StoryEditor
Perfumerie
12.10.2022 00:00

Dawne rosyjskie sklepy Sephora ponownie otwierają się jako Ile de Beauté

Sephora, część koncernu LVMH (Louis Vuitton Moet Hennessy), sprzedała 100 proc. udziałów swojej spółki zależnej w Rosji lokalnemu dyrektorowi generalnemu, Jewgienijowi Drozdowowi, w lipcu bieżącego roku. Sklepy otwierają się ponownie pod szyldem Ile de Beauté.

Dawne sklepy Sephora w Rosji zostały ponownie otwarte jako Ile de Beauté. Zgodnie z ogłoszeniem zamieszczonym na stronie internetowej, na którą przekierowuje adres sephora.ru, klienci mogą spodziewać się wysokiego poziomu obsługi i szerokiej gamy światowych marek. Mówi się, że program lojalnościowy pozostał niezmieniony, a zakupów nadal można dokonywać za pomocą kart podarunkowych Sephora i/lub Ile de Beauté.

Zamieszczone na stronie oświadczenie brzmi: „W tym trudnym okresie patrzymy w przyszłość z optymizmem i z przyjemnością otwieramy drzwi sklepów Ile de Beauté, zapraszając do świata luksusowego piękna!” Ponowne otwarcie sklepów w tym kraju jest następstwem decyzji LVMH o sprzedaży 100 proc. udziałów rosyjskiej spółki zależnej Sephora lokalnemu dyrektorowi generalnemu na Rosję, ogłoszonej w lipcu 2022 roku.

Pisaliśmy o tym tutaj: Sephora opuszcza Rosję i sprzedaje swoje perfumerie

Potwierdzono wówczas, że działalność dawnej spółki zależnej będzie funkcjonować pod historyczną marką Ile de Beauté. Sephora po raz pierwszy zainwestowała w rosyjską sieć detaliczną Ile de Beauté w 2008 roku, kupując 45 proc. udziałów, i powiększając swoje portfolio udziałów w kolejnych latach. Według agencji Reuters, w 2018 roku w Rosji rozpoczęto rebranding sklepów lIe de Beauté, co zakończyło się w 2020 r. Teraz marka dokona odwrotnego procesu.

Według Rzeczpospolitej, Ile de Beauté będzie sprzedawać zachodnie kosmetyki z importu równoległego, na co zgodę wydała rosyjska Duma w ramach reakcji na sankcje ze strony Zachodu. Oznacza to, że perfumerie mogą  sprzedawać produkty dotychczas dostępne w Sephora bez zgody i licencji właścicieli zachodnich marek.

Przypomnijmy, że w związku z inwazją na Ukrainę, filie dziesiątek zachodnich sklepów i sieci w Rosji zamknięto na początku marca. Chociaż niektóre z nich od tego czasu całkowicie wyzbyły się lokali, stoisk i powierzchni handlowych, wiele sklepów w Moskwie po prostu przez kilka miesięcy pozostawało tymczasowo zamkniętych, a towar został usunięty z wystaw.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
17.07.2024 16:37
Douglas podnosi prognozy sprzedaży, która rośnie we wszystkich kanałach
Douglas prowadzi w Polsce 150 perfumerii i sklep internetowywiadomoscikosmetyczne.pl
Douglas podnosi prognozę sprzedaży na bieżący rok obrotowy z 7 proc. do około 8,5 proc. To skutek dobrych wyników całej Grupy za kolejny kwartał, zarówno jeśli chodzi o sprzedaż w sklepach stacjonarnych, jak i w e-commerce.

Douglas opublikował prognozy sprzedaży za trzeci kwartał obrotowy, który firma liczy od kwietnia do czerwca 2024 r.

Sprzedaż Grupy netto wzrosła w tym okresie o 7,3 proc., napędzały ją zarówno sklepy stacjonarne (+7,2 proc.), jak i działalność w e-commerce (+7,5 proc.).

Zadowolony z tych wyników detalista podnosi swoje roczne prognozy z 7 proc. do ok. 8,5 proc.

Jest to podyktowane również tym, że tendencje wzrostowe Douglasa są trwałe.

W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy (październik 2023 – czerwiec 2024) sprzedaż Grupy (netto) wzrosła o 8,7 proc. do 3,5 miliarda euro (poprzedni rok: 3,2 miliarda euro). Sprzedaż w sklepach w sklepach wzrosła o 8,2 proc., a  w handlu elektronicznym jeszcze mocniej i wyniosła 9,8 proc. Jak zaznacza firma w komunikacie, udowadnia to udany omnichannelowy model działania Grupy.

