Dobre wyniki w 2022 roku pozwalają Dr Irenie Eris patrzeć w przyszłość z optymizmem. Paweł Orfinger, prezes firmy w rozmowie z Pulsem Biznesu przyznaje jednak, że 2023 r. może być dla całego sektora wyzwaniem. Wśród głównych zagrożeń wymienia inflację, która pozom może się utrzymać na dwucyfrowym poziomie.
– W przypadku naszej branży to ważny czynnik, ponieważ zachowania i konsumentów są dla nas kluczowe. Mniejsze portfele, dotknięte miesiącami drożyzny, i pogarszające się nastroje konsumenckie mogą przełożyć się na spadek zainteresowania zakupami towarów, które nie są dobrami pierwszej potrzeby – cytuje jego słowa PB.
Kolejne powody niepewności polskich przedsiębiorców branży kosmetycznej to zmiany cen energii, surowców i opakowań oraz ich dostępność. W związku z tym Dr Irena Eris wdrożyła w 2022 r. różne rozwiązania zwiększające jej bezpieczeństwo. Uruchomiła pompę ciepła w magazynie wyrobów gotowych, zainwestowała i fotowoltaikę i gaz LPG oraz zwiększyła zapas komponentów do produkcji.
W 2023 r. pomóc jej ma też intensywny rozwój na arenie międzynarodowej. W ostatnim kwartale 2022 roku sprzedaż w Ukrainie wrócił do przedwojennych wyników. Firma weszła też z marką Pharmaceris do Izraela, Rumunii i RPA.
Czytaj też: Marka Pharmaceris wchodzi do Izraela, Jordanii, Chorwacji, Portugalii i Rumunii
W 2023 r. zamierza umacniać swoją pozycję we Włoszech i Hiszpanii oraz poszukać kolejnych zagranicznych rynków zbytu. W centrum uwagi ma być region Bliskiego Wschodu – informuje Puls Biznesu.