StoryEditor
Producenci
10.08.2022 00:00

Dorota Soszyńska, Oceanic: Polskie firmy kosmetyczne kobietami stoją [Kobiety w biznesie beauty]

Dorota Soszyńska, współwłaścicielka i dyrektor kreatywna jednej z największych polskich, rodzinnych firm kosmetycznych – Oceanic. Przyznaje, że kiedyś była pracoholiczką, dziś ceni sobie równowagę. Lubi pracować z kobietami. Do działania napędza ją sukces, nie znosi niekompetencji i arogancji. Jest wielką miłośniczką sztuki i francuskiej kultury.

Dlaczego kosmetyki?

To wynika z tradycji rodzinnej. Mój teść, inżynier chemii, Ignacy Zenon Soszyński, produkował kosmetyki już w latach 40. XX wieku. Po wojnie rozwijał biznes kosmetyczny we Francji i w Maroku. W 1978 roku stworzył w Polsce firmę Inter-Fragrance, a na początku lat 80. powstała rodzinna firma OCEANIC, którą prowadzimy wraz z mężem do dziś.

Własna firma to…

praca, pasja i ogromna odpowiedzialność.

W swojej pracy kocham…

kreatywność, pracę z ludźmi i fakt, że stale mogę się rozwijać, poszerzać swoją wiedzę i umiejętności.

Do działania napędza mnie…

sukces.

Irytuje mnie…

niekompetencja i arogancja.

Boję się…

Żyjemy w bardzo niepewnych i trudnych czasach. Nie ukrywam, że mam pewne obawy co do przyszłości i tego, jak liczne obciążenia finansowe i wysoka inflacja wpłyną na możliwości zakupowe naszych klientów.

Lubię pracować z…

kobietami.

Pracoholizm czy work-life balance?

Przez lata byłam pracoholiczką. Dziś cenię sobie work-life balance. Ale zajęło mi wiele lat, żeby się tego nauczyć.

Planowanie czy spontaniczność?

Zdecydowanie planowanie, ale zawsze z bieżącą analizą i możliwością szybkiego dopasowania się do sytuacji.

W przyszłość patrzę…

mimo wszystko z optymizmem, bo taką mam naturę. Przez 40 lat prowadzenia firmy zdarzały się lepsze i gorsze chwile. Mam nadzieję, że i tym razem, dzięki ciężkiej pracy, umocnimy naszą pozycję na polskim i międzynarodowym rynku beauty.

Kobieta w biznesie kosmetycznym…

Polskie firmy kosmetyczne kobietami stoją!

Dorota Soszyńska – absolwentka Akademii Muzycznej w Gdańsku, frankofilka. Z branżą kosmetyczną związana od 1982 roku, kiedy to została współwłaścicielką rodzinnej firmy Oceanic. Pełni stanowisko Dyrektor Kreatywnej. Wspólnie z mężem, Wojciechem Soszyńskim, stworzyli jedną z największych rodzimych firm kosmetycznych w Polsce. Jej pasją jest sztuka, przede wszystkim muzyka, a także podróże i architektura.

KOBIETY W BIZNESIE BEAUTY – to cykl, w którym prezentujemy menedżerki związane z branżą kosmetyczną, z sukcesem prowadzące własne firmy

Czytaj także: Anna Wasilewska, Orientana: Lubię pracować z ludźmi o otwartych głowach [Kobiety w biznesie beauty]

Czytaj także: Daria Prochenka, Clochee: własna firma to niezależność, stres i ekscytacja [Kobiety w biznesie beauty]

Czytaj także: Małgorzata Brożyna, Barwa Cosmetics: W przyszłość patrzę mając plan [Kobiety w biznesie beauty]

Czytaj także: Kamilla Stańczyk, Eco&More: Biznes to nie testowanie kremików. Tu nie ma ulgi z racji płci [KOBIETY W BIZNESIE BEAUTY]

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.02.2025 14:27
Natura & Co rozważa sprzedaż międzynarodowych operacji Avonu
Natura & Co

Brazylijski gigant kosmetyczny Natura & Co ogłosił, że prowadzi wyłączne rozmowy z funduszem zarządzającym aktywami IG4 na temat potencjalnej sprzedaży operacji Avonu poza Ameryką Łacińską. Informacja ta, podana w czwartek, wywołała pozytywną reakcję rynku – akcje spółki wzrosły o około 3,5 proc., co uczyniło Naturę jednym z liderów wzrostu na indeksie Bovespa, który pozostawał w tym czasie na stabilnym poziomie.

