Dlaczego kosmetyki?
To wynika z tradycji rodzinnej. Mój teść, inżynier chemii, Ignacy Zenon Soszyński, produkował kosmetyki już w latach 40. XX wieku. Po wojnie rozwijał biznes kosmetyczny we Francji i w Maroku. W 1978 roku stworzył w Polsce firmę Inter-Fragrance, a na początku lat 80. powstała rodzinna firma OCEANIC, którą prowadzimy wraz z mężem do dziś.
Własna firma to…
praca, pasja i ogromna odpowiedzialność.
W swojej pracy kocham…
kreatywność, pracę z ludźmi i fakt, że stale mogę się rozwijać, poszerzać swoją wiedzę i umiejętności.
Do działania napędza mnie…
sukces.
Irytuje mnie…
niekompetencja i arogancja.
Boję się…
Żyjemy w bardzo niepewnych i trudnych czasach. Nie ukrywam, że mam pewne obawy co do przyszłości i tego, jak liczne obciążenia finansowe i wysoka inflacja wpłyną na możliwości zakupowe naszych klientów.
Lubię pracować z…
kobietami.
Pracoholizm czy work-life balance?
Przez lata byłam pracoholiczką. Dziś cenię sobie work-life balance. Ale zajęło mi wiele lat, żeby się tego nauczyć.
Planowanie czy spontaniczność?
Zdecydowanie planowanie, ale zawsze z bieżącą analizą i możliwością szybkiego dopasowania się do sytuacji.
W przyszłość patrzę…
mimo wszystko z optymizmem, bo taką mam naturę. Przez 40 lat prowadzenia firmy zdarzały się lepsze i gorsze chwile. Mam nadzieję, że i tym razem, dzięki ciężkiej pracy, umocnimy naszą pozycję na polskim i międzynarodowym rynku beauty.
Kobieta w biznesie kosmetycznym…
Polskie firmy kosmetyczne kobietami stoją!
Dorota Soszyńska – absolwentka Akademii Muzycznej w Gdańsku, frankofilka. Z branżą kosmetyczną związana od 1982 roku, kiedy to została współwłaścicielką rodzinnej firmy Oceanic. Pełni stanowisko Dyrektor Kreatywnej. Wspólnie z mężem, Wojciechem Soszyńskim, stworzyli jedną z największych rodzimych firm kosmetycznych w Polsce. Jej pasją jest sztuka, przede wszystkim muzyka, a także podróże i architektura.
KOBIETY W BIZNESIE BEAUTY – to cykl, w którym prezentujemy menedżerki związane z branżą kosmetyczną, z sukcesem prowadzące własne firmy
Czytaj także: Anna Wasilewska, Orientana: Lubię pracować z ludźmi o otwartych głowach [Kobiety w biznesie beauty]
Czytaj także: Daria Prochenka, Clochee: własna firma to niezależność, stres i ekscytacja [Kobiety w biznesie beauty]
Czytaj także: Małgorzata Brożyna, Barwa Cosmetics: W przyszłość patrzę mając plan [Kobiety w biznesie beauty]
Czytaj także: Kamilla Stańczyk, Eco&More: Biznes to nie testowanie kremików. Tu nie ma ulgi z racji płci [KOBIETY W BIZNESIE BEAUTY]