– W ostatnich latach i miesiącach poczyniliśmy ogromne postępy, a w trzecim kwartale ponownie zwiększyliśmy naszą sprzedaż. Rośniemy w siłę, niż oczekiwano, i stale poprawiamy naszą rentowność. Dokładnie tak chcemy kontynuować – skomentował Sander van der Laan, dyrektor generalny grupy Douglas.

Douglas prowadzący perfumeryjną sieć podkreśla, że koncentruje się w pełni na swojej podstawowej działalności, czyli kosmetykach premium. Do końca lipca br. ma zostać zamknięta transakcja sprzedaży apteki internetowej Disapo, którą od detalisty przejmie MYA Health B.V.

Douglasa to omnichannelowy (sklepy stacjonarne i sprzedaż online) sprzedawca kosmetyków. Największymi rynkami firmy są Niemcy, Francja, Włochy, Holandia oraz Polska (na podstawie danych sprzedażowych z 2022 roku). W roku finansowym 2023 Douglas osiągnął sprzedaż netto w wysokości 4,1 miliarda euro. W Polsce Douglas ma 150 perfumerii. Na świecie ok. 1860 placówek.

Czytaj także: Douglas modernizuje swoje perfumerie w największych miastach. Tu nasycenie rynku i konkurencja są najwięsze

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
04.07.2024 16:54
Douglas modernizuje swoje perfumerie w największych miastach. Tu nasycenie rynku i konkurencja są najwięsze
Douglas prowadzi 150 drogerii w Polsce. Otwiera nowe placówki i modernizuje już istniejącefot. Douglas
Zgodnie z zapowiedziami, Douglas modernizuje swoje najważniejsze perfumerie wprowadzając do nich nowe rozwiązania i unowocześniając wnętrza. Rewitalizację przeszła perfumeria w poznańskim centrum handlowym Avenida.

Sieć Douglas po otwarciu 150 perfumerii w Polsce zapowiedziała, że pojawią się kolejne jej salony, ale także będą modernizowane już istniejące placówki. Inwestycje dotyczą przede wszystkim najlepszych perfumerii w większych miastach.

Modernizację przeszła ostatnio perfumeria w centrum handlowym Avenida w Poznaniu. W drogerii zostały zamontowane m.in. podwieszane sufity, oświetlenie LED oraz elementy identyfikacji wizualnej. Przestrzeń została odświeżona i dostosowana do najbardziej aktualnego wyglądu i konceptu perfumerii.

Avenida w Poznaniu zajmuje przestrzeń o powierzchni 189 mkw., wyposażoną w multimedialne ekrany, które zwiększają jej funkcjonalność i estetykę.

– Zjawisko nasycenia rynku jest szczególnie widoczne w większych aglomeracjach miejskich i metropoliach oraz centrach handlowych. Ponieważ preferencje konsumentów w wyniku pandemii uległy pewnym zmianom, w tych lokalizacjach stawiamy na modernizację już istniejących perfumerii. Doskonale wiemy, że istotną rolę dla wszystkich klientów, oprócz szerokiego i różnorodnego asortymentu, ma także architektura, która jest żywą i dynamiczną częścią perfumerii. Przestrzeń w perfumerii Avenida Poznań została odświeżona i prezentuje najbardziej aktualny koncept perfumerii. Nie tylko cieszy oczy klientów, ale też znacznie zwiększa funkcjonalność sklepu – mówi Magdalena Przybysz, dyrektor ds. ekspansji CEE w Douglas Polska.

Douglas działa w modelu omnichannel i wdraża rozwiązania wspierające oba kanały sprzedaży, by zapewnić sobie synergię działania, a klientom spójne doświadczenia zakupowe.  Klienci mogą składać zamówienia w e-sklepie także i konsultantek w drogerii, a zakupy odbierać w sklepie lub w domu. Nową usługą jest  Click & Collect Express, które umożliwia zamówienie produktu online z odbiorem perfumerii w ciągu 2 godzin.

Douglas oferuje kosmetyki światowych marek, konsultacje a także zabiegi gabinetowe.  

Czytaj więcej: Douglas ma już blisko 40 gabinetów SPA w swoich perfumeriach. Ekskluzywne marki wykonują zabiegi także w gabinetach mobilnych

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. lipiec 2024 14:02