StoryEditor
Eksport
02.01.2023 00:00

Dr Irena Eris zwiększyła sprzedaż i produkcję. Z optymizmem patrzy w 2023 rok

Dr Irena Eris w 2022 r., mimo trudnego otoczenia, zwiększyła sprzedaż w każdej z grup swoich marek i odnotowała rekordową, większą o jedną piątą r/r. produkcję. I choć ten rok może być dla branży ciężki, to firma duże nadzieje wiąże z intensywnym rozwojem na arenie międzynarodowej – zdradził Paweł Orfinger, prezes Dr Irena Eris w rozmowie z Pulsem Biznesu.

Dobre wyniki w 2022 roku pozwalają Dr Irenie Eris patrzeć w przyszłość z optymizmem. Paweł Orfinger, prezes firmy w rozmowie z Pulsem Biznesu przyznaje jednak, że 2023 r. może być dla całego sektora wyzwaniem. Wśród głównych zagrożeń wymienia inflację, która pozom może się utrzymać na dwucyfrowym poziomie.

– W przypadku naszej branży to ważny czynnik, ponieważ zachowania i konsumentów są dla nas kluczowe. Mniejsze portfele, dotknięte miesiącami drożyzny, i pogarszające się nastroje konsumenckie mogą przełożyć się na spadek zainteresowania zakupami towarów, które nie są dobrami pierwszej potrzeby – cytuje jego słowa PB.

Kolejne powody niepewności polskich przedsiębiorców branży kosmetycznej to zmiany cen energii, surowców i opakowań oraz ich dostępność. W związku z tym Dr Irena Eris wdrożyła w 2022 r. różne rozwiązania zwiększające jej bezpieczeństwo. Uruchomiła pompę ciepła w magazynie wyrobów gotowych, zainwestowała i fotowoltaikę i gaz LPG oraz zwiększyła zapas komponentów do produkcji.

W 2023 r. pomóc jej ma też intensywny rozwój na arenie międzynarodowej. W ostatnim kwartale 2022 roku sprzedaż w Ukrainie wrócił do przedwojennych wyników. Firma weszła też z marką Pharmaceris do Izraela, Rumunii i RPA.

Czytaj też: Marka Pharmaceris wchodzi do Izraela, Jordanii, Chorwacji, Portugalii i Rumunii

W 2023 r. zamierza umacniać swoją pozycję we Włoszech i Hiszpanii oraz  poszukać kolejnych zagranicznych rynków zbytu. W centrum uwagi ma być region Bliskiego Wschodu – informuje Puls Biznesu.

Przegląd prasy
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
22.04.2025 14:59
Ceny perfum w USA wzrosną o 6-7 proc. – to odpowiedź Interparfums na cła Trumpa
Jimmy Choo jest marką perfum, przynoszącą koncernowi Interparfums największe dochody   IG interparfums_official

Interparfums, producent perfum z Francji, planuje podniesienie cen swoich produktów na terenie USA 6 do 7 proc. już od 1 sierpnia. To odpowiedź na nałożenie 10-procentowych ceł na towary importowane. Interparfums ma w swoim portfolio perfumy kilku globalnym marek modowych, takich jak Coach, Jimmy Choo, Montblanc i Lacoste.

Nie przeprowadziliśmy jeszcze dokładnych obliczeń, ale myślę że w tym roku poniesiemy dodatkowe wydatki w granicach od 5 do 6 milionów euro – zapowiedział dyrektor generalny Interparfums Philippe Benacin podczas dorocznego walnego zgromadzenia akcjonariuszy w Paryżu.

Obecnie Stany Zjednoczone są dla Interparfums największym rynkiem, przynoszącym w 2024 roku 38 proc. całkowitych przychodów firmy. Jak dodał też Benacin, firma pomimo przewidywanego wpływu ceł miała w USA “bardzo mocny pierwszy kwartał”. Oficjalne wyniki Interparfums za pierwszy kwartał zostaną opublikowane 24 kwietnia.

Benacin potwierdził ponadto odnowienie umowy licencyjnej z amerykańską marką Coach, obowiązującej do 2031 roku. W 2024 roku perfumy marki Coach wygenerowały dla Interparfums 43 mln euro zysków ze sprzedaży, co czyni je jedną z najlepiej sprzedających się licencji grupy po Jimmy Choo, która przyniosła 56,3 mln euro.

Ogółem Interparfums odnotowało 10-procentowy wzrost zysku netto w 2024 roku.

Czytaj też: Coach przedłuża umowę licencyjną na swoje perfumy z Interparfums

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
15.04.2025 13:32
Korea Południowa uruchamia fundusz wspierający branżę K-beauty o wartości 40 miliardów wonów
Hebe

Ministerstwo Małych i Średnich Przedsiębiorstw oraz Start-upów w Korei Południowej ogłosiło utworzenie specjalnego funduszu dedykowanego branży kosmetycznej. Fundusz o wartości 40 miliardów wonów (około 27 milionów dolarów amerykańskich) ma wspierać start-upy z sektora K-beauty i obejmuje cały łańcuch dostaw kosmetyków w kraju. To pierwsza tego typu inicjatywa w Korei Południowej, realizowana we współpracy publiczno-prywatnej. Głównymi inwestorami funduszu zostały wiodące firmy zajmujące się produkcją kontraktową kosmetyków — Kolmar Korea i Cosmax Inc.

Inicjatywa pojawiła się w odpowiedzi na rosnące obawy związane z potencjalnym wprowadzeniem przez Stany Zjednoczone 25-procentowych ceł wzajemnych. Choć jeszcze nie weszły one w życie, ich zapowiedź już teraz budzi niepokój wśród eksporterów. Branża kosmetyczna stanowi kluczowy sektor eksportowy południowokoreańskich MŚP. W 2023 roku wartość zagranicznej sprzedaży kosmetyków z Korei osiągnęła poziom 6,8 miliarda dolarów amerykańskich, co czyni ją liderem wśród kategorii eksportowych w tym segmencie przedsiębiorstw.

Fundusz ma na celu nie tylko ochronę sektora kosmetycznego przed skutkami geopolitycznych napięć i ryzyk handlowych, lecz także zwiększenie konkurencyjności koreańskich marek na rynkach międzynarodowych. Władze Korei liczą, że strategiczne inwestycje pozwolą firmom przetrwać ewentualne turbulencje i wzmocnić ich pozycję globalną. K-beauty już od lat uchodzi za symbol innowacyjności i wysokiej jakości, a także za ważny element „miękkiej siły” kulturowej Korei Południowej.

Utworzenie funduszu wpisuje się w szerszą strategię wspierania innowacyjnych gałęzi przemysłu oraz zabezpieczania przyszłości koreańskiej gospodarki. Zwiększenie odporności sektora kosmetycznego ma kluczowe znaczenie w obliczu zmieniających się warunków globalnego handlu. Inwestycje tego typu mają również zachęcać młode, dynamiczne firmy do ekspansji zagranicznej i rozwijania nowych technologii, które umocnią pozycję Korei Południowej jako światowego lidera w dziedzinie urody.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. kwiecień 2025 05:18