Plany dotyczące restrukturyzacji Avonu firma ogłosiła na początku 2024 roku, rozważając różne opcje, w tym sprzedaż, nawiązanie partnerstwa lub wydzielenie działalności w osobną spółkę. Proces ten został jednak tymczasowo wstrzymany po tym, jak amerykańska jednostka Avonu, Avon Products (API), złożyła wniosek o ochronę przed upadłością na podstawie rozdziału 11 amerykańskiego kodeksu upadłościowego. W grudniu 2024 roku Natura ponownie podjęła analizę strategicznych opcji dla swojego biznesu poza Ameryką Łacińską.

Obecne negocjacje z IG4 znajdują się na wczesnym etapie, a Natura & Co podkreśla, że wciąż rozważa inne alternatywy strategiczne. Analitycy JPMorgan uznali tę decyzję za istotny krok w kierunku uproszczenia struktury biznesowej spółki, co wpisuje się w jej strategię inwestycyjną. Według nich Natura powinna dążyć do sprzedaży międzynarodowego segmentu Avonu w krótkim terminie, zwłaszcza po zakończeniu procesu restrukturyzacyjnego API.

Potencjalna sprzedaż Avonu poza Ameryką Łacińską może mieć istotne konsekwencje finansowe dla Natura & Co. Z jednej strony firma mogłaby skoncentrować się na bardziej dochodowym rynku latynoamerykańskim, generując stabilny przepływ gotówki i zwiększając potencjał wypłaty dywidend. Z drugiej strony, decyzja o sprzedaży lub innym rodzaju restrukturyzacji może wpłynąć na globalną pozycję marki Avon, która od lat zmaga się z wyzwaniami w konkurencyjnym sektorze kosmetycznym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.02.2025 12:41
Hermès odnotowuje silny wzrost pomimo niepewności gospodarczej
Hermès

14 stycznia 2025 roku Axel Dumas, dyrektor zarządzający Hermès, podsumował wyniki finansowe za 2024 rok, podkreślając odporność modelu biznesowego marki. W obliczu niepewnej sytuacji gospodarczej i geopolitycznej firma utrzymała stabilny wzrost, co świadczy o sile jej strategii oraz elastyczności zespołów.

Silne wyniki odnotowano na wszystkich rynkach, w tym w Azji, gdzie zrealizowano szereg modernizacji i rozbudowy sklepów. W Chinach ponowne otwarcie sklepu w centrum handlowym MixC w Shenyang w grudniu oraz wcześniejsze modernizacje w Shenzhen i Pekinie przełożyły się na wzrost sprzedaży o 8,9 proc. w czwartym kwartale. Największy wzrost w skali roku zanotowano w Japonii (+22,5 proc.), a kolejne miejsca zajęły Stany Zjednoczone (+15 proc.) oraz Europa (+19 proc. bez Francji). Sama Francja, tradycyjnie istotny rynek dla Hermès, odnotowała wzrost o 13 proc.

Pod koniec 2024 roku wszystkie działy firmy, z wyjątkiem zegarmistrzostwa, zanotowały solidny wzrost. Sukces ten był wynikiem strategii opierającej się na wartościach marki oraz zwiększeniu mocy produkcyjnych. Hermès kontynuował także politykę zatrudnienia, przyjmując do pracy 2 300 nowych pracowników, co sprawiło, że globalna liczba zatrudnionych przekroczyła 25 000 osób.

Mimo globalnych wyzwań firma pozostaje optymistyczna i potwierdza ambitne cele dotyczące dalszego wzrostu przychodów. Na tle konkurencji Hermès wyróżnia się solidnymi wynikami – dla porównania LVMH zanotował wzrost przychodów o zaledwie 1 proc. (84,7 miliarda euro), a Kering odnotował spadek o 12 proc., do poziomu 17,1 miliarda euro. Takie wyniki potwierdzają dominującą pozycję Hermès na rynku luksusowym i skuteczność jego strategii.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. luty 2025 07:36