StoryEditor
Producenci
10.08.2022 00:00

Dorota Soszyńska, Oceanic: Polskie firmy kosmetyczne kobietami stoją [Kobiety w biznesie beauty]

Dorota Soszyńska, współwłaścicielka i dyrektor kreatywna jednej z największych polskich, rodzinnych firm kosmetycznych – Oceanic. Przyznaje, że kiedyś była pracoholiczką, dziś ceni sobie równowagę. Lubi pracować z kobietami. Do działania napędza ją sukces, nie znosi niekompetencji i arogancji. Jest wielką miłośniczką sztuki i francuskiej kultury.

Dlaczego kosmetyki?

To wynika z tradycji rodzinnej. Mój teść, inżynier chemii, Ignacy Zenon Soszyński, produkował kosmetyki już w latach 40. XX wieku. Po wojnie rozwijał biznes kosmetyczny we Francji i w Maroku. W 1978 roku stworzył w Polsce firmę Inter-Fragrance, a na początku lat 80. powstała rodzinna firma OCEANIC, którą prowadzimy wraz z mężem do dziś.

Własna firma to…

praca, pasja i ogromna odpowiedzialność.

W swojej pracy kocham…

kreatywność, pracę z ludźmi i fakt, że stale mogę się rozwijać, poszerzać swoją wiedzę i umiejętności.

Do działania napędza mnie…

sukces.

Irytuje mnie…

niekompetencja i arogancja.

Boję się…

Żyjemy w bardzo niepewnych i trudnych czasach. Nie ukrywam, że mam pewne obawy co do przyszłości i tego, jak liczne obciążenia finansowe i wysoka inflacja wpłyną na możliwości zakupowe naszych klientów.

Lubię pracować z…

kobietami.

Pracoholizm czy work-life balance?

Przez lata byłam pracoholiczką. Dziś cenię sobie work-life balance. Ale zajęło mi wiele lat, żeby się tego nauczyć.

Planowanie czy spontaniczność?

Zdecydowanie planowanie, ale zawsze z bieżącą analizą i możliwością szybkiego dopasowania się do sytuacji.

W przyszłość patrzę…

mimo wszystko z optymizmem, bo taką mam naturę. Przez 40 lat prowadzenia firmy zdarzały się lepsze i gorsze chwile. Mam nadzieję, że i tym razem, dzięki ciężkiej pracy, umocnimy naszą pozycję na polskim i międzynarodowym rynku beauty.

Kobieta w biznesie kosmetycznym…

Polskie firmy kosmetyczne kobietami stoją!

Dorota Soszyńska – absolwentka Akademii Muzycznej w Gdańsku, frankofilka. Z branżą kosmetyczną związana od 1982 roku, kiedy to została współwłaścicielką rodzinnej firmy Oceanic. Pełni stanowisko Dyrektor Kreatywnej. Wspólnie z mężem, Wojciechem Soszyńskim, stworzyli jedną z największych rodzimych firm kosmetycznych w Polsce. Jej pasją jest sztuka, przede wszystkim muzyka, a także podróże i architektura.

KOBIETY W BIZNESIE BEAUTY – to cykl, w którym prezentujemy menedżerki związane z branżą kosmetyczną, z sukcesem prowadzące własne firmy

Czytaj także: Anna Wasilewska, Orientana: Lubię pracować z ludźmi o otwartych głowach [Kobiety w biznesie beauty]

Czytaj także: Daria Prochenka, Clochee: własna firma to niezależność, stres i ekscytacja [Kobiety w biznesie beauty]

Czytaj także: Małgorzata Brożyna, Barwa Cosmetics: W przyszłość patrzę mając plan [Kobiety w biznesie beauty]

Czytaj także: Kamilla Stańczyk, Eco&More: Biznes to nie testowanie kremików. Tu nie ma ulgi z racji płci [KOBIETY W BIZNESIE BEAUTY]

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.11.2024 15:01
Coty zwiększa pulę wykupu obligacji
Coty zwiększyło maksymalny limit wykupu o 50 milionów dolarów w stosunku do wcześniej zapowiedzianej kwoty 250 milionów dolarów.Shutterstock

Coty ogłosiło wstępne wyniki swojej oferty wykupu obligacji, zwiększając maksymalną kwotę do 300 milionów dolarów. Firma przeprowadza wykup obligacji Senior Secured Notes oprocentowanych na 5000 proc. z terminem wykupu w 2026 roku, a zgłoszone kwoty już przekroczyły ustalony limit.

