StoryEditor
Drogerie
11.01.2022 00:00

Cosibella i jej TOP 10. Produktowe posumowanie 2021 roku

Cosibella ogłosiła listę najchętniej kupowanych produktów w 2021 r. Na pierwszym miejscu znalazło się serum The Ordinary z witaminą B3 i cynkiem. Po jakie jeszcze kosmetyki klienci drogerii sięgali najczęściej w minionym roku? 

Klientki Cosibelli w 2021 r. najbardziej pokochały serum The Ordinary z witaminą B3 i cynkiem.

Czytaj też: The Ordinary to najbardziej poszukiwana marka produktów do pielęgnacji skóry na świecie

oraz:

Kosmetyki The Ordinary - na czym polega fenomen marki?

W pierwszej dziesiątce znalazły się też inne tego typu produkty – serum SkinTra z witaminą C i kwasem ferulowym oraz serum BasicLab z trehalozą, peptydem i kwasem hialuronowym. W zestawieniu znalazły się też dwa kremy z filtrami UV – Cosrx i Holika Holika, ale tez inne produkty do pielęgnacji twarzy o wyjątkowych właściwościach. Całe zestawienie wygląda następująco:
 

1.  Serum The Ordinary Niacinamide 10% + Zinc 1% 


Serum z 10 proc. witaminą B3 oraz cynkiem w stężeniu 1 proc. Zmniejsza widoczność rozszerzonych ujść gruczołów łojowych, ponadto poprawia nawodnienie skóry i zapobiega powstawaniu przebarwień, które często występują podczas leczenia dermatologicznego trądziku. Przyspiesza proces regeneracji skóry i skraca czas gojenia się ran. Cena 31 zł/30 ml 


2. Płyn złuszczający z kwasem salicylowym Paula's Choice Skin Perfecting 2% BHA Liquid Exfoliant

    

 
Zawiera kwas salicylowy w najwyższym dopuszczalnym stężeniu – 2 proc. Przenika przez warstwę lipidową skóry i  oczyszcza zaczopowane ujścia gruczołów łojowych (porów) zmniejszając ich widoczność. Ekstrakt z liści zielonej herbaty działa ściągająco, przeciwzapalnie i tonizująco na skórę. Cena 52 zł/30 ml 


3. Nawilżający krem z filtrem przeciwsłonecznym i ekstraktem z aloesu Cosrx Aloe Soothing Sun Cream SPF50+/PA+++


Odżywia, łagodzi, jednocześnie zabezpieczając skórę przed szkodliwym promieniowaniom UVA i UVB. Ekstrakt z aloesu zapobiega wysuszeniu skóry i oparzeniom słonecznym, a witamina E działa ochronnie i przeciwdziała wolnym rodnikom. Cena 60 zł/50 ml 


 
4. Serum SkinTra Light Your Skin z witaminą C 20% i kwasem ferulowym


  


Rozświetlająco-rozjaśniające serum z kompleksem antyoksydantów. Witamina C w postaci kwasu askorbinowego przyczynia się do poprawy kolorytu skóry, redukuje ziemistość, zwalcza wolne rodniki, spowalniając proces starzenia, a także działa przeciwzapalnie. Formuła została wzbogacona o witaminę E i kwas ferulowy dzięki czemu produkt stanowi podstawę pielęgnacji przeciwstarzeniowej oraz przeciwzmarszczkowej. Cena: 41 zł/30 ml 

5. Serum BasicLab z 10% trehalozą, 5% peptydem SNAP-8 i małocząsteczkowym kwasem hialuronowym

    


 
Serum o działaniu nawilżającym i przeciwzmarszczkowym. Trehaloza zatrzymuje wodę w naskórku, neuropeptyd zmniejsza zmarszczki mimiczne i uelastycznia skórę, a kwas hialuronowy działa nawilżająco. W składzie także regenerujący skwalan, który łagodzi podrażnienia i jest silnym antyoksydantem, niacynamid zapobiegający powstawaniu przebarwień i regulujący pracę gruczołów łojowych oraz mocznik, który zmiękcza i nawilża skórę. Cena 89,90 zł/15 ml 

