W tym roku do konkursu zgłosiło się ponad 60 drogerii w różnych formatach, od niespełna 50-metrowych do 600-metrowych gigantów. Niemal wszystkie placówki są związane z sieciami drogeryjnymi. Albo do nich należą, albo współpracują na zasadzie franczyzy lub stowarzyszenia.
Po raz pierwszy w historii konkursu swoje drogerie zdecydowały się zgłosić sieci handlu nowoczesnego takie, jak Hebe, Kontigo i Super-Pharm, które do tej pory rywalizowały o tytuł Drogerii Roku tylko jako sieć, nigdy nie startowały w rankingu indywidualnych sklepów.
Wszystkie drogerie, które zgłosiły się do konkursu odwiedzili na zlecenie „Wiadomości Kosmetycznych” audytorzy firmy Modus. Podczas tych wizyt wypełniali ankiety, biorąc pod uwagę wygląd zewnętrzny placówek, ich czystość, wyposażenie, obsługę i udogodnienia dla klientów. Na tej podstawie oraz kierując się własnym doświadczeniem redakcja „Wiadomości Kosmetycznych” zdecydowała się na wskazanie finałowej szesnastki.
Zwycięzców w każdej kategorii wybrało profesjonalne jury złożone z 22 menedżerów reprezentujących polskie i międzynarodowe firmy kosmetyczne. Jurorzy wybrali także najlepsze sieci drogeryjne w 9 kategoriach. Zwycięzców poznaliśmy podczas 12. Kongresu Rynku FMCG w Warszawie, na wieczornej gali, 28 maja br.
Oto zwycięzcy konkursu Drogeria Roku 2019 w kategoriach placówek indywidualnych:
DROGERIA MAŁEGO FORMATU
ZWYCIĘZCA:
FINALIŚCI:
Drogeria Poziomka, Gorzyczki, ul. Raciborska 17
Kosmeteria Ewa, Kluczbork, ul. Rynek 2
Sekret Urody, Białka Tatrzańska, ul. Środkowa 178
DROGERIA ŚREDNIEGO FORMATU
ZWYCIĘZCA:
Kontigo, Warszawa, CH Wola Park
FINALIŚCI:
Jasmin, Lipowa, Centrum Lipowa
Jawa, Warszawa, ul. Chełmska 9
Natura, Busko-Zdrój, Plac Zwycięstwa 11/12
Super-Pharm, Kraków, CH Serenada
Vica, Wołów, ul. Przechodnia 4
DROGERIA DUŻEGO FORMATU
ZWYCIĘZCA:
Hebe, Wrocław, CH Wroclavia
FINALIŚCI:
Laboo, Siedlce, Galeria Siedlecka
Natura, Biała Podlaska, CH Rywal
Sekret Urody, Lublin, ul. Onyksowa 6
Super-Pharm, Poznań, CH Posnania
Jury konkursu przyznało również tytuł Drogerii Roku SIECIOM DROGERYJNYM w 9. kategoriach. Oto zwycięzcy:
Najbardziej innowacyjny koncept drogeryjny ROSSMANN
Za wizerunek, komunikację z klientami, skalę biznesu, osiągnięcia i pomysły. Za wybór własnej ścieżki rozwoju, wyznaczanie trendów w obszarze promocji oraz doskonałe połączenie działalności tradycyjnej z e-commerce.
ex aequo
Najbardziej innowacyjny koncept drogeryjny HEBE
Za otwartość na trendy rynkowe, elastyczność asortymentową i wdrażanie nowości. Za dynamikę ekspansji, nowoczesne narzędzia marketingowe oraz spójną i korzystną ofertę dla konsumentów.
Najciekawszy koncept franczyzowy DP DROGERIE POLSKIE
Za wkład we wzmocnienie i integrację detalu. Za stabilny rozwój i bardzo dobre zarządzanie. Za spójny standard jakościowy placówek i pierwszą aplikację mobilną na rynku tradycyjnym. Za znalezienie własnych przewag konkurencyjnych.
Najlepsza drogeryjna sieć lokalna DROGERIE NOEL
Za wywiązywanie się ze zobowiązań wynikających z umów handlowych, przestrzeganie terminów płatności, implementację akcji promocyjnych oraz relację win-win we współpracy z dostawcami.
Najlepsza współpraca z dostawcami HEBE
Za kulturę biznesową, wywiązywanie się ze zobowiązań, wspólne poszukiwanie rozwiązań i relacje win-win.
Najlepsza komunikacja z konsumentami ROSSMANN
Za bycie w ciągłej relacji z konsumentami, wykorzystanie wszelkich dostępnych narzędzi do komunikacji oraz za 6 mln użytkowników aplikacji mobilnej Rossmann PL.
Najszybsze podążanie za trendami HEBE
Za odwagę i szybkość w działaniu oraz podążanie za zmieniającym się światem, za odkrywanie trendów, nowych kategorii, marek i produktów. Za budowanie nowej wartości na rynku.
Najbardziej atrakcyjna wizualizacja HEBE
Za poczucie przyjemności z zakupów i ze spędzania wolnego czasu w sklepie.
Najlepsze połączenie zdrowia i urody SUPER-PHARM
Za idealne połączenie, a zarazem rozgraniczenie strefy kosmetycznej i aptecznej, odpowiedni dobór asortymentu i wykwalifikowany personel. Jedna recepta – na piękno i na zdrowie.
Najlepsza e-drogeria ROSSMANN
Za olbrzymi zasięg wspierany przez aplikację mobilną. Po prostu siła i dobrze wykorzystane środki.
Po raz pierwszy przyznaliśmy także nagrodę dla Najlepszego Dystrybutora Kosmetyków. Tytuł ten przypadł w udziale firmie:
SONIA z Rzeszowa
W uzasadnieniu wyboru członkowie jury napisali: Od wielu lat lider dystrybucji kosmetycznej w Polsce. To firma o ogólnopolskim zasięgu działania, która otwiera się na nowe rynki - e-commerce i sieci nowoczesne - oraz świetnie radzi sobie z tradycyjną sprzedażą. To dystrybutor, który elastycznie podchodzi do aktywności promocyjnych, z dużą otwartością na producenta i rozumieniem wyzwań oraz poszukuje rozwiązań win-win.
Zwycięzców w każdej kategorii wybrało profesjonalne jury złożone z 22 menedżerów reprezentujących polskie i międzynarodowe firmy kosmetyczne. Zwycięzców poznaliśmy podczas 12. Kongresu Rynku FMCG w Warszawie, na wieczornej gali, 28 maja br.
Gratulujemy laureatom!
Wszystkim właścicielom drogerii i firmom, które zgłosiły drogerie do tegorocznej edycji konkursu serdecznie dziękujemy. Gratulujemy świetnie prowadzonych biznesów i zapraszamy do udziału w kolejnych edycjach Drogerii Roku!