StoryEditor
Drogerie
27.05.2020 00:00

Drogeria Laboo w Galerii Siedlce: koronawirus nauczył nas nowych sposobów kontaktu z klientami

– Przyzwyczajone do tłumów klientów w naszym sklepie, czułyśmy się bardzo źle nie widząc nikogo na horyzoncie. To był naprawdę ciężki dla nas czas. Epidemia koronawirusa zmieniła bardzo dużo w handlu. Jednak nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło i sytuacja, w jakiej zostałyśmy postawione, pomogła nam znaleźć nowe drogi i sposoby kontaktu z klientami – tak napisały do nas dziewczyny tworzące fantastyczną załogę w drogerii Laboo, która działa w Galerii Siedlce. Odpowiedziały w ten sposób na nasz apel o pamiętniki z czasów pandemii, dokumentując swoją opowieść zdjęciami. Dziękujemy i czekamy na kolejne relacje z drogerii. Piszcie do nas!

Drogeria Laboo znajduje się w siedleckiej galerii handlowej - bardzo popularnym miejscem zakupów w ponad 400-tysięcznym mieście. To samoobsługowa, nowoczesna drogeria prowadzona przez polskiego przedsiębiorcę. Ma tysiące fanów na facebooku i nie mniej w realu - tutaj nigdy nie było pusto, wprost przeciwnie - kolejki do kasy to norma. O tym wyjątkowym miejscu pisaliśmy już m.in tutaj - drogeria brała udział w konkursie "Drogeria Roku" i w 2017 r. sięgnęła po wygraną. Ogromna w tym zasługa załogi sklepu - dziewczyn, które żyją swoją pracą. One pierwsze odpowiedziały na nasz apel o relację z pracy w drogeriach w czasie pandemii. Oto ich relacja z ponad dwóch miesięcy pracy w zupełnie nowej rzeczywistości, zmienionej przez wirusa.

Nasza drogeria znajduje się w  galerii handlowej, więc aż do drugiego etapu „odmrażania gospodarki” pracowałyśmy we właściwie zamkniętym obiekcie. Bardzo wielu klientów nie miało pojęcia, że u nas można zrobić zakupy. Przyzwyczajone do tłumów klientów w naszym sklepie, czułyśmy się bardzo źle nie widząc nikogo na horyzoncie. To był naprawdę ciężki dla nas czas.

Obecnie, od otwarcia galerii handlowych przez rząd, liczba klientów się zwiększyła. Nadal oczywiście pracujemy na zasadach, które obowiązują od wprowadzenia w Polsce stanu epidemii. Przestrzegamy zaleceń sanitarnych. Każdy koszyk jest dezynfekowany po jednorazowym użyciu przez klienta. Cały personel pracuje w maseczkach i rękawiczkach, a nasze kasjerki są dodatkowo chronione osłonami z pleksi.

Na nowo można korzystać z testerów produktów dostępnych w sklepie, natomiast cały czas proponujemy, aby klienci, jeśli nie ma takiej konieczności, jednak ich nie używali. Stojąc w kolejce do kasy można zauważyć naklejki na podłodze, które przypominają, by zachować odpowiedni odstęp pomiędzy osobami.

Co ciekawe, nowa rzeczywistość, do której trzeba było się dostosować, sprawiła, że wprowadziłyśmy nowe praktyki w naszej sprzedaży. M.in. niemal codziennie można nas oglądać na relacjach na żywo na facebooku. Nasza PANI MADZIA – bo tak już nasze klientki mówią do Magdy – prowadzi transmisje online, pokazuje nowości, produkty warte uwagi, promocje, propozycje na prezenty.

Teraz zakupy w naszej drogerii można zrobić bez wychodzenia z domu i to nieważne z jakiego miejsca na świecie. Na terenie miasta dowieziemy paczkę z zakupami, a wszędzie indziej wyślemy kurierem. Wystarczy skontaktować się z nami telefonicznie lub przez wiadomość prywatną na facebook’u. Klienci bardzo chwalą sobie tę formę zakupów. Jest to wygodne, bezpieczne i szybkie zarazem. Niestety ograniczenia w przemieszczaniu się, sprawiły, że święta, urodziny, imieniny spędzaliśmy bez najbliższych. I na to też pojawił się pomysł, czyli poczta prezentowa! Można zamówić wybrane produkty, które spakujemy pięknie na prezent, a nasz kierowca dostarcza je pod wskazany adres wraz z życzeniami. Tym sposobem staramy się zbliżać ludzi na odległość.