6. Łagodzący krem z filtrem przeciwsłonecznym Holika Holika Aloe Waterproof Sun Gel SPF50+/PA++++


 


Chroni skórę przed fotostarzeniem oraz negatywnymi skutkami światła ultrafioletowego. Formuła wzbogacona o ekstrakt z wąkroty azjatyckiej, ekstrakt z aloesu, ekstrakt z nasion chia i z pstrolistki pospolitej charakteryzujące się działaniem kojącym i łagodzącym. Cena: 79 zł/100 ml 

7. Krem rewitalizujący Samarite Divine Cream


 
Zawiera Aquaxyl™, który wspomaga gospodarkę wodną skóry, pozytywnie wpływając na poziom jej nawilżenia oraz niacynamid, który zmniejsza produkcję sebum, przyspiesza regenerację skóry i zapobiega powstawaniu niedoskonałości. Natomiast usieciowany kwas hialuronowy daje efekt ujędrnienia i poprawy gęstości skóry, a trokserutyna wzmacniania naczynia krwionośne, niwelując rumień i obrzęki. Cena: 149 zł/45 ml 

8. Maska Laneige Lip Sleeping Mask EX 


 
Dzięki zawartości masła shea oraz masła murumuru intensywnie regeneruje suche i popękane usta, nadając im miękkość i gładkość. Została wzbogacona o soki owocowe z granatu, malin i winogron, które są źródłem witamin i antyoksydantów. Cena 99 zł/20 g 


9. Krem nawilżający do twarzy z ceramidami Dr.Jart+ Ceramidin Cream
    


Wzmacnia barierę ochronną skóry oraz zapobiega nadmiernej utracie wody. Ceramidy odbudowują barierę hydrolipidową skóry, zapobiegając ucieczce wilgoci oraz wzmacniając jej ochronę przed czynnikami zewnętrznymi. Dodatkowo zawiera szereg składników, które wspomagają nawilżenie skóry: kwas hialuronowy, masło shea, ekstrakt z alg. Niweluje suchość, szorstkość oraz uczucie dyskomfortu, pozostawiając skórę wygładzoną, zmiękczoną i odżywioną. Cena 165 zł/50 ml 


10. Intensywnie nawilżający krem do twarzy A'pieu Madecassoside Cream

Lekki krem o bogatym składzie. Może być stosowany na dzień i na noc. Formuła oparta jest w 40 proc. na ekstrakcie z wąkroty azjatyckiej, która silnie nawadnia i uspokaja podrażnienia, a także pomaga w naprawie uszkodzeń skóry. Niacynamid rozjaśnia przebarwienia, a ekstrakt z oczaru wirginijskiego i pantenol działają łagodząco i ochronnie. Cena 69 zł/50 ml 

Czytaj też: Cosibella Corner – ruszył pierwszy sklep e-drogerii Cosibella

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
18.07.2024 14:49
Hebe szkoli i zatrudnia młodzież z placówek opiekuńczo-wychowawczych
Młodzież z ośrodków opiekuńczo-wychowawczych uczestnicząca w programie ”Odkryj siebie z Hebe” może zdobyć w sklepach sieci swoją pierwszą pracęwiadomoscikosmetyczne.pl
Drogeryjna sieć Hebe, wraz z Fundacją One Day, zorganizowały warsztaty wsparcia oraz szkolenia dla 30. młodych osób z placówek opiekuńczo-wychowawczych, które mogą w sklepach Hebe dostać swoją pierwszą pracę i dzięki temu wkroczyć bezpieczniej w dorosłość.

Hebe, wraz z Fundacją One Day, zorganizowały trzecią edycję programu aktywacji społeczno-zawodowej,,Odkryj siebie z Hebe”, który skierowany jest do młodzieży z placówek opiekuńczo-wychowawczych. Program ten ma na celu pomoc młodym osobom w usamodzielnieniu się poprzez mentorskie wsparcie oraz szkolenia przygotowujące do podjęcia pierwszej pracy w drogeriach Hebe.

