumeriach lokalnych.

image
Sisley i Air France uruchomiły spa, które jest zlokalizowane w La Premiere Lounge na lotnisku Charles de Gaulle w Paryżu. Klienci La Premiere otrzymają bezpłatny 30-minutowy zabieg na twarz w Sisley Beauty Institute, a goście salonu mogą również zarezerwować szereg dodatkowych zabiegów na ciało i twarz, trwających od godziny do półtorej, które są dostosowane do indywidualnych godzin lotów pasażerów.
Sisley

Rynek travel tetail jest niezwykle złożonym i podatnym na zmiany zjawiskiem. Marki luksusowe od lat dopracowują swoje strategie widoczności, promocji, i rekrutacji w tym dynamicznie zmieniającym się świecie. Z ostatnimi danymi, pokazującymi powrót do przychodów sprzed pandemii Covid-19, jasne jest, że branża jest silna jak nigdy, a pole dla nowych graczy stale rośnie – należy jednak pamiętać, że rządzi się ono swoimi zasadami.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. styczeń 2025 04:40