Dodatkowo zorganizowałyśmy w naszym sklepie akcję „krem dla medyka”. Wstępny plan był taki, że przekażemy od siebie 100 kremów, jednak zaangażowałyśmy w akcję również klientów i efekty są niesamowite.  Do tej pory przekazałyśmy do siedleckiego szpitala około 1000 kremów! Był nawet o tym reportaż w lokalnej telewizji. Walczymy razem we wspólnej sprawie, dlatego staramy się wspierać pracowników szpitali, którzy przede wszystkim są na pierwszym froncie.

Epidemia koronawirusa zmieniła bardzo dużo w handlu. Jednak nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło i sytuacja, w jakiej zostałyśmy postawione, pomogła nam znaleźć nowe drogi i sposoby kontaktu z klientami.

Natomiast nadal brakuje nam takiego prawdziwego, osobistego kontaktu –  kupujących jest nieco więcej, jednak nie jest to stan sprzed epidemii. Tęsknimy za tymi bliskimi relacjami, które miałyśmy i  wierzymy, że klientki tęsknią za nami.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
07.11.2024 15:26
Pelion sprzedaje Drogerie Natura funduszowi Mutares
fot. Drogerie Natura

Drogerie Natura zmieniają właściciela. Międzynarodowy fundusz Mutares SE & Co. KGaA przejmuje drogeryjną sieć od Pelion SA. Przedwstępna umowa wymaga zatwierdzenia przez UOKiK.

Spółka Pelion S.A., będąca właścicielem Natury, 6 listopada 2024 r. zawarła z Mutares SE & Co. KGaA przedwstępną umowę sprzedaży 100 proc. udziałów w Natura Sp. z o.o. 

Umowa między Pelion i Mutares wymaga zatwierdzenia przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Po uzyskaniu zgody UOKiK Mutares stanie się nowym właścicielem Natury.

Jak podkreśla zarząd Mutares w komunikacie: "Natura jest ugruntowanym graczem w stale rozwijającym się sektorze urody, posiadającym szeroką ofertę o znacznym potencjale wzrostu, obejmującą zarówno uznane międzynarodowe brandy, jak i wysokiej jakości marki własne".

Jak podaje Pelion: "dla Natury transakcja jest szansą na dalszy i dynamiczny rozwój, dostosowanie oferty do zmieniających się potrzeb konsumentów, a także umocnienie pozycji na konkurencyjnym, ale perspektywicznym rynku kosmetycznym i drogeryjnym w Polsce". 

Strony liczą, że transakcja zakończy się w IV kwartale 2024 r.

Drogerie Natura prowadzą sieć blisko 300 sklepów kosmetycznych w Polsce i sklep internetowy drogerienatura.pl. W ostatnich latach spółka borykała się z rentownością. 

Czytaj więcej: Drogerie Natura zamykają nierentowne sklepy

Mutares to międzynarodowy inwestor private equity skoncentrowany na inwestycjach w spółki w sytuacjach szczególnych (special situations). Siedziba firmy znajduję się w Monachium, a swoją aktywność inwestycyjną prowadzi ona poprzez 11 europejskich biur lokalnych, w tym biuro w Warszawie. 

Firma specjalizuje się w szczególności w inwestycjach w części dużych korporacji (carve-outs) oraz w średnie i duże przedsiębiorstwa, które wymagają restrukturyzacji operacyjnej.

Jak podaje Polskie Stowarzyszenie Inwestorów Kapitałowych, Mutares poszukuje celów inwestycyjnych o wysokim potencjale poprawy działalności operacyjnej, które mają już ugruntowany model biznesowy, często połączony z silną marką. Spółki, które potencjalnie mogą znaleźć się w portfolio funduszu powinny generować nie mniej niż 30 milionów euro przychodów rocznie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Marketing i media
07.11.2024 09:58
Bielenda i Rossmann wśród najsilniejszych medialnie brandów
Rossmann i Bielenda - najsilniejsze medialnie marki z sektora kosmetycznego według zestawienia ”Top Marka 2024” Instytutu Monitorowania Mediów i magazynu Pressfot. wiadomoscikosmetyczne.pl

Bielenda oraz Rossmann to marki z sektora kosmetycznego, które znalazły się wśród liderów rankingu "Top Marka 2024" wyłaniającego najsilniejsze medialnie brandy.

Instytut Monitorowania Mediów oraz magazyn Press po raz 17 wybrały pięćset najsilniejszych medialnie marek. Wśród liderów branżowych w rankigu "Top Marka 2024" znalazły się Bielenda oraz Rossmann.