W tegorocznej edycji programu wzięło udział 30 młodych osób. Ich mentorami zostali pracownicy Hebe.  

Program  rozpoczął się od czterodniowych warsztatów, podczas których uczestnicy mieli okazję wziąć udział w grze rekrutacyjnej oraz poznać swoich mentorów. Część warsztatową poprowadził Michał Sasin – psycholog, team coach i trener kompetencji biznesowych. W ramach przygotowania do pierwszej pracy młodzież i mentorzy uczestniczyli również w zajęciach „Ciało wie”, które poprowadził Adam Adamonis – specjalista w dziedzinie psychosomatyki, trener i edukator ruchu somatycznego. Natomiast w drogerii  uczestnicy programu poznali pracę konsultantów, którą już wkrótce sami będą wykonywać.

Na początek młodzież podejmuje pracę na dwa miesiące – od początku lipca do końca sierpnia. Po tym czasie, osoby, które wykażą chęci i zaangażowanie oraz same będą zainteresowane dalszym rozwojem w Hebe mogą rozpocząć pracę w firmie na stałe.

– Cieszymy się, że już po raz trzeci możemy wesprzeć kolejną grupę młodych ludzi w zdobywaniu pierwszego doświadczenia zawodowego. To przełomowy i niezwykle istotny okres w ich życiu, który może znacząco wpłynąć na ich dalsze losy – mówi Magdalena Mularuk, dyrektor marketingu Hebe.

– Zdarza się, że nasi podopieczni pracują bez określonych warunków zatrudnienia czy też po prostu nie mają odwagi by udać się na pierwszą rozmowę rekrutacyjną. Należy pamiętać, że młodzież, z którą pracujemy doświadczyła w życiu wiele trudnych sytuacji oraz zaniedbań ze strony dorosłych. Przebywając w pieczy zastępczej ich poczucie własnej wartości istotnie obniżyło się, co znacząco wpłynęło na umiejętność stawiania granic. Program „Odkryj siebie z Hebe” to szansa, o jakiej marzy każdy kto myśli o procesie usamodzielnienia się. Dzięki wsparciu mentorów oraz psychologa dużo łatwiej zbudować im pewność siebie, przełamać bariery i tym samym, rozpocząć nowy etap w życiu – podkreśla Monika Krzyżanowska, pomysłodawczyni oraz założycielka Fundacji One Day.

W akcję zostały włączone sklepy Hebe w całej Polsce, tak aby umożliwić podopiecznym podjęcie pracy jak najbliżej ich miejsca zamieszkania. Jak podkreślają organizatorzy programy jest on czymś więcej niż pomocą w zdobyciu pierwszej pracy. To przede wszystkim budowanie pewności siebie, wyjście ze strefy komfortu oraz kształtowanie postaw, które będą  służyć młodym ludziom przez całe życie. Zyskują nie tylko doświadczenie zawodowe, ale także perspektywę na lepszą przyszłość.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
17.07.2024 11:38
Liczba drogerii w Polsce nadal systematycznie spada
Drogerie są wśród tych rodzajów sklepów, których stale ubywafot. Shutterstock
Pomimo inwestycji największych sieci drogeryjnych w nowe placówki, liczba sklepów drogeryjnych w Polsce cały czas się zmniejsza. Pokazują to analizy Dun & Bradstreet sięgające kilkunastu lat wstecz.

Z najnowszych danych firmy analitycznej Dun & Bradstreet przygotowanych na zlecenie „Rzeczpospolitej” i wiadomoscihandlowe.pl  w Polsce stale ubywa sklepów drogeryjnych. Jest to tendencja, którą obserwujemy w całym polskim detalu. Według Dun & Bradstreet, na koniec czerwca mieliśmy w Polsce 367 468 sklepów wszystkich rodzajów. Przez pół roku ubyło 0,44 proc. placówek handlowych. Dla porównania, w całym ubiegłym roku liczba sklepów w Polsce zmalała o 0,81 proc. Zamknięciom sklepów towarzyszyło zawieszanie działalności - i to na potęgę. W okresie styczeń-czerwiec br. takich przypadków było 5204. To niewiele mniej, niż w całym 2022 r. Z kolei w pełnym roku 2023 zawieszono 9544 działalności – pisze Paweł Jachowski z wiadomoscihandlowe.pl w artykule W pół roku ubyło w Polsce ponad 500 sklepów spożywczych. Co z innymi rodzajami placówek?

