Dove – marka kosmetyków do pielęgnacji ciała z portfolio Unilever – rozpoczyna kampanię Real Beauty in Games Training, kursu opracowanego we współpracy z Center for Appearance Research i ekspertami z branży. Akcja ma pomóc twórcom gier odzwierciedlić różnorodność, którą widzimy w codziennym życiu i uniknąć przyczyniania się do nieświadomego wprowadzania uprzedzeń i stereotypów w swoje projekty cyfrowe.
Dove nawiązało również współpracę ze studiem gier o żeńskiej obsadzie Toya, aby uruchomić SuperU Story, bezpłatne doświadczenie cyfrowe w formie gry na platformie Roblox, która ma pomóc młodym dziewczynom w budowaniu pewności siebie. Połowa światowej społeczności gier to kobiety i dziewczynki (ok. 1,3 miliarda osób), z czego 60 proc. zaczyna grać w gry wideo przed 13 rokiem życia. Branża gier nadal odzwierciedla wąskie standardy piękna ery Lary Croft, co negatywnie wpływa na samoocenę kobiet. Wybranie swojego avatara w grze bywa trudne, jeśli opcjami są tylko szczupłe, białe, pełnosprawne kobiety.
Leandro Barreto, wiceprezes Dove Global, wyjaśnia: – W Dove wierzymy, że piękno powinno być źródłem pewności siebie, a nie niepokoju, w każdym aspekcie życia – zarówno rzeczywistym, jak i wirtualnym. W ramach społecznej misji Dove, związanej z zaufaniem i poczuciem własnej wartości kobiet, podejmujemy kroki w celu zwalczania negatywnych stereotypów w szybko rozwijającej się branży gier. Dzięki naszej współpracy z zespołem edukacyjnym Unreal Engine firmy Epic Games o nazwie Women in Games, a także wraz z wprowadzeniem SuperU Story na Roblox – mamy nadzieję wywrzeć rzeczywisty wpływ na miliony kobiet i dziewcząt, które spędzają swój wolny czas na graniu w gry.
Wśród wprowadzonych opcji personalizowania postaci znalazły się postaci z niepełnosprawnościami, w tym intelektualnymi, albinoskie, oraz o tęższej budowie ciała, a także różnych ras, także mieszanych.
Czytaj także: NYX Professional Makeup buduje społeczność, która będzie określać przyszłość wirtualnego makijażu