Aby opracować raport, przeanalizowano 31,5 miliona informacji medialnych: 1,4 milion tekstów prasowych, 11,8 miliona publikacji internetowych oraz 18,2 miliona postów z Facebooka, Instagrama, YouTube‘a i X/Twittera. Pozwoliło to wyłonić 500 najsilniejszych medialnie marek, a także liderów w 50 najbardziej medialnych branżach. Publikacje brane pod uwagę w badaniu ukazały się pomiędzy 1 lipca 2023 i 30 czerwca 2024. 

Czytaj też: Hebe, Cocolita, Rossmann na podium w rankingu Drogeria Roku 2024 

W badaniu „Top Marka 2024” wzięto pod uwagę trzy wskaźniki: 

  • impakt, czyli dotarcie wzmianki o marce na podstawie danych o konsumpcji medium; 
  • indeks sentymentu, czyli współczynnik oparty na wydźwięku, który odzwierciedla udział publikacji pozytywnych, neutralnych i negatywnych w całości przekazu o danej marce: im wyższy, tym lepszy; 
  • siłę marki, czyli ostateczną wartość decydująca o miejscu w rankingu; jest indeksem kilku zmiennych świadczących zarówno o liczbie kontaktów odbiorców z marką, jak i jakościowej ocenie komunikatu. 

– Marki znajdują się w momencie próby, ponieważ bardzo często klienci i konsumenci mówią: „sprawdzam” – jak marka się komunikuje, na ile jest wiarygodna, na ile – teraz to jest także uregulowane – nie uprawia greenwashingu czy socialwashingu, na ile jest szczera, transparentna. Marki rzeczywiście muszą dzisiaj być bardzo autentyczne i spójne. Mam na myśli zarówno spójność zewnętrzną, jak i wewnętrzną, ponieważ bardzo często pracownicy także mówią „sprawdzam” – na ile marka jest autentyczna, na ile jest prawdziwa, na ile to, co komunikuje na zewnątrz, jest spójne z tym, jak zarząd się zachowuje, jakie akcje prowadzi wewnętrznie względem pracowników. Głos pracowników jest istotny, przekłada się na wizerunek – stwierdziła Marta Pokutycka-Mądrala, dyrektorka komunikacji korporacyjnej, rzeczniczka prasowa Nationale-Nederlanden, w czasie zorganizowanej z okazji publikacji raportu debacie „Marki w dobie zmian”. 

Czytaj też: Super-Pharm wśród najbardziej innowacyjnych retailerów w Polsce

W kategorii „Kosmetyki” liderem okazała się Bielenda. Dla branży beauty istotne są też dwie kolejne kategorie. W kategorii „Sieci – apteki i drogerie” zwycięzcą okazał się Rossmann, a w kategorii „Markety spożywcze” – Biedronka. 

Bielenda to polska firma i marka kosmetyków naturalnych założona w 1990 roku przez Barbarę Bielendę. Oferuje kilkaset produktów, m.in. przeznaczonych do pielęgnacji ciała, twarzy i włosów. Są one kierowane przede wszystkim do kobiet, choć w portfolio ma też produkty dla mężczyzn i dla dzieci. Produkty Bielenda dostępne są w 60 krajach. Firma dysponuje laboratoriami badawczo-rozwojowymi, a także nowoczesnymi fabrykami, m.in. w Krakowie i w Radzyminie. Obecnie firma Bielenda holdingiem skupiającym kilkanaście marek.

Rossmann to jedna z największych sieci drogerii w Europie, założona w 1972 roku w Niemczech przez Dirka Rossmanna, od 1993 roku działa na polskim rynku. Polska jest drugim największym po Niemczech rynkiem Rossmanna - sieć prowadzi u nas ponad 1800 drogerii. Obroty Rossmann Polska  w 2023 r. wyniosły 15,9 mld zł.

Biedronka to największa sieć dyskontów w Polsce, będąca własnością portugalskiego koncernu Jerónimo Martins. Założona w 1995 roku, pod koniec marca 2024 miała 3596 sklepów. 

Czytaj też: Forbes & Statista: Znamy najlepszych pracodawców powiązanych z rynkiem kosmetycznym

Najsilniejszym medialnie brandem spośród wszystkich przeanalizowanych okazał się, podobnie jak w zeszłym roku, Onet (portale internetowe), drugie miejsce zajęło WP (portale internetowe), a ostatnie miejsce na podium przypadło PKO Bankowi Polskiemu (banki). 

Anna Tess Gołębiowska

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
08. listopad 2024 14:25