Drogerie są wśród tych rodzajów sklepów, których stale ubywa. Krzywa pokazująca liczbę sklepów wyraźnie idzie w dół od 2008 r. 15 lat temu w Polsce, wg Dun & Bradstreet działało 8247 sklepów drogeryjnych, dziś jest ich 6272.

image
Liczba sklepów specjalistycznych w Polsce w latach 2008-2024 na podstawie danych Dun & Bradstreet
fot. Dun & Bradstreet/wiadomoscihandlowe.pl

Dzieje się tak pomimo inwestycji największych sieci w nowe sklepy. Rossmann, który ma dominującą pozycję na rynku deklaruje, że otwiera 100 drogerii rocznie i że utrzyma, a nawet zwiększy to tempo. Jest jednak jedyną siecią drogeryjną, która ma takie możliwości.

Czytaj więcej: Marcin Grabara, Rossmann Polska: Będziemy otwierać jeszcze więcej drogerii, e-commerce trzeba odczarować

Hebe zakłada otwarcie w 2024 r. 35 nowych drogerii w Polsce. Mocno rozwija sprzedaż w internecie i otwiera pierwsze sklepy w Czechach.

Czytaj więcej: Hebe domknęło z 2023 r. z satysfakcjonującymi wynikami. Liczba użytkowników My Hebe osiągnęła 3,7 miliona

Super-Pharm inwestuje w nowy format sklepów premium Skin & Beauty. W ciągu trzech, czterech lat ma powstać 25-30 takich placówek, na razie są dwa.

Czytaj więcej: Super-Pharm otwiera kolejne sklepy w formacie Skin & Beauty

Drogerie Natura zamykają nierentowne sklepy, a nowe drogerie otwierają sporadycznie.

Czytaj więcej: Drogerie Natura zamknęły swój kultowy sklep przy Metro Centrum w Warszawie

Sieć kosmetycznych sklepów Kontigo natomiast kończy działalność detaliczną. Zamyka 15 ostatnich placówek, pozostanie tylko e-sklep.

Czytaj więcej: Kontigo zamyka wszystkie sklepy w Polsce. Eurocash rezygnuje z prowadzenia sieci drogeryjnej

Dm Drogerie Markt, które weszły do Polski dwa lata temu w wolnym tempie otwierają swoje sklepy. Do 1 czerwca br. doszły do 31 placówek. Na ten rok dm zaplanowały otwarcie 20 nowych sklepów.

Czytaj więcej: Marcin Detko, dm Drogerie Markt Polska: Potwierdzamy debiut w Warszawie

Drogerie Jawa - jedyna duża polska sieć prowadząca własne sklepy detaliczne - ma ich blisko 80 i zapowiedziała otwarcie na 2024 rok 10 kolejnych.

Czytaj więcej: Sieć Jawa ma już 77 drogerii. W przyszłym roku chce otworzyć przynajmniej 10 kolejnych

W pozostałych franczyzowych sieciach i grupach zakupowych skupiających prywatnych polskich przedsiębiorców ubywa sklepów, które nie wytrzymują konkurencji z gigantami i z szybko rosnącą sprzedażą kosmetyków w internecie. Wielu właścicieli sklepów ma także problem z sukcesją. Mikrosieci drogeryjne, jak np. drogerie Vica czy Kosmyk, coraz rzadziej otwierają nowe sklepy i zamykają nierentowne, wiec netto ich liczba nie rośnie.

W 2023 r., wg. Dun & Bradstreet na naszym rynku działało 6313 drogerii, w 2022 było 6392 takich sklepów, a w 2021 6541. Pomiędzy 2021 a 2022 r. spadek liczby placówek był największy (-2,28 proc.) w ciągu ostatnich pięciu lat.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. lipiec 2024 10:06