Coty ogłosiło wstępne wyniki oferty wykupu obligacji na łączną kwotę 300 milionów dolarów. Firma zwiększyła maksymalny limit wykupu o 50 milionów dolarów w stosunku do wcześniej zapowiedzianej kwoty 250 milionów dolarów. Oferta obejmuje obligacje Senior Secured Notes oprocentowane na poziomie 5000 proc., z terminem wykupu w 2026 roku. Inwestorzy, którzy chcą szczegółowych informacji, są odsyłani do dokumentu Offer to Purchase z dnia 6 listopada 2024 roku, który reguluje warunki transakcji.

Do 20 listopada 2024 roku, do godziny 17:00 czasu nowojorskiego, posiadacze obligacji zgłosili do wykupu kwotę przekraczającą ustalony limit 300 milionów dolarów. Oznacza to, że Coty będzie przyjmować zgłoszenia na zasadzie proporcjonalnej alokacji, zgodnie z zasadami określonymi w dokumentacji. Prawa do wycofania zgłoszeń wygasły w dniu określonym jako Early Tender Date. Firma zapowiedziała, że ostateczny termin składania zgłoszeń pozostaje bez zmian – upływa on 6 grudnia 2024 roku.

Coty postanowiło nie korzystać z możliwości wcześniejszej realizacji płatności, co oznacza, że płatności za zaakceptowane obligacje zostaną dokonane po dacie zakończenia oferty, obecnie planowanej na 10 grudnia 2024 roku. Firma sfinansuje wykup obligacji z dostępnych środków pieniężnych oraz innych źródeł płynności. Wszystkie zaakceptowane zgłoszenia otrzymają także należne odsetki naliczone do dnia realizacji transakcji, co dodatkowo podkreśla dbałość Coty o przejrzystość i zgodność z zobowiązaniami wobec inwestorów.

Czytaj także: Coty obniża prognozy zysków rocznych z powodu spadku popytu na kosmetyki

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2024 10:31
Kolejny sklep pod szyldem Stara Mydlarnia otwarty
Stara Mydlarnia w Sadyba Best Mall w Warszawiefot. wiadomoscikosmetyczne.pl

Stara Mydlarnia ma nowy firmowy sklep w Białych Błotach. Marka produkująca naturalne kosmetyki sprzedaje je obecnie w blisko 30 stacjonarnych placówkach. Rozwija się głównie poprzez franczyzę.

Stara Mydlarnia jest polską rodzinną firmą produkującą naturalne kosmetyki do pielęgnacji ciała, twarzy i włosów oraz produkty do aromaterapii. Dysponuje własną produkcją (ponad 3 tys. mkw. na hale produkcyjne) i własnym laboratorium. Firma powstała w 2001 r., jej założycielką jest Sylwia Brzuska. Pierwszy sklep otworzyła na bydgoskiej starówce.

image
Syliwa Brzuska, założycielka firmy Stara Mydlarnia

Obecnie pod szyldem Stara Mydlarnia działa 26 sklepów. Najnowszy został właśnie otwarty w miejscowości Białe Błota, przy ul. Szubińskiej 35. Firma rozwija się głównie poprzez franczyzę oferując w tym systemie swój koncept biznesowy prywatnym przedsiębiorcom

Kosmetyki Stara Mydlarnia są także dostępne w sieciach perfumeryjnych i drogeriach oraz w e-commerce. Firma rozwija eksport i sprzedaje swoje produkty do kilkudziesięciu krajów na terenie Europy i świata, m.in. Australii, Belgii, Czech, Islandii, Japonii, Kuwejtu, Litwy, Łotwy, Norwegii, Rumunii, USA, Wielkiej Brytanii, Węgrzech, Włoch.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. listopad 2024 09:10