Coty – globalna firma kosmetyczna mająca w portfolio szereg światowych marek – po raz kolejny podnosi prognozy finansowe na 2023 r. Z danych przekazanych przez koncern wynika, że wyższe będą także wyniki za czwarty kwartał jego roku obrotowego.
„Coty znacznie zwiększa swoje prognozy dotyczące wzrostu przychodów w czwartym kwartale roku obrotowego 2023 do +12-15 proc. na podobnym -for-like (LFL), w porównaniu z poprzednią prognozą wzrostu +10 proc.
W rezultacie Coty po raz trzeci w tym roku podwyższa prognozę na rok 2023 i obecnie spodziewa się, że skorygowana EBITDA na rok 2023 wyniesie 965-970 mln dol., wyprzedzając poprzednią prognozę na poziomie 955-965 mln dol. Dzieje się tak pomimo blisko 70 mln dol. negatywnego wpływu na różnice kursowe, w tym m.in. ponad 10 mln dol. w czwartym kwartale roku budżetowego 2023” – czytamy w komunikacie.
Według koncernu, wzrost przychodów jest napędzany wysoką dynamiką w segmencie produktów premium oraz ożywieniem na rynku chińskim.
Coty zorganizowało 6 czerwca br., w Paryżu, pierwszą w swojej historii konferencję dla inwestorów. Miała ona na celu podnieść zainteresowanie spółką w Europie. Czołowi menedżerowie omawiali strategię firmy, przedstawiali krótkoterminowe perspektywy finansowe i listę innowacji oraz inwestycje w technologie i cyfryzację.
Czytaj także: Coty szuka kapitału wśród inwestorów z Europy
Założona w Paryżu w 1904 roku firma Coty jest jedną z największych na świecie firm kosmetycznych, posiadającą portfolio marek z kategorii perfum, kosmetyków kolorowych oraz produktów do pielęgnacji skóry i ciała. Oferowane są na ponad 130 rynkach. Wśród najbardziej znanych masowych marek Coty znajdują się m.in. Rimmel, Adidas, Playboy. Wśród prestiżowych to takie brandy jak Chloe, Calvin Klein, Balenciaga, Marc Jacobs, Hugo Boss i wiele innych.